XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Moet ook niet gekker worden :roflol:

1700560053139.png
Die ene stem PVDA/GL komt van jou toch?

• Wow
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
  • Haha
Eén Europa, Eén Volksgemeenschap, Eén Frans!

• Haha
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.248
Als we de media moeten geloven is nog 7/10 stemmers nog niet zeker van hetgeen ze op gaan stemmen.
Het kan alle kanten op, maar de manier waarop bepaalde frames sterk aanwezig zijn in de media, ben ik er bang voor dat @tymboo gelijk gaat krijgen en alle linkse deugers massaal op die dikke demagoog gaan stemmen.

Bij Maurice de Hond staat NSC op 23 zetels, dat scheelt 1 met NPO peiling

Gaat me om de berichtgeving van NPO

Laatste en meest recente peiling die ik heb gezien.

De VVD is zich al aan het voorbereiden op de volgende TK-verkiezingen.

@Mentat wat denk jij? CDA, CU en SGP lekker fuseren of is dat twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen nog steeds een ding?

@Mentat 1. wat denk jij? CDA, CU en SGP lekker fuseren of 2. is dat twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen nog steeds een ding?
TLDR: 1. Nee; 2. ja deels; bovendien te grote politieke verschillen.

Voor het CDA geen probleem, dat was al een fusie van de Katholieke Volkspartij (KVP) en twee protestantse partijen (ARP en CHU). Al is het bij het CDA voortdurend de vraag waar de "C" eigenlijk nog voor staat. Bovendien blijkt uit ieder opinie-onderzoek dat de CDA-stemmer conservatiever en rechtser is als de leden en bestuur.

De CU (ook een fusie partij) heeft enige jaren gelden hun "anti-paapse stellingen" uit de beginselen gehaald en sindsdien zitten er al veel Katholieken bij de CU. Wel denk ik dat de CU, itt het CDA, ook veel jongere stemmers dan schijndood, aanspreekt. Waarschijnlijk kan je daar in mijn post met link naar Stuk Rood Vlees nog wel iets over terugvinden. Het probleem is dat de CU op een heel andere plek op de as ligt, dan CDA en SGP. Zie het geciteerde bericht onderaan.

De SGP is, ondanks dat er waarschijnlijk best wat orthodoxe en rad. trad. Katholieken, op stemmen een partij die officieel nog wel een groot gevaar ziet in het Katholicisme en andere Christelijke stromingen die niet de hare zijn. Bovendien is de SGP al jaren stabiel op een laag aantal zetels, voorheen twee, maar nu al een aantal rondes scoren ze 3 zetels. Juist hetgeen wat de SGP aantrekkelijk en uniek maakt zou men bij een fusie verliezen.
1700504347422.png

Is de enige die ik kan vinden waar NSC bij op staat

Laatst bewerkt:
Welke peiling weet de meeste (strategische) stemmen te mobiliseren?

fd3378fee4_Schermafbeelding_2023-11-21_om_19.24.07.png

Scholierenverkiezingen.

11 zetels voor Denk :o

Terug
Naar boven