MuscleMeat

Nieuws Turkije wil vervolging van Duitse komiek na video over Erdogan

Bezoekers in dit topic

vind dat het principe van vrijheid van meningsuiting wel wat te buiten gaan. Het is ook wel wat meer dan even gewoon rustig je mening uiten.

Vrije meningsuiting is ook wel wat anders dan rustig je mening uiten... In de geschiedenis is het niet-bestaan ervan altijd gebruikt om vocale tegenstanders uit te schakelen. Wat Erdogan nu ook doet trouwens.

Daarom is dit net gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Dat de leider van het topland in de EU inspraak heeft over EU-beslissingen lijkt me vrij logisch...

Het gaat hier niet om een EU beslissing. Het gaat hier om een nationale Duitse wet uit de stoffige doos. Als rechtstaat zijnde, hoor je die wet na te leven.
Dat Duitsland toevallig een top-land is binnen de EU staat hier compleet los van, wij hebben niets te maken met die kansloze wet.
 
Mja, maar toch, iemand op zo'n manier belachelijk maken, ook al is het een tiran, vind dat het principe van vrijheid van meningsuiting wel wat te buiten gaan. Het is ook wel wat meer dan even gewoon rustig je mening uiten. Mijn gevoel vind gewoon dat zo'n humor, een dergelijke imo zeer ongepaste vorm van vrijheid van meningsuiting niet kan, en dat een geest die zo'n dingen uitvind en via de media verspreid wel even tot de orde mag geroepen worden.

Ik vind het ook niet kunnen om een scheet te laten in een volle lift. Maar om het strafbaar te stellen gaat veel te ver. Hiervoor hebben we fatsoensnormen. Dan spreek je iemand aan op diens gedrag.

Doodsbedreigingen zijn pas een uitting van een verrotte samenleving. Net als het ondrukken van satire, de persvrijheid of de vrijheid van meningsuiting.

Goed dat je werkt trouwens.
 
Ik vind het ook niet kunnen om een scheet te laten in een volle lift. Maar om het strafbaar te stellen gaat veel te ver. Hiervoor hebben we fatsoensnormen. Dan spreek je iemand aan op diens gedrag.

Doodsbedreigingen zijn pas een uitting van een verrotte samenleving. Net als het ondrukken van satire, de persvrijheid of de vrijheid van meningsuiting.

Goed dat je werkt trouwens.

Een scheet laten kan per ongeluk en onschuldig zijn.. Nee maar die doodsbedreigingen gaan idd te ver en is idd ook een teken van een verrotte samenleving, maar omdat ik zelf zo'n afkeer heb van zo'n humor kan ik er niet echt om geven dat hij nu doodsbedreigingen heeft ontvangen. Het is zoiets als wie wind zaait.. , ook al zijn doodsbedreigingen hiervoor veel te vergaand.
 
Mja, maar toch, iemand op zo'n manier belachelijk maken, ook al is het een tiran, vind dat het principe van vrijheid van meningsuiting wel wat te buiten gaan. Het is ook wel wat meer dan even gewoon rustig je mening uiten. Mijn gevoel vind gewoon dat zo'n humor, een dergelijke imo zeer ongepaste vorm van vrijheid van meningsuiting niet kan, en dat een geest die zo'n dingen uitvind en via de media verspreid wel even tot de orde mag geroepen worden.
Ik hoef dat soort humor ook niet zo maar heb liever dat dan dit soort domme ideeen.

Oproepen tot het inperken van iemand's vrijheid is wat mij betreft (minstens) net zo erg als oproepen tot geweld.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"
 
Laatst bewerkt:
Interessante discussie. Geldt dit ook voor de mening van IS naar jullie mening? Of sharia-4holland? Hang je de denkwijze van tolereer intolerantie aan of geldt dit niet voor andere referentiekaders?

@crisk: ik geloof niet dat Merkel dit leuk vind, maar doorfat we ons zo fucking afhankelijk hebben opgesteld van Erdogan, moet ze nu politiek gezien de wetten waar ze zelf voor zou moeten staan volgen. Het is gewoon politiek spel. Erdogan geeft waarschijnlijk geen lira om die kerel en zn uitspraken.
 
