AndroidHealthClinic

Upperbody Lowerbody split

CXLBV

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
796
Is dit te veel volume voor een UB/LB split? Is er verder nog iets op of aan te merken?

UB1
Dumbbell shoulder press 4x8
Cable rows/Barbell rows 4x8
Smith incline bench press 4x10
Narrow grip underhand lat pull down 3x8-12
Incline dumbbell press 3x12
Concentration curls 3x10
Dips 3x10

LB1
Deadlifts 4x8
Leg press 4x8
Step ups 3x12
Leg curls 3x12
Kuiten 4x12

UB2
Smith incline bench press 4x8
Side press 5x10-12
Wide grip lat pull down 4x8-10
Reverse peck deck 5x10-12
Flat flyes 3x12-15
Tricep extensions 4x12
Hammer curls 3x12

LB2
Squats 4x8
Leg press 4x8
Leg curls 3x12
Hack squat 3x12
Kuiten 4x12

1. Als je per se een front delt oefening wilt doen, dan zou ik het na je chest oefeningen doen. Omdat je anders je schouders al op hebt bij je benchpress oefeningen, waardoor je minder effectief die oefening kan uitvoeren. Ik zou persoonlijk die front delt dingen schrappen als ik al 2 incline press oefeningen heb.

2. Waarom 7 sets incline chest. Verdeel het over 6 sets: 3 sets incline, 3 sets decline. Dat is meer dan zat. Helemaal als je ook nog dips doet. Mensen moeten eens stoppen met eindeloze werksets in hun borst stoppen, dat werkt echt averechts als je niet aan de AAS zit, of niet aardig gevorderd bent met een super defined chest.

3. Ik zou niet voor 4x8 systemen o.i.d. gaan. Ik zou gaan voor een systeem waarmee je je tot het uiterste pusht met verschillende gewichten. Ik begin zelf altijd met het zwaarste wat ik kan drukken met 6 reps, en werk vervolgens omlaag. Ik blijf altijd tussen de 6-10 reps, maar ik hou me niet vast aan een precies aantal reps. Ik ga elke set tot failure.

4. Bij UB/LB schema's denk ik zelf altijd aan tijd. Je bent vaak redelijk lang bezig, en ik hou er zelf niet van langer dan 1:30 uur bezig te zijn. Ik bespaar de meeste tijd met het skippen van dumbbell oefeningen zoals Db rows, en Db curls.. je bent tenslotte bezig met een UB/LB en al die isolatie is dan w.m.b. van minder belang. Ik prefereer altijd oefeningen met barbbels of bodyweight, waarmee een set een set is. En niet dat ik dan nog de andere kant moet doen met een dumbbell.

5. Ik zou nog een buikoefening toevoegen aan je LB dag.

Tenslotte zal ik je mijn UB/LB schema posten, doe er mee wat je wilt :) succes iig, hopelijk heb je wat aan mijn mening.

Dag 1 UB

3x DB Incline
3x DB Decline
3x Chins
3x Pull up
3x Tricep ext.
3x curls

Dag 2 LB

5x Squat
3x Leg ext.
3x Shoulder Press
3x Side Raises
3x Uprightrow
3x Dragonflag + Legraises
3x Crunches met weight

Dag 3 EXTRA

5x Deadlift
5x Obliques

Dag 4 UB

3x DB Incline
3x DB Decline
3x Chins
3x Pull up
3x Tricep ext.
3x curls

Dag 5 LB

5x Squat
3x Leg ext.
3x Shoulder Press
3x Side Raises
3x Uprightrow
3x Dragonfly + Legraises
3x Ab Rollouts

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je commentaar, daar kan ik zeker wat mee! Misschien is wat achtergrond info handig. Ik wil de focus leggen op mijn benen, schouders en de bovenkant van mijn borst. Vandaar dat ik begin met schouders in UB1 en met borst in UB2. De shoulder press bij 2 incline oefeningen is idd teveel van het goede.

Terug
Naar boven