AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Ja, maar als de opkomst 80% is kan dat niet een heel grote invloed hebben.
Als ze al hun stemmers, twijfelaars en niet stemmers kunnen laten stemmen kunnen ze wel iets voor elkaar krijgen.

Van de mensen die in 2021 FVD stemde ging in 2023 40% niet stemmen. Dat is veel hoor! Al zullen PS verkiezingen een lagere opkomst genereren dan TK verkiezingen.

Als ze al hun stemmers, twijfelaars en niet stemmers kunnen laten stemmen kunnen ze wel iets voor elkaar krijgen.

Van de mensen die in 2021 FVD stemde ging in 2023 40% niet stemmen. Dat is veel hoor! Al zullen PS verkiezingen een lagere opkomst genereren dan TK verkiezingen.
Ja, maar van de 20% die niet stemt (TK opkomst is ca. 80%) zouden echt niet alle stemmen naar 1 partij gaan.

Ja, maar van de 20% die niet stemt (TK opkomst is ca. 80%) zouden echt niet alle stemmen naar 1 partij gaan.
In plaats van twijfelaars had ik zwevende kiezers moeten zeggen, die zitten al in die 80%.

Zie mijn link, FVD is zelfs stemmen verloren aan VOLT, dat zijn geen zwevende stemmers, dat zijn gewoon zwevers.

In plaats van twijfelaars had ik zwevende kiezers moeten zeggen, die zitten al in die 80%.

Zie mijn link, FVD is zelfs stemmen verloren aan VOLT, dat zijn geen zwevende stemmers, dat zijn gewoon zwevers.
Ja, maat die zijn ook zomaar een keer aankomen zweven bij FvD.

Ach, Dilan is begonnen bij de SP.

Misschien zijn ze wel.meer ingeburgerd dan ik, politiek actief (willen) zijn voor meerdere partijen. De Bolk heeft ooit ook bij de PvdA gesolliciteerd.
Yesim is gewoon een onruststoker. D66 en FvD zijn wel twee uitersten van elkaar. Het enige wat die twee gemeen hebben, is dat ze niet bang zijn om tegen de spreekwoordelijke haren in te strijken.

Yesim is gewoon een onruststoker.
Zij hoopte ook op een revolutie in Iran, maar ze kon me niet helemaal duidelijk maken hoe dat dan moet met de slachtoffers die dat met zich meebrengt.
D66 en FvD zijn wel twee uitersten van elkaar. Het enige wat die twee gemeen hebben, is dat ze niet bang zijn om tegen de spreekwoordelijke haren in te strijken.
De SP en de VVD lijken wel op elkaar, wil je zeggen? :D

Makkelijk lullen als collumnist.

Zij hoopte ook op een revolutie in Iran, maar ze kon me niet helemaal duidelijk maken hoe dat dan moet met de slachtoffers die dat met zich meebrengt.

De SP en de VVD lijken wel op elkaar, wil je zeggen? :D

Makkelijk lullen als collumnist.
Vind die partijen minder extreem, zeker omdat de VVD een stuk linkser is geworden. Over Dilan gesproken...

• Topic Starter Topic Starter

Wordt dit geen VVD 2.0?

Gewoon mehh.

Beste kansen met pvda-gl en bbb zegt ie in 1 zin :roflol:

Wordt dit geen VVD 2.0?
Misschien het interview eens lezen dan zie je dat hij op een aantal punten letterlijk afstand neemt van het VVD-beleid.

Hieronder een cheat sheet.

Misschien het interview eens lezen dan zie je dat hij op een aantal punten letterlijk afstand neemt van het VVD-beleid.

Hieronder een cheat sheet.

Dus als je nog voor een 18 jarig kutje wilt betalen, moet je snel zijn als het aan Omtzigt ligt. Ik zou eerder pleiten voor 25 jaar, maar snap dat dit wellicht het aantal zedenzaken sterk zal vergroten. Verder is hij tegen legalisering van softdrugs, volgens mij hebben inmiddels genoeg landen laten zien dat dit veel beter werkt dan gedoogbeleid of the war on drugs. Om er zo maar even twee uit te pakken.

Ondanks dat hij net als ik redelijk conservatief is op veel vlakken, vind ik sommige standpunten echt natte wind standpunten. Mijn stem krijgt hij in elk geval zeker niet.

En dan wellicht tot de slotconclusie komen, dat FvD uiteindelijk toch de minst slechte optie is? :emo: ;)

Over drama gesproken :D

Ja ben er wel bang voor. Zie ook wel een aantal nieuwe partijen met mooie programma's, maar die verdere versplintering van het landschap in de politiek zal eerder kwaad dan goed doen. Dus ik ben nog steeds in de race voor een tactische stem, als ik daarmee een steentje bijdraag aan het voorkomen van de ergste uitkomsten.

Terug
Naar boven