Ik hoef dat soort humor ook niet zo maar heb liever dat dan dit soort domme ideeen.

Oproepen tot het inperken van iemand's vrijheid is wat mij betreft net zo erg als oproepen tot geweld.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"

De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.

In de gewone omgang met elkaar ga je toch ook verontschuldigingen eisen als iemand je zoiets flikt, doet de persoon in kwestie dat niet, dan praat je er niet meer tegen, het heeft zoiezo een gevolg, een tegenreactie. Deze situatie is door de media van een andere orde, dus dat Erdogan dat niet zomaar over zich heen laat gaan bewijst imo gewoon dat hij zelfrespect heeft. Moest hij gewoon zeggen van ik keur het af maar doe maar verder met mij op zo'n manier belachelijk te maken vind ik dat ook niet echt positief. Eig ook gewoon omwille van z'n kiezers kan hij dit niet zomaar over zich heen laten gaan en moet hij wel iets ondernemen imo.
 
Zo'n 20% van het electoraat ;)
 
Interessante discussie. Geldt dit ook voor de mening van IS naar jullie mening? Of sharia-4holland? Hang je de denkwijze van tolereer intolerantie aan of geldt dit niet voor andere referentiekaders?

In een vrije samenleving kan intolerantie niet getolereerd worden
 
Lijkt me een contradictie als je stelt dat de vrijheids van meningsuiting absoluut is...

Daarnaast heeft Erdogan nu intolerantie zijn kant op niet getolereerd en gebruikt daar nu een middel voor wat door een vrije samenleving mogelijk gemaakt is.

Kortom wat Erdogan doet is flauw en alleen gericht op politiek gewin en onruststokerij, maar valt geheel binnen de kaders van de vrije rechtsstaat. Als Merkel geen toestemming zou geven zou zij degene zijn die zich niet aan de wet houdt.

Anyway: een rechter gaat hier echt geen straf voor opleggen en hopelijk verdwijnt deze bullshit wet uit de steentijd.
 
Laatst bewerkt:
Interessante discussie. Geldt dit ook voor de mening van IS naar jullie mening? Of sharia-4holland? Hang je de denkwijze van tolereer intolerantie aan of geldt dit niet voor andere referentiekaders?

@crisk: ik geloof niet dat Merkel dit leuk vind, maar doorfat we ons zo fucking afhankelijk hebben opgesteld van Erdogan, moet ze nu politiek gezien de wetten waar ze zelf voor zou moeten staan volgen. Het is gewoon politiek spel. Erdogan geeft waarschijnlijk geen lira om die kerel en zn uitspraken.
Ik denk dat er echt geen beperkingen op zouden moeten zijn, dus ook niet tegen oproepen tot geweld, holocaust ontkenning, haat tegen het westen, weet ik het. Geweldadig handelen is al verboden dat lijkt me genoeg. Nu worden die wetten toch maar een kant op toegepast dan kan je ze beter helemaal niet hebben. Dus ja laat al die idioten ook maar lekker zeggen wat ze willen, als ze zich verder maar gedragen.

In de gewone omgang met elkaar ga je toch ook verontschuldigingen eisen als iemand je zoiets flikt, doet de persoon in kwestie dat niet, dan praat je er niet meer tegen, het heeft zoiezo een gevolg, een tegenreactie. Deze situatie is door de media van een andere orde, dus dat Erdogan dat niet zomaar over zich heen laat gaan bewijst imo gewoon dat hij zelfrespect heeft. Moest hij gewoon zeggen van ik keur het af maar doe maar verder met mij op zo'n manier belachelijk te maken vind ik dat ook niet echt positief. Eig ook gewoon omwille van z'n kiezers kan hij dit niet zomaar over zich heen laten gaan en moet hij wel iets ondernemen imo.
Van mij mag erdogan of merkel ook best een verontschuldiging aan hem vragen of zeggen dat ie betere kwaliteit humor zou moeten maken of laat ze zelf een satire over slechte comedians maken. Hoop alleen dat het hoofd van een land wat belangrijkers te doen weet, z'n land naar een vrijer bestaan leiden ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Van mij mag erdogan of merkel ook best een verontschuldiging aan hem vragen of zeggen dat ie betere kwaliteit humor zou moeten maken of laat ze zelf een satire over slechte comedians maken. Hoop alleen dat het hoofd van een land wat belangrijkers te doen weet, z'n land naar een vrijer bestaan leiden ofzo.

