XXL Nutrition

Trainingschema nodig!

iDeceiver

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
67kg
Yoo,,

Ik ben ongeveer nu zo'n jaartje bezig met trainen..
Gewoon thuis,, geen sportschool of voedingsschemaofzo..
Ik heb thuis alleen Dumbbells..
Daar kan ik maximaal 14-16kg (excl. stang:P) op doen.
Ik train mijn biceps nu met 10kg en die tiloefening kan ik zo'n 15-20x doen per keer. Dan rust ik en dan kan ik er nog maar 10 ofzo. En dan rust ik weer en dan kan ik er 8 etc.. Zoiets. Verschilt eiglk iedere keer een beetje, ene keer kan ik lang door en andere keer niet. Raar,, maarjaa..
Ik ben een beetje lui geweest en heb al een paar keer gehad dat ik soms wel 1-2 maanden niet meer train.
Ik wil nu echt beginnen, op een goede manier..
En ik hoopte eiglk dat ik daar wat hulp bij zou kunnen krijgen hehe..
Ik zou graag een goed schema willen maken om de spieromvang en kracht te vergroten. Ik heb niet zo heel erg veel verstand van hoe alle oefeningen heten, maar dat zoek ik wel op op internet.
De bedoeling van deze post is trouwens niet op dat ik uit ben dat er een kant en klare schema voor me word gemaakt, mocht je die zelf al klaar hebben liggen is dat natuurlijk wel goed, maar ik ben ook bereid er zelf wat voor te doen natuurlijk ;)

Alvast bedankt!

Ciao

lid worden van een sportschool is de 1e stap/

• Topic Starter Topic Starter
lid worden van een sportschool is de 1e stap/

Nou, daar wacht ik toch liever mee.
Ik zie ook gewoon mensen die thuis trainen en aardig snel breed(er) worden.
Nou ben ik niet mager of iets dergelijks, maar ik ben ook niet bijzonder breed.
Ik vind zelf, in tegenstelling tot vrienden, dat ik wel wat breder mag worden en meer kracht mag hebben. En dat behaal ik het liefst gewoon thuis.
Ik ben ook van plan dan creatine te gebruiken.. :o

Ik vind zelf, in tegenstelling tot vrienden, dat ik wel wat breder mag worden en meer kracht mag hebben. En dat behaal ik het liefst gewoon thuis.

Meen je dit of had je niks te doen op je zondag avond?

Lees de stickies over training en kijk hoever je kan komen met je spullen. Je hebt alleen dumbbells van een laag gewicht, je zou meer moeten aanschaffen om een volledige training te kunnen doen.

Omdat die mensen een olympische barbell (2,20m lang, 50mm dik), 200kg aan schijven en een powercage hebben. Dáár maak je vooruitgang mee.
En een gym heeft dan ook nog een leg press en leg extension. Bovengenoemde moet een gym zeker hebben.

Als je doel brute kracht is (je pakt sowieso ook altijd massa mee als je goed eet), is Starting Strength van Mark Rippetoe dé way to go ;)

Laatst bewerkt:
en creatine is geen wondermiddel he

:eek: pas op dat je niet TE breed wordt man

waar slaat dit nu op ? hij heeft niks gezegd over dat hij niet "tebreed" wil worden of denkt dat hij in 1,2,3 als arnold eruit zal zien.

misschien omdat hij wel creatine wil gaan gebruiken maar niet naar de sportschool wil -.-

misschien omdat hij wel creatine wil gaan gebruiken maar niet naar de sportschool wil -.-

dat is idd verstandloos, maar staat niet in verband met zijn opmerking.
je moet niet iedereen zonder veel kennis over bb over een kant scheren.

Eten is belangrijker, dus maak ook een goed schema voor je voeding. Zorg ook voor beter materiaal.

Terug
Naar boven