AndroidHealthClinic

Trainen en hardlopen

jbathletic

Cool Novice
Waardering
1
Nu ben ik van plan binnekort weer 1 of 2 dagen per week weer te gaan hardlopen omdat mijn conditie toch wel aanzienlijk afgenomen is dit jaar en ook om wat droger te worden nu is op dit moment dit mijn schema

borst-biceps
schouders-benen
rug-triceps
borst-bicep
schouders-benen
etc.

me statsm zijn op dit moment 93kg onder 10%bf bij een lengte van 1.8m

Nu doe ik dus 5dagen in de week een uur 1.5uur echt pure krachttraining. Ook geen cardio warming up. warming up doe ik met lichtere gewichten.

Nu vroeg ik me af als ik dan op de 2rustdagen die ik nog over heb ga cardio dus gewoon lekker stukje ga hardlopen buiten van een half uurtje of een uurtje zou dit dan kunnen of wordt dit to mutch dat ik dan juist overtraind raak omdat ik te weinig rust krijg?

Laatst bewerkt:
denk niet dat hardlopen de spiergroei zou belemmeren

10 procent is toch best droog...

• Topic Starter Topic Starter
Het kan altijd iets droger

een 1.5u ? is dit de trainingsduur van iedere work-out ?
volgens mij is dit toch wel te lang?

Kan prima als je het niet vlak voor je benendag doet of die dag er na...

mja maar na een intense training van reeds 45-50 min maakt het lichaam cortisol aan .dit is een stof die je spieren energie gaan blijven geven, omdat je lichaam denkt dat je het nodig hebt. Het probleem met cortisol is dat het de energie opwekt door je spieren af te breken. Wat betekent dat hoe langer je traint, hoe meer spier je afbreekt, en zodoende zal het terug bijgroeien van de spier heel wat minder zijn.

• Topic Starter Topic Starter
effectieve trainigstijd zal 1 tot 45min zijn

Nu ben ik van plan binnekort weer 1 of 2 dagen per week weer te gaan hardlopen omdat mijn conditie toch wel aanzienlijk afgenomen is dit jaar en ook om wat droger te worden nu is op dit moment dit mijn schema

borst-biceps
schouders-benen
rug-triceps
borst-bicep
schouders-benen
etc.

me statsm zijn op dit moment 93kg onder 10%bf bij een lengte van 1.8m

Nu doe ik dus 5dagen in de week een uur 1.5uur echt pure krachttraining. Ook geen cardio warming up. warming up doe ik met lichtere gewichten.

Nu vroeg ik me af als ik dan op de 2rustdagen die ik nog over heb ga cardio dus gewoon lekker stukje ga hardlopen buiten van een half uurtje of een uurtje zou dit dan kunnen of wordt dit to mutch dat ik dan juist overtraind raak omdat ik te weinig rust krijg?

ik zou mijn trainings volume omhoog gooien - bijv i.p.v 90 min 70 min trainen , de resterende 20 min ga je verder met cardio - dit doe je 3 maal of 4 maal per week - voordeel je hebt dan 2 echte rustdagen

Terug
Naar boven