MuscleMeat

Triceratops goes Stronglifts 5x5

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Triceratops

Cool Novice
Waardering
4
Hallo mede DBB'ers

Ik heb besloten om ook maar eens een logje bij te gaan houden. Ik heb het al vaker geprobeerd maar dat heb ik maar 1 weekje volgehouden......

Ik train al een tijdje, maar eind vorig jaar heb ik een auto ongeluk gehad waarna ik een aantal maanden niet heb kunnen trainen.
Toen ik eenmaal weer volledig hersteld was van dit ongeluk ben ik na het stappen van m'n fiets geflikkerd en heb toen mijn been gebroken....

nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.:D

mijn stats op dit moment:
1.95m lang
90kg
bf: 13%

SQ: 3x100kg
BP 3x80kg
DL 3x120kg

Omdat ik vind dat mijn krachtstats veel te laag zijn heb ik besloten om me daar de komende maanden op te gaan concentreren.
Ik heb er daarom ook voor gekozen om het Stronglifts 5x5 schema te gaan doen.
Gewoon een lekker standaardschema met alleen maar Compound oefeningen met de nadruk op Squatten.
Bij de squat ga ik denk ik extra laag beginnen om zo de techniek goed onder de knie te krijgen.
Ik dacht namelijk altijd dat ik tot parallel squatte, maar nadat iemand een keer een filmpje had gemaakt kwam ik tot de conclusie dat dit niet helemaal het geval was.
Soms waren het nog niet eens quatersquats:x. Daarom ga ik veel terug in gewicht en ga ik voortaan echt fullsquatten.

Schema dag A:
Squat:
5x5

Benchpress:
5x5

Bor:
3x5

Dips:
3x lichaamsgewicht tot falen

Buik:

Schema dag B:
Squat:
5x5

Overhead Press
5x5

Deadlift:
2x5

Pull ups/Chin ups
3x lichaamsgewicht tot falen

Cardio +/- 15 minuten

De bedoeling is eigenlijk dat je op alle oefeningen met een lege barbell begin
maar dat is veel te licht daarom zal ik op de squat op 50kg beginnen, op bp en bor begin ik met 40kg en met deadlift begin ik met 60kg.

Verder denk ik wel dat de meeste hier bekend zijn met het schema. Iedere training verhoog je het gewicht met 2,5kg, behalve bij de Deadlift daar komt iedere keer 5kg bij. Als je op een oefening faalt, dan probeer je het daarna nog 2/3 trainingen en als het dan nog niet lukt ga je 10% terug in gewicht en ga je van daaruit weer verder opbouwen.

Mijn doelen zijn:
Squat 5x5x110kg
Bp: 5x5x85
DL: 5x5x130

Kwa lichaamsgewicht hoop ik toch wel binnen 4 maanden rond de 100kg te komen(wat ik al eens gewogen heb)

Succes, je doelen mogen wel wat uitdagender, als je je stats nu ziet, of waren dat de stats voor het ongeluk?

• Topic Starter Topic Starter
Succes, je doelen mogen wel wat uitdagender, als je je stats nu ziet, of waren dat de stats voor het ongeluk?
thx, ja mischien moet ik mijn doelen wel iets hoger stellen ja maar dat kan altijd nog als ik voel dat het allemaal iets te makkelijk gaat.
Maar ik denk dat dat nog best tegen kan gaan vallen.

Gister m'n eerste training gehad:

dag A:

Squat:
5x5x50kg

Benchpress:
5x5x40kg

Bor
5x5x40kg

Dippen
1x10
2x9 (keeenker wat zwaar)

Deze training was echt schandalig makkelijk, k voelde me bijna schuldig....
Maargoed dat is ook de bedoeling van dit schema natuurlijk.
Rustig aan beginnen en iedere training verhogen.
Waarschijnlijk piep ik over 6 weken wel anders:D

Succes man,gewoon good old compounds ;) :thumbs:

k heb dat fullsquatten toch een beetje onderschat, k pakte maar 50kg en het ging echt super makkelijk. Maar k heb nu wel gruwelijke spierpijn in me quads, dat heb ik echt nog nooit zo erg gehad...

en vanavond moet ik alweer:D

k heb dat fullsquatten toch een beetje onderschat, k pakte maar 50kg en het ging echt super makkelijk. Maar k heb nu wel gruwelijke spierpijn in me quads, dat heb ik echt nog nooit zo erg gehad...

en vanavond moet ik alweer:D

Haha, welkom bij de club!! Na een weekje krijg je trouwens geen spierpijn meer en ga je alleen nog stuk tijdens de training zelf!! ;)

Training woensdag 13 mei (B)

Squat:
5x5x52,5kg

Overhead Press
5x5x20kg

Deadlift:

2x5x55kg

Chin ups
5xlichaamsgewicht

Buik:
Hanging leg raises

Lekkere training, nog steeds niet al te zwaar. De squats gingen ook goed ondanks dat ik nog wat spierpijn van maandag had.

Haha, welkom bij de club!! Na een weekje krijg je trouwens geen spierpijn meer en ga je alleen nog stuk tijdens de training zelf!! ;)

Ja k hoop wel dat de trainingen wat zwaarder worden idd, want nu heb ik gevoeld dat k niets gedaan heb in de gym

maar dat komt vast wel goed

Vandaag de laatste training van deze week op het programma

Dag A

Squat:
5x5x55kg

Benchpress
5x5x50kg

Bor
5x5x50kg

Dippen:
3x8(lichaamsgewicht)

k moet nog steeds wennen aan deze manier van trainen. Maar k heb zo'n gevoel dat deze methode in de komende maanden zijn vruchten wel af gaat werpen op het gebied van kracht. En als k daarbij goed blijf eten dan komt die massa vanzelf wel.

owja, vandaag ook nog onderarman en en kuiten getraind.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven