MuscleMeat

Triceps met dumbbell of barbell?

• Topic Starter Topic Starter
Tazs zei:
Ik gebruik vaak de e-z bar, liggend op een bankje. Als je ze dan behoorlijk uitgeput hebt, ga je meteen, met de e-z bar, door met smal bankdrukken. :eyebrow:

dat is idd een triceps-killer... skull crushers of french press en daarna afmaken met smal banken :thumbs:

TongPo zei:
dat is idd een triceps-killer... skull crushers of french press en daarna afmaken met smal banken :thumbs:

Yep zo doe ik het ook, eerst Lying Triceps Extension met een barbell en direct daarna small banken. Echt heelijk gewoon!

Ik heb ook een hele tijd skull crushers gedaan met een dumbbell, maar ik vind dat er dan te veel druk op je elleboog gewricht staat. Als je het met een barbell doet is de druk wat beter verdeelt. Helemaal omdat ik een jaar geleden een radius fractuur in mijn elleboog heb opgelopen doordat ik van een MTB was geflikkerd. En in mijn elleboog gewricht zit nu nog steeds wat vocht.

Voor triceps wordt eigenlijk een basis/compound oef aan geraden: dips! Kan ik niet wegens rotte schouders.
Maar zelf vind ik de triceps pushdown een geweldige triceps oefening.. altijd spanning op de spier !
Is ook makkelijker technisch bezien dan skull crusher oid

Espi

Terug
Naar boven