XXL Nutrition

trainen zonder partner

agtmael

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
9%
ik heb een probleem dat ik eigenlijk zelf heb veroorzaakt. woonde eerst in roosendaal en had daar een vaste trainings partner maar ik was het in die stad zo beu dat ik naar een rustig zeeuws dorpje ben verhuisd. maar nu heb ik dus ook geen partner meer. nu is dat ook niet nodig voor de motivatie ofzo maar je merkt dat je niet voluit kunt gaan.
ik train nu daarom in piramides. bouw eerst het gewicht op en ga dan weer omlaag.is dit de enige manier als je alleen bent of niet??
tips zijn welkom!!

waarom niet tot het uiterste gaan? als mijn trainingsmaat niet afkomt, kan ik gerust alleen trainen hoor

De enige oefeningen die mij nu te binnen schiet en waarbij je een maatje nodig hebt voor de veiligheid is vlak bankdrukken , doe dit met dumbbells en je hebt geen maatje meer nodig

• Topic Starter Topic Starter
helemaal waar maar toch is er niets lekkerder dan nog even 1 of 2 reps er uit persen met wat hulp als je er doorheen zit. zijn ook bb'ers die beweren dat je helemaal niet kunt groeien zonder partner, dat vind ik onzin maar ben het er wel mee eens dat het een stuk sneller gaat

Rack training.

Ik train nooit met een partner, zou ik dat wel doen zou ik toch meer gaan lullen dan serieus gaan trainen. Bij me laatste setjes bench press vraag ik wel meestal gewoon iemand in de buurt of ie wilt spotten voor me en is meestal geen probleem.

Maar is er dan niemand in de buurt die je even wilt helpen tijdens het trainen? Ik train ook alleen, maar als ik zwaar wil gaan vraag ik gewoon iemand die ik ken of die bij me in de buurt staat om even tehelpen tussen zijn eigen sets door. Er is altijd wel iemand in de buurt die je even wilt helpen.

probleem is dat ik in ploegendienst werk dus om de week werk ik in de avond dus ga ik sochtends trainen en dan zijn er alleen maar huisvrouwen. had zelf het idee omdat ik split naar 2 spiergroepen op een dag om eerst 1 groep te trainen en als het dan niet meer gaat even de 2de groep te pakken en dan weer terug naar de eerste om nog even vol te pompen.maar weet niet of dat een goed idee is als je aan overtrainen denkt

ik train ook nooit samen met iemand want dat ga ik idd meer lullen dan trainen dat weet ik gewoon van mezelf dus...

maar als ik ff hulp nodig heb bij benchen vraag ik gwoon aan iemand anders die ook aant trainen is.

kun jij toch ook doen ofniet

savonds geen probleem sochtends wel met die huisvrouwen. ben alleen benieuwd of het wel of nietwerkt als je tussendoor even wat anders doet en dan weer verder gaat?

agtmael zei:
savonds geen probleem sochtends wel met die huisvrouwen. ben alleen benieuwd of het wel of nietwerkt als je tussendoor even wat anders doet en dan weer verder gaat?

denk dat je beter gewoon even rondloopt en wat drinkt en evt wat stretchen want ik denk dat als je egt gaat staan lullen met andere mensen ofzo dat je je concentratie verliest wat heel erg belangrijk kan zijn bij een zware set

Moen zei:
De enige oefeningen die mij nu te binnen schiet en waarbij je een maatje nodig hebt voor de veiligheid is vlak bankdrukken , doe dit met dumbbells en je hebt geen maatje meer nodig

Hmmm ? bij incline dumbbells krijg ik de dumbbells niet in positie (hoog). Gelukkig is er altijd wel iemand in de sportschool om me te helpen, en als ik dan in positie lig heb ik daarbij idd geen spotter meer nodig, ik druk mijn reps (5) er wel uit.

Mocht er niemand aanwezig zijn is er altijd nog de squat-kooi of het smith-rek. lang leve de safeties.

