XXL Nutrition

Transformatie

Gewoon door blijven gaan zoals je doet, sowieso heb je nog flink wat spiermassa nodig en minder vet. Wat je kan doen is nu al heel laag in vet proberen te komen en dan langzaam aan naar dat fysiek gaan door zo efficient mogelijk te bulken(als je het dat nog mag noemen met 200-300 kcal boven onderhoud) of het traditionele echte bulken en cutten. Verder heeft die gast erg goede genen en heeft hij ook vast wel wat anabolen in zijn mikmak gestopt.

Beste leden,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben martin en ik train nu precies 5 maanden. Ik ben in deze 5 maanden van 72kg naar 80kg gegaan. Me vet% is 15%.

Nu heb ik een vraag, waar ik hoop advies op te krijgen. Ik ben me ervan bewust, dat om mijn streeffysiek te bereiken ik zeker nog een paar kilo droge massa aan moet komen.

Mijn doel is echter een fitness model look. Die zien er anders uit dan de echte BB'ers, meestal hebben ze een laag bodyfat, en wat minder massa maar meer definitie.

Ik weet dat om mijn streeffysiek te bereiken er wel 2 of 3 jaar voorbij gaat, maar dit vind ik niet erg. Krachtraining is echt mijn passie, ik geniet er zo erg van. Ik kijk uit naar elke training en moet uitkijken dat ik niet te vaak ga. Momenteel doe ik een 4 daagse split.

Ik zal mijn dieet ook toelichten mocht dat nodig zijn. Hieronder links een foto van hoe ik er nu bijsta, en rechts van het fysiek waar ik naar streef:

Is er een bepaalde manier om te trainen om die looks te krijgen? Eerst zwaar op massa en daarna meer op definitie trainen?

je hebt links en rechts omgedraaid blijkbaar.:D

Als hij niet aan de AAS zat was ik nu al bodybuilder ...

yup, is dezelfde persoon. rechts ziet hij er inderdaad veel voller uit. Hij heeft wel echt het grootste doorzettingsvermogen wat ik ooit heb gezien. Zowel qua voeding als qua training. Hij traint 6dagen in de week om 06.30 in de ochtend.
Niet dat dat heel veel zegt, maar hij leeft er echt voor.

Maar om ff to the point te komen, eerst bulken naar 95 kilo en dan terugcutten naar 86 ofso? Ga ik dan een beetje in de buurt komen? Want ik ben bang dat als ik doorbulk tot 95kg, dat mijn bf dan richting de 20% gaat, en dat vind ik echt ****ed up.

Als ik jou was zou ik 3 maandjes bulken en dan weer anderhalve maand tot 2 maandjes cutten en zo door blijven gaan want je kan wel blijven bulken tot je 95 kilo weegt maar het cutten wordt dan heel lastig. Terwijl als je bulk en cut zie je duidelijk wat je resultaat is en waar je eventueel nog aan moet werken.

Die rechterfoto heeft ie echt wel n dikke kuur achter de rug volgens mij...
Die linkse foto is wat reeeler, om als doel te stellen.
Al heb je daarvoor ook wel wat aanleg nodig, en veel geduld.

Eerst maar eens leven als n bodybuilder en flink wat spiermassa opbouwen komende jaren, zou ik zeggen, en daarna aftrainen tot n procentje of 6 en kijken hoever je staat.

Al met al is t een mooi streven voor je, ik denk dat stiekem veel van de "bodybuilders" op dbb zouden tekenen voor zo een fysiek.

Bonkers en Ruud87 (ook leden hier, je kent ze wel) kunnen je wel advies geven, Bonkers begeleidt ook mensen...

Ik denk dat de shape op linker foto van post 15 wel haalbaar is voor jou. De rest wordt lastig/onhaalbaar denk ik, maar je wilde toch ook een fitnessmodel shape? Ik zou gewoon boven onderhoud eten en je vet in de gaten houden. Als je vet% te hoog wordt, dan weer een tijdje iets onder onderhoud eten.

Persoonlijk probeer ik op deze manier m'n vetpercentage rond de 10-11% te houden en ik ga nog steeds rustig vooruit qua vvm.

Laatst bewerkt:
die vent heeft volgens mij echt wel zitten snoepen hoor, lijkt me naturel heel moeilijk te halen, of je genetics moeten je echt 100% mee zitten....

Bij mijn weten heeft greg plitt vroeger gekuurd, vandaar die rechtse brute foto.
Nu zou hij gestopt zijn en een iets meer naturel uitziende look hebben :)
Maar no way haalbaar in 2-3j volgens mij :p

• Topic Starter Topic Starter
Als ik jou was zou ik 3 maandjes bulken en dan weer anderhalve maand tot 2 maandjes cutten en zo door blijven gaan want je kan wel blijven bulken tot je 95 kilo weegt maar het cutten wordt dan heel lastig. Terwijl als je bulk en cut zie je duidelijk wat je resultaat is en waar je eventueel nog aan moet werken.

Ja dat gaat de planning worden. 3 maanden lekker goed boven onderhoud zitten, zo'n 500/600 calorien boven onderhoud, en dan 1 maand 200 calorien onder onderhoud.
En dat dan een paar keer, zo hoop ik toch in de buurt te komen.

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

die vent heeft volgens mij echt wel zitten snoepen hoor, lijkt me naturel heel moeilijk te halen, of je genetics moeten je echt 100% mee zitten....

Ja waarschijnlijk heeft hij vroeger vast wel iets gepakt. Hij zat op westpoint (militaire academy) en in het leger heerst wel een beetje zo'n macho cultuurje. Dus het zou me niks verbazen. Alleen hij is er nu zo vel op tegen, waarschijnlijk omdat hij de side effect heeft ondervonden, dat hij iedereen probeert te overtuigen het naturel te doen.

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

je hebt links en rechts omgedraaid blijkbaar.:D

Haha ja inderdaad, is omgedraaid:o I wish dat ik zo'n lichaam had!

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Bonkers en Ruud87 (ook leden hier, je kent ze wel) kunnen je wel advies geven, Bonkers begeleidt ook mensen...

Ik denk dat de shape op linker foto van post 15 wel haalbaar is voor jou. De rest wordt lastig/onhaalbaar denk ik, maar je wilde toch ook een fitnessmodel shape? Ik zou gewoon boven onderhoud eten en je vet in de gaten houden. Als je vet% te hoog wordt, dan weer een tijdje iets onder onderhoud eten.

Persoonlijk probeer ik op deze manier m'n vetpercentage rond de 10-11% te houden en ik ga nog steeds rustig vooruit qua vvm.

oke dankje, wat voor begeleiding doen ze dan? Ik ben niet van plan om te gaan betalen voor begeleiding ofso, ik denk dat ik de komende tijd nog goed vooruit kan op mezelf

Terug
Naar boven