Fitness Seller

trainen zonder gewichten..

Meepo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Hallo,

ik ben een beginner en ik heb een situatie waarvan ik het beste wil make..
nu ik pas begonne ben met opzoeke van bodybuilding, wou ik mij gewichten aanschaffen.. maar men ouders zegge dat ik eerst paar maanden zonder moet doen om geen miskoop te doen.. nu doe ik elke dag sit-ups, ik druk op elke dag en gebruik een stoel voor men triceps... is dit wel goed, ofja zal ik hierdoor groeien? en weten jullie miss nog meer oefeningen voor mij?

thanks..
groetjes Meepo!

heeft weinig zin op die manier. Maar als je 17 bent heb je toch wel wat geld op de bank staan om je eigen shit aan te schaffen?

Ga eerst eens een paar maanden naar de sportschool, zou ik zeggen.

Ik denk dat je grootste probleem is dat je je ouders ervan moet overtuigen dat je niet traint vanwege een tijdelijke sportieve bui maar omdat je dit echt graag wil. Dat houdt in dat je voorlopig effe zonder moet doen. Beste wat ik kan aanraden is dan:
- vraag je moeder (of je pa als die kookt/boodschappen doet) of ze gezond voedsel voor je mee wil kopen i.p.v. chips/koek. Denk hierbij aan magere kwark, kipfilet, bruin brood etc. Meer info hierover kun je vinden in de voedingsectie van dit forum.
- probeer te kijken of je marktplaats goedkope gewichten kan vinden i.p.v. dure meuk uit de winkel. Omdat ze goedkoper zullen ze sneller geneigd zijn om ja te zeggen. De meeste gewichten zijn van staal en zijn dus bijna niet kapot te krijgen, ergo je zal er op kwaliteit niet op inleveren. mocht het wel k*t zijn dan kom je met schuurpapier en olie vrij ver.
- probeer zoveel mogelijk thuis te doen zo zullen ze zien dat je het echt meent en zwaar gemotiveerd bent. Laat zien dat je gaat hardlopen en krachtoefeningen doet.

om je toch alvast op weg te helpen heb je hier een aantal oefeningen:
- pushups (smal, schouderbreedte, benen ver uit elkaar)
- tricepdips (op een stoel of eventueel met geimproviseerd gewicht)
- Squats (aka kniebuigen)