XXL Nutrition

Trainingsfrequentie en peesontstekingen

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
DBB,

Ik word dus al een lange tijd geteisterd door peesontstekingen, mede door pre-existing shoulder impingement problems en upper crossed syndrome, nu zit ik weer eens diep in de shit en kan ik men schouders een tijd niet gebruiken, suckt balls.

Doe mijn oefeningen correct, dit en dat, soms slaap ik gewoon verkeerd, op men schouder en dat verergert de situatie, daarbij dan nog hier eend aar een missteekje en geleidelijk aan zit ik weer met pijn.

Nu ben ik aan het denken, ik train 6x per week, 3 dagen trainen, 1 dag rust. Zou een UB/LB of push/pull split helpen, ik wil mijn spieren 2x per week trainen, zelf omdat ik geloof dat dit optimaal is voor een naturel bodybuilder, hier wil ik nu geen discussie over voeren, dit is totaal terzijde en persoonlijke perceptie en mijn keuze.

Dus, zou een schema met 4 dagen per week helpen om overmatig gebruik te voorkomen en uiteindelijk minder peesproblemen? Mits juiste tehcniek, dus wat ik daarstraks allemaal verteld heb.

Waar ik schrik voor heb is dat ik bij een push/pull of UB/LB bepaalde spiergroepen in de schaduw ga zetten, nu dat ik mijn normale split doe kan ik mooi focussen op elke groep, maar tijdens een UB bijvoorbeeld kan ik niet inzien dat ik rug, borst, biceps, triceps, schouders allemaal op dezelfde dag moet doen, tegen dat ik de laatste groepen moet trainen ga ik bekaf zijn en wss niet men volle 100% kunnen geven. Dit is puur speculatie natuurlijk, sinds ik nog geen UB/LB gedaan heb, daarom vraag ik het hier!

Dus, advies? Ervaringen? Stefanovich doet hetzelfde schema als mij, dus als je dit leest, hoe bevalt het jou? nooit problemen?

maar tijdens een UB bijvoorbeeld kan ik niet inzien dat ik rug, borst, biceps, triceps, schouders allemaal op dezelfde dag moet doen, tegen dat ik de laatste groepen moet trainen ga ik bekaf zijn en wss niet men volle 100% kunnen geven. Dit is puur speculatie natuurlijk, sinds ik nog geen UB/LB gedaan heb, daarom vraag ik het hier!

(Decline) bench
Rows/chins
Strict press
biceps
triceps
andere isolatie

of

Strict press
Rows/chins
chest flyes
biceps
triceps
andere isolatie

Kan makkelijk in 1 training

---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:31 ----------

En meer volume in 1 sessie doen kun je leren, de helft van dbb is er ook nog steeds van overtuigd dat eerst squatten en daarna deadliften een onmogelijkheid is terwijl ik echt tientallen mensen ken die dit succesvol doen

• Topic Starter Topic Starter
(Decline) bench
Rows/chins
Strict press
biceps
triceps
andere isolatie

of

Strict press
Rows/chins
chest flyes
biceps
triceps
andere isolatie

Kan makkelijk in 1 training

---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:31 ----------

En meer volume in 1 sessie doen kun je leren, de helft van dbb is er ook nog steeds van overtuigd dat eerst squatten en daarna deadliften een onmogelijkheid is terwijl ik echt tientallen mensen ken die dit succesvol doen

Hmm, ziet er inderdaad mogelijk uit, wat denk jij zelf dat misschien het beste is, i.v.m die ontstekingen?

Je noemt impingement en upper cross syndrome maar zegt dat je de oefeningen wel goed uitvoert wat dan juist niet kan lijkt mij.

Als die problemen het elke sessie blijven aansteken maakt het weinig uit hoe vaak per week dat is, en als het chronisch ontstoken is kun je helemaal lang wachten.

Dus wat doe je aan de oorzaak?

Je noemt impingement en upper cross syndrome maar zegt dat je de oefeningen wel goed uitvoert wat dan juist niet kan lijkt mij.

Als die problemen het elke sessie blijven aansteken maakt het weinig uit hoe vaak per week dat is, en als het chronisch ontstoken is kun je helemaal lang wachten.

Dus wat doe je aan de oorzaak?

Wel, het is eerder chronisch denk ik, zoals ik zeg, ik heb snel last van impingement, ook al bij de minste 'verkeerd' beweging, de oefening word altijd correct uitgevoerd, maar hier en daar eens te snel of verkeerd laten zakken, allemaal heel kleine en fijne bewegintjes waar je zelf niets van merkt, maar wat uiteindelijk wel opstapelt tot mijn huidige situatie.

Het is ook al vele beter t.o.v vroeger, waar ik zoveel interne rotatie had dat ik mijn laterale deltoide niet kon trainen zonder pijn. Wat nu wel kan!

Momenteel laat ik de schouders rusten, geen oefeningen waar ik schouders met gebruik, juist doe ik mijn armen en benen nog, beiden omdat dit mijn schouders niet belast :).

Dus chronisch ontstoken, goh...ik weet het niet goed, heb er een tijd geen last van gehad, dan plots een beetje door overmatig gebruik, daarom ook dat ik een nieuw schema zoek, liefst met meer rustdagen en minder trainingsdagen, heb het ook verergerd door een les bodypump mee te doen (moest van mn bazin, ik werk daar dus moet ik de lessen uitproberen en kennen). Veel overhead movements, wat wss dit 100x verergerde.

Dusja, nu rust ik uit en zoek ik een nieuw, rustiger schema dat wel even effectief is. Twijfel tussen een UB/LB of een push/pull...

Dusja, nu rust ik uit en zoek ik een nieuw, rustiger schema dat wel even effectief is. Twijfel tussen een UB/LB of een push/pull...

Kan die twee ook combineren. Eerste dag push, tweede dag pull, derde dag rust, vierde dag ub, vijfde dag lb, etc.

Je kunt die 2 inderdaad ook combineren, is ook een leuke keuze.

Wat een verhalen typ jij zeg.

Zou je niet gewoon eens een tijdje alles 1x per week trainen per week.
Dat kan heel goed met 4x split schema.

Zou in jou geval echt niet teveel doen. Zeker omdat je na 1 les body pump al meer last krijgt.
Misschien moet je eens langs een goede fisio of een goede sportarts.

Maar succes, kan je wel vertellen dat het niet normaal is op die jonge leeftijd

Wat een verhalen typ jij zeg.

Zou je niet gewoon eens een tijdje alles 1x per week trainen per week.
Dat kan heel goed met 4x split schema.

Zou in jou geval echt niet teveel doen. Zeker omdat je na 1 les body pump al meer last krijgt.
Misschien moet je eens langs een goede fisio of een goede sportarts.

Maar succes, kan je wel vertellen dat het niet normaal is op die jonge leeftijd

Ik vind dat een beetje uitleg rond waarom wel mag + dat er sowieso word geflamed en teveel vragen gesteld worden als ik dat niet doe, dus geef ik op voorhand al een hoop informatie!

Terug
Naar boven