AndroidHealthClinic

Uitbreiden of nieuwe gewichten kopen?

Snipah

Cool Novice
Waardering
1
Hallo allemaal,

Ik krijg binnen kort een powercage, en deze is breder dan de halterstang die ik nu gebruik, dus ik moet een nieuwe stang kopen. Nu zit ik te twijfelen of ik dit keer een 50 mm stang koop ipv een 30 mm..

Alleen heb ik al 150 kilo 30 mm schijven.. dus moet dan ook nog eens rond de 150 kilo nieuwe schijven kopen, wordt al met al een duur grapje..

Maar nu word ik ook steeds sterker en mij deadlift gaat richting de 140 kilo, dus vroeg ik mij af tot hoever kan je gaan met een 30 mm stang? er staat dat ie 200 kg houd op de website waar ik hem heb gezien, maar ja straks kan ik over een paar maanden weer nieuwe aanschaffen als ik nog zwaarder kan deadliften..

Zijn er hier meer mensen die 30 mm gebruiken en die deadliften met rond de 150 kilo ++ ?

En wat raden jullie mij aan om gelijk maar voor 50 mm te gaan of denken jullie dat 30 mm zeker wel tot de 200 kilo deadlifts/squats gaan houden?

Als ik 30 mm kan behouden hoef ik alleen een nieuwe stang te kopen + binnen kort wat nieuwe 2e hands kilo's , scheelt een hoop geld!

Alvast bedankt!

Ik zou je 30mm spul verkopen en naar 50mm gaan. Daar ga je geen spijt van krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Op zich wil ik dit ook wel maar wat zijn de voordelen? Zit namelijk wel een prijsje aan! En hoe kan het trouwens dat de stang van 30 mm veel minder aan kunnen? De 50 mm stangen zijn toch ook 30 mm in het midden?

Ik gok op een slechtere kwaliteit staal

Je kan je 30mm toch gebruiken voor dumbells? Tot de 10kg schijven dan in ieder geval,wordt anders beetje te groot.
Of train je alleen met lange halter?

idd zou ik ook doen.
30mm gebruiken voor db's omdat die 50mm db's onhandig zijn.
je kunt 20kg ook houden voor zware rows bvb.

Ik zou voor tweedehands 50 mm materiaal gaan, 30mm schijven kan je houden om db's te makken zoals anon al aangaf

Terug
Naar boven