Fitness Seller

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
VVD en NSC hebben dit zelf veroorzaakt natuurlijk door dat rare gedraai om wel / niet meedoen in een coalitie met PVV, wel / niet premier willen worden etc. Morgen zitten ze allemaal bij Geert op schoot.

Ik ben dan zo links als het maar kan. Maar, met name de VVD dan, toont wel aan dat mensen de vertrouwen eindelijk eens kwijt zijn. Duurde even, als Nederlanders hebben we natuurlijk moeite om nieuwe dingen te proberen.
Nog een zetel wisselen met Timmermans en dan is VVD de tweede van het land. Dan kan je imo niet zeggen dat het vertrouwen weg is.

Het vermoeden is dat de PVV ook onder allochtonen veel stemmen heeft getrokken.
Niet heel gek. Met alle respect maar tegenwoordig wat er binnen komt in Europa is simpelweg uitschot. En die verpesten het dan voor de andere allochtonen.

Als persoon X uit Syrië morgen een jonge meisje verkracht, gaat elke Nederlander slecht denken en praten over alle allochtonen. Akkoord iedereen over de zelfde kam scheren is niet eerlijk, maar die lui verpesten het ook voor ‘ons’. Dus niet zo gek dat wij de grenzen dicht willen, en die uitschot buiten willen.

Nog een zete wisselen met Timmermans en dan is VVD de tweede van het land. Dan kan je imo niet zeggen dat het vertrouwen weg is.
Als je bijna een derde van je zetels verliest vind ik dat er wel op lijken. Met hoe veel moeite mensen hebben om op iets nieuws te durven stemmen is dat niet niets. :p We zijn toch het land van het vele klagen en weinig doen?

Als je bijna een derde van je zetels verliest vind ik dat er wel op lijken. Met hoe veel moeite mensen hebben om op iets nieuws te durven stemmen is dat niet niets. :p We zijn toch het land van het vele klagen en weinig doen?
VVD heeft ook verloren omdat mensen geen GL/PvdA wilden.

De inkomensgrens om nog zinvol op VVD te kunnen stemmen is gewoon flink toegenomen. :grinny:

Moet nog alle onderzoeken zien maar met die zetelaantallen is het toch zga stuivertje wisselen tussen vvd en pvv? Vvd heeft voor het eerst sinds 2010 de deur open gezet voor samenwerken met de pvv, heeft zowat dezelfde immigratie ideeën als pvv maar voert ze nooit uit en heeft 13 jaar een kutzooi ervan gemaakt.
Als je dan aan die kant van het politieke spectrum zit zou ik het ook wel weten maar ik denk dat het bij een volgende verkiezing ook zo weer terug bij de vvd kan zitten.

@BB_
De exitpoll is een indicatie van de verkiezingsuitslag, gebaseerd op een peiling door Ipsos bij 60 stembureaus. De exitpoll is een schaduwverkiezing. Kiezers zijn na het stemmen gevraagd of zij nog een keer willen ‘stemmen’. Ze vulden dan buiten het stembureau een formulier in dat lijkt op het officiële stembiljet en leveren die anoniem in een stembus van de onderzoekers.

Op basis van die stemmen geeft Ipsos een indicatie van de verkiezingsuitslag in zetels. Er geldt een foutmarge van één zetel, wat dus wil zeggen dat partijen in de uiteindelijke uitslag een zetel meer of minder kunnen halen dan de exitpolls laten zien. In uitzonderlijke gevallen kan het verschil ook twee zetels zijn.

Was net bij de AH. Stond een hinderlijke Ali bijdehand te schreeuwen dat hij die blaffende hond hij de ingang ging klappen.

Dus ik riep door de Albert "Ja en hierdoor stemmen er zoveel mensen dus op de PVV, goedzo."

True story.

Was net bij de AH. Stond een hinderlijke Ali bijdehand te schreeuwen dat hij die blaffende hond hij de ingang ging klappen.

Dus ik riep door de Albert "Ja en hierdoor stemmen er zoveel mensen dus op de PVV, goedzo."

True story.
je gaat teveel om met Yasmine

Terug
Naar boven