Het zou idd grootser zijn om hem niet te vervolgen, enkel verontschuldigingen vragen en als hij die niet wil geven, dan iets zeggen als 'onschuldig is al wat klein is, aan z'n kleinheid'.
 
vmq0b5.png

25tj9k0.png


Claudia de Breij wacht liever op haar tournee? Heet haar show 'mosterd na de maaltijd'?:roflol: Vreselijk mens.
Zou even de kwis op nl1 even terugkijken.
 
Zijn er echt mensen die Hans Teeuwen grappig vinden?
In zijn cabaretvoorstellingen soms wel (vooral oudere werk) maar daarbuiten is het niet om luidop te lachen, wel gewoon leuk gebracht.

OT: er zijn dus nog altijd mensen die niet de betekenis van vrijheid van meningsuiting begrijpen. Het is net dat waar je het niet mee eens bent en/of verwerpelijk vindt, toch toelaten uit principe. Men spreekt altijd over 'waar ligt de grens' maar dat is natuurlijk onzin. Er zijn in het verleden mensen geweest die uitspraken deden die voor die tijd totaal onaanvaardbaar en verwerpelijk waren, en daarvoor verketterd en zelfs gedood werden. Onze beschaving heeft geleerd van deze fouten, helaas geldt dat nog niet voor iedereen...
 
Het gaat hier niet om een EU beslissing. Het gaat hier om een nationale Duitse wet uit de stoffige doos. Als rechtstaat zijnde, hoor je die wet na te leven.
Dat Duitsland toevallig een top-land is binnen de EU staat hier compleet los van, wij hebben niets te maken met die kansloze wet.
Hij speelt in op de machtpositie die turkije geniet in de europese asielcrisis om invloed uit te oefenen op een deelstaat dat tegen een EU principe indruist. Zonder deze stand van zaken zou zijn eis samen met de "kansloze wet" zoals jij het zelf al schitterend aangeeft, weggewuifd worden. Het is geen 'partijdige opvatting' dat de EU een grotere klemtoon heeft gezet op persvrijheid. En hoewel ik me bewust ben van het feit dat de EU niet als een eendrachtige entiteit mag voorgewend worden. Kan je er niet onderuit dat wij een grotere persvrijheid hebben die zelfs geinstitutionaliseerd is. En de minst persvrijheid waarderende lidstaat van de EU is nog met afstand vooruit op de achterlijkheid (in de zin van achterstand, niet als synoniem voor dom) dat Turkije kenmerkt. kortom, een etnische minderheden massamoordenaar dat de quasi dictator zit uit te hangen en alsnog de vinger in de pap weet te krijgen aangaande de europese waarden met dank aan zijn sleutelfunctie op het toneel dat de europese migratiecrisis heet.

Die duitse wet heeft hier werkelijk niets mee te maken en is enkel voor legitimisatie van dergelijke absurditeiten bestemt.
 
Satire... Bovenal een onversneden leugen..

2h7e6fr.jpg



--------

wchca8.jpg



Was getekend, een extreemlinkse vrijheidshater, uiteraard op de inmiddels bekende door belastingbetalers VARA-leden gesubsidieerde haat- en lasterwebsite van de NPO (zie pijltje, dus toch gewoon door u betaald!), waarmee de NPO en VARA graag hun ‘verschillige’ en ‘sociaal rechtvaardige’ missie en identiteit ook online willen benadrukken.


-------------
Klassieker, Hans Teeuwen over het geloof. Toen de vrijheid van meningsuiting nog niet aangetast was.

-------------
Speciaal voor Sylvana Simons
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven