AndroidHealthClinic

Update Gyno/Aromasin/Test E

is wel zwaar hé! ik heb de indruk dat na x aantal weken letro/femara te nemen mijn libido nog altijd niet is wat het geweest is. oftewel beeld ik dit me in :) het is al 1 -2 jaar geleden ondertussen :)
misschien wordt ik gewoon wat ouder :)

Bij mij is 't maar beginnen merkbaar inkrimpen na meer dan 50 dagen, geef het tijd =)

Welke dosis heb je daarvoor gebruikt dan?

Eigenlijk ook dezelfde vraag aan de TS: hoeveel nolva+aro neem je op dit moment tegen je gyno?

20mg/dag. Ondertussen begin ik aan week 10 van test e kuur en ben sinds vorige week overgeschakeld op 20mg elke 3 dagen (kom van 20mg EOD, dat sinds begin van de kuur)

Onmogelijk bij een stof als examesane. 2,5-5mg is al genoeg om je hele Oestrogeen incl al je lipides en libido om zeep te helpen. Denk dat het in je voeding ligt oid
Maar het zijn 20 mg caps, moet je ze dan openen en 1/4e van het poeder in een cap doen ofzo?

@Fhorn: heb je tijdens het gebruik nog symptomen gehad? Gevoelige tepels of andere dingen?

Zit zelf ook weer aan de nolva (10mg/d) omdat ik links een klein knobbeltje heb en rechts een klein schijfje wat vooral in mijn nakuur en erna is opgekomen. Ik heb 's middags vaker jeuk aan mijn tepels en nu ik nolva neem kan ik niet zeggen dat het minder wordt, misschien zelfs nog wat meer.

nolva kan averechts werken,kijk daarmee uit

Ja daarom. Het lijkt me niet zo verstandig om mijn receptoren vol te gooien wat kan zorgen dat de test productie alleen maar hoger wordt. Volgens mij is de kans op estrogeen rebound bij nolva ook groter dan bij aromasin. Misschien toch maar beter overstappen op een goede AI zoals arimidex?

@Fhorn: heb je tijdens het gebruik nog symptomen gehad? Gevoelige tepels of andere dingen?

Zit zelf ook weer aan de nolva (10mg/d) omdat ik links een klein knobbeltje heb en rechts een klein schijfje wat vooral in mijn nakuur en erna is opgekomen. Ik heb 's middags vaker jeuk aan mijn tepels en nu ik nolva neem kan ik niet zeggen dat het minder wordt, misschien zelfs nog wat meer.

Geen symptomen meer m.b.t. gyno.. Libido is normaal nu, wrs dankzij de test-e, maar voor de test-e stond 't wel op een laag pitje, maar das normaal bij gebruik van A.I.'s en/of SERMS..

Er zit nog steeds een klein knobbeltje, maar het valt niet op, en het stoort me ook niet. Ik hoop nu enkel dat er achter de nakuur (aroxifen) geen heropflakkering komt..

• Topic Starter Topic Starter
Dag 56: gebruik Aromasin ter bestrijding van gyno: nog geen verbetering merkbaar... spijtige zaak... zou ik doorgaan ? of overschakelen op iets anders of gewoon de gehele 'operatie' staken ?

graag advies...

tja denk dat die aro zijn nut intussen al wat bewezen zou moeten hebben :o

iets of wat van gains bijgekomen van de test e?

greetings

Nolva blokkeert de receptor alleen maar. Alles blijft dus lekker rondcirkelen en als je pech hebt schroeft je lichaam de productie nog wat op omdat het denkt te weinig oestrogeen te registreren. Zodra de receptor weer vrij komt en je Test is omgezet naar oestrogeen ben je dus het haasje.

Ik vraag me af of de kans op estrogen rebound groter is bij lange kuren.

Bij mij kwam het ook pas in mijn nakuur opzetten. Toen echt t*ring jeuk hele dagen. Nu eigenlijk geen jeuk meer, maar er zit wel duidelijk wat. Zit nu op 20 mg nolva per dag weer.

Letrozole. Snap niet dat je zo aan loopt te k*tten, doe bloedwerk trek je conclusies, pak letro erbij, stop zspm met dat halve werk en raadpleeg desnoods een internist.

tja denk dat die aro zijn nut intussen al wat bewezen zou moeten hebben :o

iets of wat van gains bijgekomen van de test e?

greetings

hey jerre, alles goe copain ?

jaja de test e heeft zijn nut wel bewezen, ben nu op mijn laatste weken aan het lopen en ga dan nakuren met arofixen... waar trouwens ook aromasin in zit... dus sowieso blijft de aro wel nog efkes in het bloed... we zullen zien maar ik vrees ervoor... want bij Fhorn was de gyno al verkleint naar een pindanoot bij om en bij de 50 dagen aromasin i.c.m Test E... dus een gelijkaardige procedure als bij mij... wss is mijn gyno van de hardnekkige soort zoals jij die van u gehad hebt...

greets

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

Letrozole. Snap niet dat je zo aan loopt te k*tten, doe bloedwerk trek je conclusies, pak letro erbij, stop zspm met dat halve werk en raadpleeg desnoods een internist.

mag ik u er op attent maken dat ik géén half werk verricht en deze procedure ben opgestart na alles wikken en wegen wat eventueel een positieve werking kon hebben...

de aro is idd niet geslaagd bij mijn gyno... ofwel moet ik het NOG langer doortrekken ?

MAAR zoals je zei, een bloedtest... wel die heb ik gedaan woensdag laatstleden en heb hiervan de resultaten binnengekregen...

de dokter heeft me verteld dat ik kerngezond ben... er is ook een endocrinologisch onderzoek op mn bloed gevoerd en wens hiervan de resultaten eens te delen jullie...
zal ze inscannen en dan kunnen we eventueel samen eens overlopen wat de bloedtest zegt volgens jullie inzicht...

de scan komt eraan...
grtz

Ik heb al jaren lichte gyno, laatste jaar niet heel veel last van gehad..
Nu heb ik net voor de zomer anavar + t3 en clen genomen en heb het idee dat 2 maanden na dit kuurtje mijn gyno erger gaat worden

sterker nog, rechts is het hetzelfde gebleven maar links is het erger.
Links heeft het nooit echt gezeten. 5 jaar geleden wel, toen rechts niet zo.
maar het is in de loop van die jaren naar rechts getrokken. Nu zit het dus ook weer links!

Wat moet ik nu doen? Afwachten en kijken wat het gaat doen?
Of moet ik nu nolva nemen? 20mg per dag, en week 2 en 3 10mg per dag ofzo?

Graag antwoord van de experts ;)

zou deze post eens heel goed doorlezen, daar zul je veel antwoorden in vinden ;)

heb het gelezen, al voordat ik postte ;)

maar er staan tegenstrijdigheden in, ik wil wat meer reacties
een soort poll zeg maar: nolva, of geen nolva?

Ik heb het idee dat je even moet doorzetten met nolva. Ik had ook met nolva eerst jeukende tepels, maar heb nu toch het idee dat iets begint weg te trekken. Ook nauwelijks nog jeuk. Het zal wel even eerst moeten opbouwen in het bloed een aantal dagen.

Terug
Naar boven