Iemand in dit debat zei dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. De cijfers zouden dit bevestigen.
Ik bracht witteboordencriminaliteit ter sprake omdat men de criminaliteitscijfers per categorie dient te bekijken.
Inderdaad, de cijfers lijken te bevestigen dat allochtonen meer geweldsdelicten plegen. ECHTER, en opgepast, nu komt een nuancering..., autochtonen plegen meer witteboordencriminaliteit. Je kan dus NIET stellen dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen. De allochtoon pleegt meer geweldsdelicten, de autochtoon doet meer aan witteboordencriminaliteit.
En aangezien geweldsdelicten zichtbaarder zijn dan bijvoorbeeld fiscale fraude, gaan we daar als samenleving harder op gaan focussen.
Ook is het zo dat die groep mensen die wetten voorstelt, en wetten goedkeurt, net die groep is die geen wetten zal stemmen die hun moreel laakbaar gedrag strafbaar zouden stellen. Zo zijn er veel zaken die een senator mag doen (met betrekking tot verhandelen van aandelen en dergelijke) dat een bankier dan weer niet mag.
WAt betreft het rapport. Nogmaals, en ik val dus niet uit de mand, ontken ik NIET dat allochtonen meer geweldsdelicten, en dus ook meer vechten op het veld, dan autochtonen. Echter wat fout is in jouw link, en jouw herneming er van, is dat het rapport HELEMAAL GEEN LINK LEGT TUSSEN GEWELD OP HET VELD EN ALLOCHTONEN.
Dus mag je dat persoonlijk wel geloven, je mag niet zeggen dat dit rapport dit zegt. Dat heet liegen, maar hier past het woord demagogie beter.
Je cijfers over verkrachting en dergelijke meer tonen nogmaals aan dat je je blindstaart om me ongelijk te geven. Je wil niet horen dat ik reeds bevestigd heb dat allochtonen inderdaad meer geweldsdelicten plegen. ECHTER, opgepast, een belangrijke nuancering komt er aan..... het is niet omdat ze allochtoon zijn dat ze meer vrouwen gaan verkrachten. Het is niet zo dat in Suriname, een groot deel van de mannen vindt dat eeen vrouw verkrachten niet zo erg is. NEEN, tuurlijk niet; Wel is het zo dat geweldsdelicten vaker voorkomen bij de lagere sociale klasse, bij mensen met een lage socio-economische status. En allochtonen zijn nu eenmaal sterker vertegenwoordigd in deze groep. En voor je me daar weer op bekritiseert: neen, ik praat dit geweld dus NIET goed.
Wat betreft mijn belediging. Ik had je inderdaad niet moeten beledigen. Sommige beledigingen zijn hier terecht, maar ik denk dat ik in jouw geval iets te heftig heb gereageerd, waarvoor mijn excuses. Ik blijf er echter wel bij dat je niet wilde "inzien" (alsof je er overheen leest) dat ik voor de tweede maal schreef dat allochtonen meer geweldsdelicten plegen dan autochtonen. En daarom wens ik toch nog eens het volgende te herhalen: allochtonen plegen meer geweldsdelicten, autochtonen doen meer aan wittteboordencriminaliteit. Echter is witteboordencriminaliteit veel meer maatschappijontwrichtend (in het Westen althans) dan de straatcriminaliteit.
---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 11:22 ----------
Klootzakken als yasmine maken ons land kapot
---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 11:05 ----------
En het ergste vanal is dat zo iemand dan denkt dat hij goed bezig is voor onze maatschappij
Sterke argumentatie. Ik maak ons land kapot, terwijl jij een werkloze bent die zegt dat hij niet wil werken en anderen aanmoedigt te profiteren van de staat; Dit zijn jouw exacte woorden.
Ga werken of trainen, dan kan je het op DBB eens over iets anders hebben dan over de allochtonen.