MuscleMeat

Trainen met Farmers (hoe opbouwen)

johnyyy

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
891
Lengte
1m85
Massa
90kg
Beste ijzervreters en knoeste,

Ik heb vandaag voor het eerst Farmer walk gedaan, en ik was benieuwd hoe jullie hier mee trainde.
Hebben jullie een bepaald aantal meter wat je wilt lopen en probeer je steeds een hoger gewicht om bvb 30 meter te lopen?
En als je dan verhoogd hebt en je haalt maar 25 meter, dan net zo lang op dat gewicht trainen totdat je wel die 30 meter haalt om vervolgend weer te verhogen.

Of hangen jullie gewoon die farmers helemaal vol zodat je net 5 meter ken lopen en probeert zo de afstand op te bouwen?

Ook was ik benieuwd naar de meters die jullie per run maken en hoeveel runs jullie maken op 1 farmer training?

Ik had vandaag bvb: (gewicht is per farmer)
30m x 35kg (opwarming)
30m x 35kg (opwarming)
30m x 75kg
30m x 75kg
30m x 75kg
Zou ik nou de volgende x gewoon 3x kijken hoever ik met bvb 85kg kom?
Of zou ik gewoon 100kg eraan hangen en bvb 10 meter proberen te maken?

Ik hoor het wel:)

Groeten John

ik deed altijd het volgende: op een afstand van +/- 20 of 25m wekelijks gewicht verhogen. maar je kan ook natuurlijk de afstand verhogen,of een turn doen. 100 meters met bvb 50kg lopen geeft weinig zin;want dan doe je cardio(tenzij dat je bedoeling is)maar met 100kg maar 5m heeft ook weinig zin wel zou ik geen 2 sets met hetzelfde gewicht doen,maar elk set verhogen. bvb; week 1: 30m/30kg 30m/50kg 30m/70kg week 2: 30m/35kg 30m/55kg 30m/75kg bvb (of afstanden vergroten) niet meteen van 70 naar 100 gaan (mijn mening)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, bedankt voor je reactie!
Ik zal het terrein bij de sportschool eens opmeten, misschien dat ik dan 20/25 meter in 1x ken halen zonder die turn te maken, of ze neer te zetten en aan de andere kant weer op te pakken.
Dat is namelijk gruwelijk irritant als je heel je eelt opengetrokken hebt op je hand:P

Ik blijf dus ongeveer op 20-30m, en doe dan 3 a 4 sets met verhogende gewichten.
Als ik bij de laatste set me aantal meters niet haal probeer ik het de week erop wel te halen.
Haal ik het aantal meters wel, dan 5kg erbij en doortrainen totdat ik ook dit weer haal en dan weer verhogen.

(Me Traps voelen btw nu een dag na de farmer walk echt bizar pijnlijk, heb nog nooit van geen 1 traps oefening zoveel spierpijn gehad als nu)

Nogmaals, bedankt voor je reactie)

ik train altijd farmers over 25 meter, altijd dezelfde afstand maar verhogen de gewichten als het goed voelt, en de warming up en opbouwrondes goed gaan.

Warm-up (2x 50kg) (loop ik 50m met draai)
Set 1: 2x 70kg (25m)
Set 2: 2x 90kg (25m)
Set 3: 2x 110kg (25m)
Set 4: 2x 90kg (25m)

10m lopen is vrij nutteloos, hoe verder je loopt, hoe zwaarder het wordt en dus train je meer je grip

Zowel in afstand als in gewicht variren imo.

Terug
Naar boven