XXL Nutrition

UFC 168: Weidman vs. Silva 2 *spoilers!*

Bezoekers in dit topic

Gelukkig maar dat ie daar nog niet over nadenkt, anders zou ie gelijk minder "vrij" in de ring staan de komende wedstrijden en trainingen.

Bas Rutten postte ergens een commentaar ( twitter? ) dat je bij het geven van de lowkick je heup meer moet indraaien om dit soort impact te voorkomen?

Bas Rutten: Remember the post I did why you have to open your hips when you kick? Otherwise you connect with the flat part and break your shin. Hier gelezen http://www.mixedmartialarts.com/news/440602/Twitter-reacts-to-SilvaWeidman-leg-break/

Ja als je je heup indraait dan geef je met de voorkant van je scheen de lowkick. En daar is je scheen harder. Langs de zijkant dus niet zo hard. Maar volgens mij gaf Silva de lowkicks gewoon zo om ze snel te kunnen geven.
 
Gelukkig maar dat ie daar nog niet over nadenkt, anders zou ie gelijk minder "vrij" in de ring staan de komende wedstrijden en trainingen.

Bas Rutten postte ergens een commentaar ( twitter? ) dat je bij het geven van de lowkick je heup meer moet indraaien om dit soort impact te voorkomen?

Bas Rutten: Remember the post I did why you have to open your hips when you kick? Otherwise you connect with the flat part and break your shin. Hier gelezen http://www.mixedmartialarts.com/news/440602/Twitter-reacts-to-SilvaWeidman-leg-break/

Ja idd daar was ik ook beetje bang voor. Dat van rutten kwam ik ook tegen idd. Niet gelezen maar alleen over het indraaien. Ik zou niet weten waarvoor je dat voor zoiets zou beschermen.
Wat me wel opvalt..Joe rougan zei dat het de 2e X was dat zoiets gebeurde in de octagon. Waar ik aan moest denken is dat Silva net als de andere cory hill(meen ik) beide wel erg dunne benen hebben en het vaak jongens zijn die ogen een gewichtsklasse onder hun natuurlijke gewicht te vechten.
Maar dat is mijn redernatie en is op niets gebaseerd. Las ook iets over het been te ontspannen swepen maar zal grotendeels factor domme pech zijn. Was wel een nasty block van weidmann dit is een extreem en ongewild gevolg maar in meerendeel van dit soort blokken zal de tegenstander zijn trappen erna wel wat inhouden.

---------- Toegevoegd om 17:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Ja als je je heup indraait dan geef je met de voorkant van je scheen de lowkick. En daar is je scheen harder. Langs de zijkant dus niet zo hard. Maar volgens mij gaf Silva de lowkicks gewoon zo om ze snel te kunnen geven.

Ah dat is een duidelijke verklaring, ja zou heel goed kunnen.
 
"Remember the post I did why you have to open your hips when you kick? Otherwise you connect with the flat part and break your shin."

Wat is de flat part dan?
Bij mij voel ik alleen ronding, en puntig op de voorkant van mn scheen..
 
Je scheen is aan de binnenkant iets platter en de voorkant idd puntig. Er zal net een stuk van het platte deel van Silva op een puntig deel van Weidman zijn gekomen met vast nog wat andere toevalligheden waarom dit been breekt. Gelukkig komt het niet zo vaak voor.

Verder denk ik niet dat het gerelateerd kan worden aan de dunne benen van Silva. Hoe lager de gewichtklasse hoe dunner de beentjes en schenen worden. Dan zou het bij Thaise vechtsporten in de lichtere klassen wel elke weer raak kunnen zijn. De benen van Silva zijn dun voor zijn gewichtsklasse, maar niet dun vergeleken lichtere vechters.
Misschien dat de leeftijd en ervaring van Silva er eerder mee te maken heeft. Zijn botten moeten in een mindere staat verkeren dan toen hij 25 was. Of het is gewoon dikke pech dat alle omstandigheden om het bot te doen breken gunstig waren.
 
**** ik zag net het gevecht; Dat wordt een lange revalidatie. Die komt niet meer terug denk ik.

En het gevecht tussen de twee vrouwen. Wat is de winnares een teef. De andere wil haar feliciteren met haar overwinning, ze kijkt naar haar hand, en gaat gewoon weg. Ik hoop dat ze volgende keer gewoon keihard verliest. De andere had voor mijn part mogen winnen.
 
wat een heerlijk event bijna alle partijen waren spectaculair, en over die hand jaa.. ik zie beide kanten wel van in.
 
wat een heerlijk event bijna alle partijen waren spectaculair, en over die hand jaa.. ik zie beide kanten wel van in.

Nope!! Als je tegenstander je wil feliciteren en je de hand reikt, dan geef je die de hand; Vond het zeer onsportief en is een houding die ik werkelijk niet kan verdragen;
Het is ook duidelijk te merken dat het een arrogante teef is en ik hoop dat die andere haar ooit eens keihard ko mept;

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Ik vind het trouwens heel dom dat mensen hun "game plan" na de wedstrijd uitleggen; Je laat in je kaarten kijken. Als je 20 wedstrijden achter de rug hebt, dan kunnen je tegenstanders daar heel veel uit leren voor het 21ste gevecht;
Ah ****, was ik maar terug 15. ik zou een duidelijk plan opstellen en keihard trainen voor zo'n wedstrijden.
 
Nasty breuk, ben niet echt een fan van Silva maar dit gun je niemand.
 
OMG silva, dat deed echt zeer.

