AndroidHealthClinic

Trainen tijdens bulk

Jurgens66

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
85kg
Wat is naar jullie mening de betere manier om te trainen tijdens je bulk?
Is het beter om per week elke spiergroep 2x te prikkelen of 1keer per week maar dan een groter volume?

Ik heb tijdje ppl gedaan en vanaf september zou ik graag wat meer massa creëren en daarbij ook eens veranderen van schema.

Hoe vaak je een spiergroep kan trainen hangt natuurlijk van de manier van trainen af. Bij HIT heb je langer rust nodig dan bijvoorbeeld HST. Fullbody kun je zelfs 3-4x per week trainen. Ik trainde mijn spiergroepen een aantal jaar geleden altijd eenmaal per week. Sinds een jaar overgestapt op tweemaal per week (om de 72 uur dezelfde spiergroepen) en dat werkt voor mij veel beter. Denk dat dit voor veel mensen ook geldt. Misschien dat dit komt omdat je meerdere keren je spieren prikkelt om te groeien en omdat je intensiever kan trainen (volume is namelijk wat lager). Denk hierbij ook aan supercompensatie (ook het moment van supercompensatie ligt natuurlijk aan de intensiteit van de training).

Als ik jou was zou ik, in geval van een splitschema, al je spiergroepen twee keer per week gaan trainen en kijken of dit inderdaad betere resultaten geeft.

Recent is hier een onderzoek naar gedaan door een bewegingswetenschapper. Er werd bevonden dat twee keer per week de spiergroepen trainen betere resultaten gaf dan eenmaal per week.
http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/881/Eén+keer+of+twee+keer+per+week?+Over+de+optimale+trainingsfrequentie

Terug
Naar boven