Fitness Seller

Traingsschema, graag jullie mening!

Manu21

Novice
Waardering
0
Hey allemaal,

Ff voorstellen: mijn naam is Manu, ik ben 23 en hoop hier nog enthousiaste fitnessers te leren kennen en een boel te leren! Ik train (kracht en cardio) sinds 3 jaar aan een "af en aan" ritme. Maar vanaf deze zomer wil ik het serieus aanpakken. Weg met half werk, nu ambitieuzer trainen ;). Voeding in orde, strak trainen. Eindelijk dat droge én gespierde lichaam, en niet de halfslachtige versie die ik nu heb :p.

Ff wat gegevens:

leeftijd: 23
lengte: 1m85
gewicht: 76 kg
lichaamsbouw: zeker geen endo, maar ook geen echte ecto. Lichtjes gespierd en slank, maar zeker niet helemaal droog en er mag een pak spier bij.

Ik heb me vandaag beziggehouden een nieuw trainingsschema op te stellen. Dit is een split-schema voor 2x2 dagen per week. Laat me aub weten wat jullie ervan denken, jullie tips zijn een grote hulp!

Dag 1: buigers

-benen:
barbell straight-leg deadlift
seated leg curl

-rug:
chin ups
bent over barbell row
seated row
shrugs

-buikspieren:
hyperextension of plank hold

-biceps:
dumbbell hammer curl
barbell arm curl

Dag 2: "strekkers"

-benen:
squats
seated leg press
calf raises

-borst en schouders:
Bench press
Inclined bench press
standing military press
side raise

-buikspieren:
hanging leg-hip raises

-triceps:
dips

Denken jullie dat hiermee resultaten te bereiken zijn? M'n voedingsschema ben ik ook aan het maken, dat post ik één vd dagen. Thanx voor jullie replies alvast!

Manu

• Topic Starter Topic Starter
Ok, thanx voor de links! Ik bekijk ze dit weekend en zal nieuwe aanpassingen in m'n schema posten. Groetjes

misschien kan dit je helpen...

mijn huidig full body schema (3 - daags)

training A

squat 5x5
bench 5x5
bor 5x5
dip 2x8
pull up 2x8

training B

deadlift 5x5
mp 5x5
DB bench 5x5
DB rows 5x5
chins 5x5
DB curls 3x8

mijn toekomstig split schema (3 - daags)

dag 1

Borst

Barbell Flat Bench Press 3x10

dumbbell[/FONT] Incline Bench Press 3x10
[/FONT]
Dumbbell[/FONT] Flys 3x10

Biceps

preacher Curls 3x10

incline dumbbell curls 3x10

Abs

Russian twists
Crunches
Hanging leg raises

DAG 2

Rug
deadlift 3x10
dumbbell rows 3x10
pull ups 3x8
barbell shrugs 3x10

Triceps

dippen 3x8
Triceps pushdown 3x10

Abs
Russian twists
Crunches
Hanging leg raises

DAG 3

Benen
Squat 3x10
Leg curls 3x10
Leg extention 3x10
Calf raises 3x10

schouders
dumbbell[/FONT]/barbell Front press 3x10

side raises 3x10

dumbbell[/FONT] upright row 3x10

zijn maar voorbeelden natuurlijk, maar zijn zeker niet slecht :)

Met dit trainingschema zul je zeker resultaat zien, maar als je het beter aanpakt zal je denk ik meer resultaat zien.

Dag 1Rug/Biceps/Kuiten
Dag 2Borst/Triceps/Buik
Dag 3Schouders/Benen

Zou eerder zoiets doen, heb zelf altijd de neiging om kuiten veel te trainen omdat ze altijd zo snel achterlopen bij mij:p

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html is een handige site om oefeningen vanaf te halen.:)

Success!

Met dit trainingschema zul je zeker resultaat zien, maar als je het beter aanpakt zal je denk ik meer resultaat zien.

Dag 1Rug/Biceps/Kuiten
Dag 2Borst/Triceps/Buik
Dag 3Schouders/Benen

Zou eerder zoiets doen, heb zelf altijd de neiging om kuiten veel te trainen omdat ze altijd zo snel achterlopen bij mij:p

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html is een handige site om oefeningen vanaf te halen.:)

Success!

maakt niet zoveel uit, kuiten hebben voldoende met 1 oefening, dus of je die nu bij benen of na biceps doet, maakt niet veel uit

ik doe trouwens liever borst/biceps dan borst/triceps...maarjah, dat is een eindeloze discussie

• Topic Starter Topic Starter
@critmonster en DikkeTrip: nog eens bedankt voor jullie tips.

Ik heb inmiddels het 3-daags splitschema (zie post hierboven van critmonster) overgenomen, maar heb een vraag: is het een goede zet om hier een 2-daags split schema van te maken? Om de verschillende spiergroepen meer te kunnen trainen en sneller resultaat te hebben? Of zou ik zo m'n spieren kunnen overbelasten?

Ik train nu sinds 2 weken 7 dagen op 7. Ben op die tijd al 2,5 kilo aangekomen, van 76 naar 78,5 kilo. Heb de komende 2 maanden veel tijd dus wil dit regime aanhouden en optimaal gebruik maken van al m'n tijd om veel spiermassa te kunnen bijwinnen.

Ik zou van critmonsters oorspronkelijk schema dit 2-daags splitschema kunnen maken:

dag 1: borst, biceps, triceps, abs
dag 2: rug, benen, schouders

Uitgewerkt geeft dit:

DAG 1

Borst

Barbell Flat Bench Press 3x10

dumbbell Incline Bench Press 3x10

Dumbbell Flys 3x10

Biceps

barbell arm curl 3x10

incline dumbbell curls 3x10

Triceps

Dippen 3x10

Triceps pushdown 3x10

Abs

Russian twists
Crunches
Hanging leg raises

DAG 2

Benen

Squat 3x10
Leg curls 3x10
Leg extention 3x10
Calf raises 3x10

Rug

deadlift 3x10
dumbbell rows 3x10
pull ups 3x8
barbell shrugs 3x10

schouders

dumbbell/barbell Front press 3x10
side raises 3x10
dumbbell upright row 3x10

Dit zijn 10 à 11 oefeningen per training, die ik binnen het uur rondkrijg. Dit zou ik 6 à 7 keer per week doen, met 5 minuten opwarming (fietsen) ervoor. Zo train ik alle spiergroepen zeker 3 keer per week.

Bottom line:
2-daags en gaan voor meer intensiteit, of is dit te belastend? of 3-daags en gaan voor meer hersteltijd? Wat geeft snelst resultaat zonder onredelijke risico's voor mijn lichaam?

Merci voor de replies!

Terug
Naar boven