W.

bij incline bench isdat geen prob maar bij zittende dumbbell presses (schouders) is t nog lastiger om ze in startpositie boven te krijgen

had zelf het idee omdat ik split naar 2 spiergroepen op een dag om eerst 1 groep te trainen en als het dan niet meer gaat even de 2de groep te pakken en dan weer terug naar de eerste om nog even vol te pompen.maar weet niet of dat een goed idee is als je aan overtrainen denkt

met welk doel. je moet t je niet te makkelijk maken he
gewoon eerst je ene groep en dan de andere

train zelf 2 maal pw met mn maatje en 2 maal alleen en ik train alleen veel beter. zwaardere gewichten (alhowel hij dat niet gelooft:)) en betere concentratie. ik lul zelf zo weinig mogelijk maar als hij een verhaal begint op te hangen weet onderbreek ik hem voor een paar mmmppffff's en mmmhhhhooaaawwww:lifter: en lul ik weer verder.

maar zie ook geen probleem erin. tuurlijk zijn forced reps wel lekker maar als je t alleen kan doen is dat veel meer voldoening. plus dat ik bij mij merk dat mn kracht ook erop vooruitga nu ik minder forced reps doe

met partner zit je soms 2 uur in de gym waarvan je er 1 uur vol lult ofzo :)
beter alleen kan je goed concentreren en gewoon ff opletten bij benchpressen of gebruik dumbnells of smith

mooie gelegenheid om niet tot faillure te gaan trainen, maar met superstrikte vorm!

ik train 2 x in de week met trainingspartner en andere trainingen alleen. Alleen train ik volgens mij harder alleen is soms lastig met bankdrukken en squatten omdat je het gewicht op een gegeven moment niet meer omhoog zou kunnen krijgen dan is het handig als er iemand achter staat.

Maar als je een logboek bij houd weet je als het goed is hoeveel herhalingen je ongeveer zal kunnen gaan maken Zal er af en toe inderdaad net 1 minder worden als dat er iemand achter stond. Maar die heb je dan wel allemaal zelf gedaan!!!!!

Met een ander erbij denk ik dat je sneller OF minder gaat trainen (want te veel tijd verkletsen) OF te zwaar (want je wilt de macho uithangen).
Vaak tot ver na falen gaan is het recept voor blessures.
Meestal ga ik net tot falen, maar met mijn split is dat al te veel (3x per week full-body).

Ik snap echt niet waarvoor je een partner nodig hebt, muv vlak bankdrukken met halter en zelfs dan denk ik nu, ach en wat dan nog als dat ding op je valt (OK, druk maar 40kg). Momenteel train ik met dumbbells maar in de 3 hh-week valt dat ook weer tegen om in positie te komen.

Espi

Esperantisto zei:
Met een ander erbij denk ik dat je sneller OF minder gaat trainen (want te veel tijd verkletsen) OF te zwaar (want je wilt de macho uithangen).

Te veel tijd verdoen met kletsen :haha: We heten niet allemaal Espi :)
En wat is te zwaar? Tot failure ??? Dat noem ik niet te zwaar. Ligt er meer aan met hoeveel herhalingen je tot failure gaat. Als je zo zwaar gaat dat je maar 1 rm kunt doen: Dat is te zwaar (voor mij dan), want dan wordt het zo zwaar dat ik de oefening niet goed meer kan uitvoeren.

Ik train normaliter alleen op vrijdag en zaterdag met partner. Op vrijdag altijd benen en op zaterdag afwisselend verschillende spiergroepen. Zo train ik iedere spiergroep minstens 1 keer in de maand samen. Dan kom ik er wel eens achter dat ik dacht tot failure te gaan (alleen) en dan toch (zonder hulp) er een paar herhalingen extra uit kan krijgen. Ja ik onderschat mijn eigen krachten wel eens ;). Meestal ga ik als ik samen train zelfs nog wat verder (negatieve herhalingen zijn een beetje moeilijk alleen).

Hulp aan anderen vragen dat gaat me meestal niet zo goed af. Als je geen vertrouwen hebt in iemand gaat het ook niet lekker. Bijna iedereen helpt te veel of te snel :(. Of ze denken dat vragen te helpen betekend dat je ook wel samen een beschuitje zou willen eten :rolleyes: ZUCHT.

Cowgirl Herb zei:
Hulp aan anderen vragen dat gaat me meestal niet zo goed af. Als je geen vertrouwen hebt in iemand gaat het ook niet lekker. Bijna iedereen helpt te veel of te snel :(ZUCHT.

had een keer iemand die mij zonder dat ik t vroeg mij ff mn dumbbells tijdens incline pressen omhoog lifte omdat ik t niet zou redden..:grumble:, die db heeft ie iig gevoeld, kon t niet leien
Cowgirl Herb zei:
Of ze denken dat vragen te helpen betekend dat je ook wel samen een beschuitje zou willen eten :rolleyes: ZUCHT.

dat denken ze bij mij nou nooit:(:D

Terug
Naar boven