Al dat gedoe over Rousey onsportief? Als je de ultimate fighter had gezien, zie je dat Tate alleen maar zit te k*tten en Tate wist dat Rousey niet haar hand zou schudden zodat Tate meer fans zou krijgen. Is gewoon een money bitch met haar fake tieten, Rousey maakte haar gewoon af en het enige waar ze aan denkt is de aandacht naar haar toe te trekken nadat Rousey had gewonnen.
 
  • Like
Waarderingen: 515
Zo'n blessure komt vrij weinig voor al een geluk. Maar het moet je maar net overkomen!!

Travis zal tegen Fabricio Werdum komen te staan. En de winnaar daarvan krijgt een titleshot. Zo is het toch laatst gezegd maar kan wel weer veranderen.

Velasquez ligt er immers weer een tijdje uit. Dus ze hebben tijd genoeg.
 
Ik vond dat Silva er van te voren al slecht uitzag, wastie ziek ofzo? Die blessure was nasty, erg jammer.

Ben fan Poerier, die staat lekker te vechten

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Nope!! Als je tegenstander je wil feliciteren en je de hand reikt, dan geef je die de hand; Vond het zeer onsportief en is een houding die ik werkelijk niet kan verdragen;
Het is ook duidelijk te merken dat het een arrogante teef is en ik hoop dat die andere haar ooit eens keihard ko mept;.

Het zit wel diep he?

Voor Rousey was het gewoon persoonlijk geworden. Je weet niet wat er tijdens TUF zich heeft afgespeeld. Je krijgt niet alles op de tv te zien. Als ze die hand niet wil schudden jammer dan. Ze heeft Tate wel ff aangepakt.
 
Tate heeft haar vader en andere coaches/familie uitgescholden en belachelijk gemaakt.
Is allemaal uitgelegd in de post fight interview.
Zou die bitch ook geen hand geven..

Waarom ligt Velasquez eruit?
 
Tate heeft haar vader en andere coaches/familie uitgescholden en belachelijk gemaakt.
Is allemaal uitgelegd in de post fight interview.
Zou die bitch ook geen hand geven..

Waarom ligt Velasquez eruit?

Misschien had ze wel een reden hen uit te schelden. Kan me niet inbeelden dat Tate, ongeprovoceerd, coaches van een ander team gaat gaan uitschelden.
 
Misschien had ze wel een reden hen uit te schelden. Kan me niet inbeelden dat Tate, ongeprovoceerd, coaches van een ander team gaat gaan uitschelden.

Want je kent haar zo goed?
 
Heb die yasmine op negeer staan, dus niet steeds quoten!
Die kerel is zo wereldvreemd, echt ongelooflijk :roflol:
 
Ach er zijn wel meerdere ruzies geweest voor een gevecht. In het overgrote deel wordt na een gevecht vaak de hand geschud, alles is dan toch voorbij en zo zou het eigenlijk moeten horen. Af en toe wordt er niks gedaan na zo'n partij, maar dat iemand ook letterlijk een hand van de ander weigert kan ik mij niet heugen. Zal wel iets met vrouwen onder elkaar te maken hebben, het zegt wel iets over je persoonlijkheid imo. Daar staat een serie als TUF toch wel los van, daar moeten ze in scene alles opstoken voor de kijkcijfers. Een TUF waarin de coaches elkaar zeer respecteren zal natuurlijk weinig opleveren.
 
Heb die yasmine op negeer staan, dus niet steeds quoten!
Die kerel is zo wereldvreemd, echt ongelooflijk :roflol:

:D Ik zal het niet meer doen

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:00 ----------

Ach er zijn wel meerdere ruzies geweest voor een gevecht. In het overgrote deel wordt na een gevecht vaak de hand geschud, alles is dan toch voorbij en zo zou het eigenlijk moeten horen. Af en toe wordt er niks gedaan na zo'n partij, maar dat iemand ook letterlijk een hand van de ander weigert kan ik mij niet heugen. Zal wel iets met vrouwen onder elkaar te maken hebben, het zegt wel iets over je persoonlijkheid imo. Daar staat een serie als TUF toch wel los van, daar moeten ze in scene alles opstoken voor de kijkcijfers. Een TUF waarin de coaches elkaar zeer respecteren zal natuurlijk weinig opleveren.

Vind het wel wat hebben. Rousey heeft haar principes en daar blijft ze bij, daar heb ik respect voor.

Misschien staat heel die ruzie wel los van TUF, dat denk ik eerder.

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

Om even terug te komen op een eerdere post waarin ik zei dat Silva er ziek uitzag. Ben ik daarin de enige? Als je de beelden terug kijkt hoe Silva opkomt, dan is dat heel anders dan in andere gevechten. Ook hoe hij de octagon betreed.. Niet in z'n spider style, hij loopt gewoon naar binnen.

Na de eerste partij gaf Silva al aan dat hij niet meer wilde vechten. Ik las daarna een interview met Dana White, waarin hij zei dat Silva dat niet kon maken richting zijn fans. Wilde hij deze partij überhaupt nog wel vechten of is hij onder druk van White alsnog de partij aangegaan?

Kwam dit trouwens ook nog tegen

The lateral angle at which contact was made meant shearing forces were applied to the flat surface of the tibia. That's why you turn the hip, so the narrow, denser part makes contact. Combined with calcium depletion from training exertion and making weight it's surprising it doesn't happen more often.
 
Want je kent haar zo goed?

Ik volg Tate inderdaad al een tijdje ja; En als je kijkt waarop Tate heeft gereageerd dan is het echt absurd.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Heb die yasmine op negeer staan, dus niet steeds quoten!
Die kerel is zo wereldvreemd, echt ongelooflijk :roflol:
En jij moet terug weer trachten een rel te starten, niietwaar?! Je had dat bericht ook via PM kunnen doen. Ga ergens anders mensen irriteren.
 
Back
Naar boven