MuscleMeat

Trainingsschema, graag kritiek

Ano_96_51

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
9
Hey allemaal.

Ik wilde weer fullbody gaan trainen en heb een schema gemaakt. Wat vinden jullie ervan, pak ik bijvoorbeeld mijn traps genoeg met upright row/bor of niet?

Training A
Front squat 3*12
Bent over row 3*12
Benchpress 3*12
Seated leg curl 3*12
Straight arm pull down 3*12
Incline cable fly's 3*12
Dumbbell shoulder press 3*12
Dumbbell curls 2*12 - superset - Tricep push down 2*12
Calf raises 2*12

Training B
Romanian deadlift 3*12
Chin ups 3*12
Pec fly machine 3*12
Leg press 3*12
Dumbbell rows 3*12
Incline benchpress 3*12
Dumbbell upright row 3*12
Hammer curls 2*12
Close grip benchpress 2*12
Calf raises 2*12

Ik train 3x per week AxBxAxxBxAxB enz

Backsquat doe ik wel heel licht 2x pw ongeveer, op techniek maar krijg altijd last van m`n knieën, die zijn niet zo best, daarom zo.

edit:
Had een aantal dingen verkeerd neergezet, nu klopt die haha! :D

Laatst bewerkt:
Upright rows zijn inderdaad uitstekende oefening voor de traps. Je kan evt. ook military press er tussen steken, als je een meer algemene oefening (maar zeer goede) oefening zoekt die naast schouders ook je rug ten goede komt.
Mss ook nog wat tricepsoefeningen aan toevoegen, zoals een overhead tricep extension of een skullcrusher.
Ik zie wel nergens een gewone, platte bench press staan? En als toch 3 keer per week wil trainen, kan er ook wat meer buik in zitten :)
En wat is een Romanian deadlift eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
Upright rows zijn inderdaad uitstekende oefening voor de traps. Je kan evt. ook military press er tussen steken, als je een meer algemene oefening (maar zeer goede) oefening zoekt die naast schouders ook je rug ten goede komt.
Mss ook nog wat tricepsoefeningen aan toevoegen, zoals een overhead tricep extension of een skullcrusher.
Ik zie wel nergens een gewone, platte bench press staan? En als toch 3 keer per week wil trainen, kan er ook wat meer buik in zitten :)
En wat is een Romanian deadlift eigenlijk?
Tricep oefeningen zijn die tricep pushdown in superset met bicep curl, beiden met zo`n V-bar aan het kabelstation. En dan nog de close grip benchpress.

Top trouwens, dan hoef ik niet nog een shrug toe te voegen! En ja MP ga ik weer doen als de EZ-bar back is (is kapot gegaan). Train in een hele kleine gym, en met de oly-bar is niet erg handig moet ik zeggen, deed hem soms wel maar dan moet het wel rustig zijn.

En inderdaad, geen platte bench, is een foutje, haalde wat door elkaar, die incline dumbbell press moet platte bench. Zo staat het ook in me telefoon, vergissing tijdens overtypen :P Heb het ff aangepast in head post! Heb ook nog de machine fly's vervangen, zo leek het me beter.

En romanian deadlift leg je de nadruk op je hamstrings, ik doe dus om het simpel te zeggen, 1 oefening voorkant benen, en 1 oefening achterkant benen.
Ik vind dit schema ook erg fijn als A/B schema:
http://www.victormooren.com/2011/07/krachttraining-schema-voor-beginners.html
Je zou dan bij 1 van de twee dagen de squat kunnen omwisselen met een front squat...
Bedankt, zal ook ff kijken. Heb nu paar keer volgens dit schema getraind, wat ik gepost heb, en bevalt me zeer goed :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven