Fitness Seller

trainen zonder gewichten..

Meepo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Hallo,

ik ben een beginner en ik heb een situatie waarvan ik het beste wil make..
nu ik pas begonne ben met opzoeke van bodybuilding, wou ik mij gewichten aanschaffen.. maar men ouders zegge dat ik eerst paar maanden zonder moet doen om geen miskoop te doen.. nu doe ik elke dag sit-ups, ik druk op elke dag en gebruik een stoel voor men triceps... is dit wel goed, ofja zal ik hierdoor groeien? en weten jullie miss nog meer oefeningen voor mij?

thanks..
groetjes Meepo!

heeft weinig zin op die manier. Maar als je 17 bent heb je toch wel wat geld op de bank staan om je eigen shit aan te schaffen?

Ga eerst eens een paar maanden naar de sportschool, zou ik zeggen.

Ik denk dat je grootste probleem is dat je je ouders ervan moet overtuigen dat je niet traint vanwege een tijdelijke sportieve bui maar omdat je dit echt graag wil. Dat houdt in dat je voorlopig effe zonder moet doen. Beste wat ik kan aanraden is dan:
- vraag je moeder (of je pa als die kookt/boodschappen doet) of ze gezond voedsel voor je mee wil kopen i.p.v. chips/koek. Denk hierbij aan magere kwark, kipfilet, bruin brood etc. Meer info hierover kun je vinden in de voedingsectie van dit forum.
- probeer te kijken of je marktplaats goedkope gewichten kan vinden i.p.v. dure meuk uit de winkel. Omdat ze goedkoper zullen ze sneller geneigd zijn om ja te zeggen. De meeste gewichten zijn van staal en zijn dus bijna niet kapot te krijgen, ergo je zal er op kwaliteit niet op inleveren. mocht het wel k*t zijn dan kom je met schuurpapier en olie vrij ver.
- probeer zoveel mogelijk thuis te doen zo zullen ze zien dat je het echt meent en zwaar gemotiveerd bent. Laat zien dat je gaat hardlopen en krachtoefeningen doet.

om je toch alvast op weg te helpen heb je hier een aantal oefeningen:
- pushups (smal, schouderbreedte, benen ver uit elkaar)
- tricepdips (op een stoel of eventueel met geimproviseerd gewicht)
- Squats (aka kniebuigen)
- optrekken (speeltuintjes kan je zo omtoveren naar je eigen sportschool)
- boomstammetje zoeken en military presses maken
- buikspieren (sit-ups, crunches, fietsen etc. etc.)

met een touw kun je ook een eind komen. Bind het touw goed vast aan een boomstam. ga plat op je buik liggen en trek zonder jezelf zonder je benen te gebruiken naar het eind toe. (let op dit is een horizontale oefening daadwerkelijk klimmen werkt anders) goede voor de rug en armen.

ga plat op je buik op een muurtje liggen met je knieen op het eind (zodat je onderbenen vrij bewegen) je buddy kan het touw achter je enkels doen en jij moet proberen je benen in 90 graden te krijgen. Hierbij moet je buddy verzet bieden.

zo kun je voorlopig wel effe verder komen, mocht je nog meer oefeningen willen moet je maar effe een gil geven. Vergeet niet vragen staat vrij. Succes met trainen!!

ja ik vind ook de beste oplossing eens een maand naar een fitness center te gaan, zo duur is dat nu ook weer niet. en beslis dan of je het nog graag doet

Ik denk dat je grootste probleem is dat je je ouders ervan moet overtuigen dat je niet traint vanwege een tijdelijke sportieve bui maar omdat je dit echt graag wil. Dat houdt in dat je voorlopig effe zonder moet doen. Beste wat ik kan aanraden is dan:
- vraag je moeder (of je pa als die kookt/boodschappen doet) of ze gezond voedsel voor je mee wil kopen i.p.v. chips/koek. Denk hierbij aan magere kwark, kipfilet, bruin brood etc. Meer info hierover kun je vinden in de voedingsectie van dit forum.
- probeer te kijken of je marktplaats goedkope gewichten kan vinden i.p.v. dure meuk uit de winkel. Omdat ze goedkoper zullen ze sneller geneigd zijn om ja te zeggen. De meeste gewichten zijn van staal en zijn dus bijna niet kapot te krijgen, ergo je zal er op kwaliteit niet op inleveren. mocht het wel k*t zijn dan kom je met schuurpapier en olie vrij ver.
- probeer zoveel mogelijk thuis te doen zo zullen ze zien dat je het echt meent en zwaar gemotiveerd bent. Laat zien dat je gaat hardlopen en krachtoefeningen doet.

