Fitness Seller

UB/LB check

Jaccinho

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Beste mede sporters,

Omdat ik mijn bro split schema behoorlijk beu begin te raken en de gain toename afneemt, een overstap op UB LB. Graag commentaar. Bij voorbaat dank

image.jpg

Ziet er goed uit. Ik zou nog wel een deadlift variant als stiff legged deadlift of romanian deadlift voor hamstrings toevoegen op LB1. Seated dumbbelll press op UB1 zou ik schrappen, voorkant schouders worden al veel belast bij andere presses/flyes.

Verder zou je nog wat meer kunnen varieren in repranges.
Wat ikzelf doe:
Grote compounds: 5x3-5
Overige compounds: 3x6-8
Isolatie: 3x8-12

• Topic Starter Topic Starter
Prima, ga ik toevoegen!

Schema ziet er goed uit! Wat hierboven is genoemd is inderdaad wel een aandachtspuntje; variëren in repranges, niet alleen per oefening, maar ook per training. Wat je niet wilt is dat er gewenning optreedt. Zelf kan ik gemakkelijker een prikkel voor de spier behouden door veel te variëren in repranges, van 3-5 herhalingen tot 15 á 20. Voordeel twee (voor mij althans) is dat dit de trainingen leuk houdt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik probeer wat betreft de grote compounds (squat, DL en BP) een rep range van 2-5 aan te houden. De overige oefeningen zo'n 10 reps.

Wat betreft de opmerking van dehaantje: als ik de db press inwissel voor arnold press, dan beter?

Dank voor het commentaar

Wat betreft de opmerking van dehaantje: als ik de db press inwissel voor arnold press, dan beter?

Nee, die dumbbell press kun je gewoon schrappen. Je hebt al military press voor je voorkant schouders en daarnaast worden je voorkant schouders al flink belast bij borst oefeningen.

Terug
Naar boven