MuscleMeat

Uitvogelen van een 4 daags UB/LB schema

Falstyr

Competitive Bodybuilder
Waardering
82
Lengte
1m78
Massa
126kg
Hoi,

Op het moment ben ik bezig met een 3-daags split schema welk door roteerd. Het is voornamelijk geeikt op het verlagen van mijn vet%. Toch denk ik vooruit en wil over 2-3 schema's overstappen op een 5x5 en vervolgens een UB/LB.

Maar nu ben ik dus bezig om me te verdiepen in die materie en het werkt helemaal anders dan een splitschema. Gelukkig waren er een paar handige zoekresultaten die hielpen.

Bij deze mijn huidige opzet welk als doel heeft massa/kracht te winnen, maar ook een zekere uithoudingsvermogen.

UB/LB
Dag zondag: 4 sets 10-12reps
Squat
Deadlift
Leg Curl
Crunches
DB Row

Dag dinsdag: 4 sets 10-12reps
Bankdrukken
Militairy Press
Cable Side Way Raise
Tricep Cable Pull Down
LAT Cable Pull down
BB Bicep Curl

Dag donderdag: 3 sets van 8-10
Squat
Deadlift
(een oblique oefening)
(een nek oefening)

Dag vrijdag: 3 sets van 8-10
Speed Bankdrukken
DB Tricep Overhead
DB Row
BB Preacher Curl

db row bij lb dag?

De dinsdag training is bagger, waar zijn je UB pulls? Lat pulldown? dat kan beter.

Speed training is useless zonder bands/chains trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
Hier heb ik mijn info vandaan. Op de link van WSB3 staat het soort schema wat ik hier uitlijn. En die gasten zijn huge en ervaren dus, ondanks dat ik het ook al onlogisch vond, er toch maar in gehouden.

Als je met UB Pulls chin ups e.d. bedoeld...daar doe ik niet aan.

Hier heb ik mijn info vandaan. Op de link van WSB3 staat het soort schema wat ik hier uitlijn. En die gasten zijn huge en ervaren dus, ondanks dat ik het ook al onlogisch vond, er toch maar in gehouden.

Als je met UB Pulls chin ups e.d. bedoeld...daar doe ik niet aan.

Waarom doe je daar niet aan?

Omdat ik mijn huidige gewicht met moeite 4x opgetrokken krijg. Misschien dat het tegen die tijd anders is.

4x is toch niet te weinig? Dan doe je gewoon wat meer setjes. Wedden dat je binnen de maand aan tien keer optrekken zit?

Zodra het een nut vervult zal ik het in me schema opnemen. Voorlopig eerst me huidige ding en ga er wat meer bij doen om op grip te oefenen. Daarnaast als ik naar chin-ups kijk zie ik hetzelfde als opdrukken voor de borst. Leuk voor thuis als je nog geen fatsoenlijke spullen ter beschikking heb, maar op de sportschool heb je dan bankdrukken welk veel effectiever is.

Enige reden waarom ik dan heel misschien Pull-ups zou voor oefenen is om Hanged Legraises te kunnen doen. Maar aangezien ik nu ook al geen buikoefeningen in me schema heb en ze al vrij hard zijn geworden omdat je ze met compound oefeningen mee pak...wat is het nut dan voor extra buikspieroefeningen?

Maar hoe zit de rest van dat UB/LB concept schema er uit?

Push ups is een goede oefening, als je je maar 4x keer kunt opdrukken is dit een goede oefening voor jou.
De reden waarom push ups als een slechte oefening wordt gezien is omdat de intensiteit al snel te laag ligt en dus teveel reps zult moeten doen, en dat is uithouding.
Als jij je 4x kan optrekken is dit een goede oefning voor jou, eens je makkelijk 10-15+ kan > gewicht bijhangen. Pull ups is in alle geval een goede oefening.
Met pulls wordt ook bor bedoelt.

Zodra het een nut vervult zal ik het in me schema opnemen. Voorlopig eerst me huidige ding en ga er wat meer bij doen om op grip te oefenen. Daarnaast als ik naar chin-ups kijk zie ik hetzelfde als opdrukken voor de borst. Leuk voor thuis als je nog geen fatsoenlijke spullen ter beschikking heb, maar op de sportschool heb je dan bankdrukken welk veel effectiever is.
Enige reden waarom ik dan heel misschien Pull-ups zou voor oefenen is om Hanged Legraises te kunnen doen. Maar aangezien ik nu ook al geen buikoefeningen in me schema heb en ze al vrij hard zijn geworden omdat je ze met compound oefeningen mee pak...wat is het nut dan voor extra buikspieroefeningen?

Maar hoe zit de rest van dat UB/LB concept schema er uit?

Als je dit werkelijk meent, dan ken je toch nog niet zoveel van krachttraining.

Ik zie maar 2 oefeningen in de week voor rug, als ik deadlifts bij lb reken.
Dat is wel weinig voor zo'n grote spiergroep!

Als ik gesquat heb, heb ik weinig energie over voor de deadlift.. maar dan ben ik niet zuinig met KG's :)

Terug
Naar boven