om je toch alvast op weg te helpen heb je hier een aantal oefeningen:
- pushups (smal, schouderbreedte, benen ver uit elkaar)
- tricepdips (op een stoel of eventueel met geimproviseerd gewicht)
- Squats (aka kniebuigen)
- optrekken (speeltuintjes kan je zo omtoveren naar je eigen sportschool)
- boomstammetje zoeken en military presses maken
- buikspieren (sit-ups, crunches, fietsen etc. etc.)

met een touw kun je ook een eind komen. Bind het touw goed vast aan een boomstam. ga plat op je buik liggen en trek zonder jezelf zonder je benen te gebruiken naar het eind toe. (let op dit is een horizontale oefening daadwerkelijk klimmen werkt anders) goede voor de rug en armen.

ga plat op je buik op een muurtje liggen met je knieen op het eind (zodat je onderbenen vrij bewegen) je buddy kan het touw achter je enkels doen en jij moet proberen je benen in 90 graden te krijgen. Hierbij moet je buddy verzet bieden.

zo kun je voorlopig wel effe verder komen, mocht je nog meer oefeningen willen moet je maar effe een gil geven. Vergeet niet vragen staat vrij. Succes met trainen!!

Dude what the ****? Optrekken in een speeltuin en jezelf vastbinden aan een boomstam etc? Heb je net Rocky zitten kijken ofzo? Doe normaal man.

Ot; ga gewoon even lekker een aantal maanden in een sportschool trainen met goede begeleiding, ik herhaal goede begeleiding! Je kan altijd nog een home gym aanschaffen.

Laatst bewerkt:
Chinups
Dips
Pushups
Pullups

30 euro voor een sportschool per maand, misschien kan je nog wel een weekje gratis proefdraaien ergens.

Dude what the ****? Optrekken in een speeltuin en jezelf vastbinden aan een boomstam etc? Heb je net Rocky zitten kijken ofzo? Doe normaal man.

Ot; ga gewoon even lekker een aantal maanden in een sportschool trainen met goede begeleiding, ik herhaal goede begeleiding! Je kan altijd nog een home gym aanschaffen.

Ja man, dit soort trainingen kregen wij altijd in het bos. Tis trouwens het touw vastbinden aan een boomstam en niet jezelf:D en optrekken in een speeltuin? ja zeker klimrekken zijn perfect om jezelf aan op te trekken, dippen, buikspieren etc. etc.

hij vraagt toch om oefeningen zonder gewichten? dit zijn oefeningen zonder gewichten of middelen. Kost niks en zijn toch behoorlijk effectief.

kost bijna evenveel als eigen dumbbells kopen dus denk niet dat die dat argument kan gebruiken bij zijn ouders.

ik denk dat je het vlugger aan je ouders verkocht krijgt dat je een maand naar een gym wilt gaan, ipv zelf rommel aan te kopen wat je beu bent na een maand

Gewoon naar de sportschool, leer je nog wat van ook.

mijn ouders zeiden precies hetzelfde toen ik begon,
dat was ong een jaar geleden, ik was toen 14
en ik dacht van tja dit werkt echt voor geen meter zo en ik ga geen 2 jaar wachten tot ik naar de sportschool kan dus heb ik maar gewoon gewichten gekocht.
20 euro op marktplaats dus nog niet heel duur
en het maakt wel een heel groot verschil
en ik gebruik ze nog steeds, ik heb nu dumbbells, een trainingsbankje en een barbell
geen miskoop voor mij geweest dus ;)

Terug
Naar boven