AndroidHealthClinic

Trainschema zou dit goed werken?

Spoorloos

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m82
Massa
84kg
hey peepz

Ik train nu 3 maanden 5 dagen in de week, en wil dit naar 6 dagen gaan aanpassen.
Ter verduidelijking werk ik niet en moet je natuurlijk rekening mee houden als je dit schema ziet.
Wat vinden jullie er van? Ik ga overigens foto's en video footage bijhouden elke maand van results.

Maandag: Chest/triceps
Dinsdag: Rug/Biceps
Woensdag: Schouders/cardio
Donderdag: Chest/Triceps
Vrijdag: Benen/schouders
Zaterdag: Biceps/Triceps

yep inderdaad 3x triceps deze gaan een monsters worden.
Voordat mensen gaan klagen over ooh dit is te veel houd er ook rekening mee dat de eerste 6 maanden tot een jaartje en misschien zelfs langer je 48 uur gemiddeld over doet om spieren te herstellen.
Ben ook in gebruik van pre workout herstel supplement en goed voedingschema.

mvg:)

Dit is veel te veel van het goede, je traint maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag triceps.
Meer is niet altijd beter.

• Topic Starter Topic Starter
I agree dat meer niet altijd beter is.
Maar waarom is het dan te veel , feit gericht?

Ow en kdoe geen bankdrukken vanwege me ongelijke chest train ik die met dumbells en train zo isolaat mogelijk

Dit is veel te veel van het goede, je traint maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag triceps.
Meer is niet altijd beter.
Waarom zou hij triceps trainen tijdens zijn schoudertraining? Ben het overigens wel met Niels eens dat 3x triceps teveel van het goede is. Je kunt niet zeggen dat je spieren 48 uur rust nodig hebben. Dat verschilt per persoon en is tevens afhankelijk van hoe hard je ze hebt aangepakt.

Dus als ik bijvoorbeeld triceps op zaterdag 2 exercises doe zal dit wel bevorderend zijn denk je?

Chest 5 exercises, goede spierpijn op beide dagen, dan doe ik op maandag maar 2 tricep oefeningen en dips(wil deze dus verhogen naar 4 en andere verlagen
Rug 5 oefeningen, bicep 4 oefeningen
woensdag Schouder 4 oefeningen,
donderdag chest 5 exercises wil dan op deze dag 2 gaan doen + dips
Vrijdag benen 5 oefeningen, schouder 4 oefeningen
en dan wil ik zaterdag erbij doen biceps 5 oefeningen en triceps 2 oefeningen

nogsteeds de heerlijke spierpijn als altijd, word natuurlijk iets minder maar nogsteeds lekker

Chest 5 exercises, goede spierpijn op beide dagen, dan doe ik op maandag maar 2 tricep oefeningen en dips(wil deze dus verhogen naar 4 en andere verlagen
Rug 5 oefeningen, bicep 4 oefeningen
woensdag Schouder 4 oefeningen,
donderdag chest 5 exercises wil dan op deze dag 2 gaan doen + dips
Vrijdag benen 5 oefeningen, schouder 4 oefeningen
en dan wil ik zaterdag erbij doen biceps 5 oefeningen en triceps 2 oefeningen

nogsteeds de heerlijke spierpijn als altijd, word natuurlijk iets minder maar nogsteeds lekker
Men neemt bij een training van 5-6 oefeningen per spiergroep doorgaans een week rust. Vier oefeningen doen en dan 2 dagen later weer diezelfde spiergroep aanpakken lijkt me absoluut teveel van het goede. Al helemaal als we het hebben over een kleine spiergroep als de schouder. Ik zou eerder 2-3 oefeningen per spiergroep doen en dat dan 2x per week. Jij doet én flink meer oefeningen per spiergroep en traint ook nog eens vaker per week die spiergroep. Ik zou het dus wat minderen.

oke maat bedankt voor het advies

Waarom zou hij triceps trainen tijdens zijn schoudertraining? Ben het overigens wel met Niels eens dat 3x triceps teveel van het goede is. Je kunt niet zeggen dat je spieren 48 uur rust nodig hebben. Dat verschilt per persoon en is tevens afhankelijk van hoe hard je ze hebt aangepakt.

Bij schouder presses traint hij natuurlijk ook triceps. :D

Terug
Naar boven