MuscleMeat

Vakantie afgelopen, Nieuw schema

sportmaster

Novice
Waardering
0
Weer terug van vakantie Griekenland. Nog een paar dagen en de dagelijkse sleur begint weer. Tijd voor een nieuw schema. Ik heb net voor mezelf een schema voor de komende maand opgesteld. 100% tevreden ben ik er nog niet mee omdat ik sommige spiergroepen liever niet 2 dagen achter mekaar wil hebben. Voorbeeld. Maandag borst, Dinsdag voorkant schouders.

Hebben mensen hier nog tips, verbeteringen, kritieken, mag je dit graag onderbouwd posten.

Mijn stats:
1,81
82 kg
Vetpercentage ongeveer 14%.

Doel: massa
Tijd: 5 dagen per week. (eigenlijk zaterdag en zondag niet helaas)

Schema:
WK 1

Ma: Borst, Voorkant (VK) schouders
Di: Benen totaal (quadriceps, hamstrings, kuiten)
Wo: Biceps
Do: Rug, Triceps
Vr: Achterkant (AK) schouders, borst

WK 2

Ma: Rug, biceps
Di: Quadriceps, VK schouders
Wo: Borst
Do:Hamstrings, kuiten, triceps
Vr: Biceps, AK schouders

WK 3

Ma: Borst, triceps
Di: Rug, AK schouders
Wo: Biceps
Do:Benen totaal
Vr: VK schouders, borst

WK 4

Ma: Rug, biceps
Di: quadriceps, AK schouders
Wo: Triceps, Hamstrings
Do: Borst, VK schouders
Vr: biceps, kuiten

Met de indeling per spiergroep ben ik nog bezig, Ook het bulkschema is nog niet helemaal klaar. Maar graag de reacties op dit schema alvast.

Groeten

ik vind het nogal rommelig, bijv
-rug biceps
-enkel biceps
-biceps en kuiten

je wisselt teveel af elke week.

• Topic Starter Topic Starter
Dat ik een aantal dagen met enkel biceps heb komt omdat ik doordeweeks geen rustdagen heb. En aangezien ik mijn biceps wat meer aandacht wil geven leek me dit een aardige oplossing.

En over je 2e punt: hoezo zou rug biceps niet kunnen? Rug is een grote spiergroep, biceps een kleine. Ik heb de combinatie nog nooit gedaan, maar weet ook geen reden waarom dit niet zou kunnen.

Op je 3e punt. Dat het een beetje rommelig is, was ook de bedoeling. Ik heb vanaf vorig jaar augustus alleen maar met vaste schemas gewerkt. Dus om de 8 weken een ander schema ongeveer. Maar die 8 weken wel elke week de zelfde indeling. Mij is juist de tip gegeven om wat meer variatie aan te brengen.

Groeten

SHUTTERSPEED zei:
ik vind het nogal rommelig, bijv
-rug biceps
-enkel biceps
-biceps en kuiten

je wisselt teveel af elke week.

afwisselen is nooit teveel.
een rommelig schema maakt ook niet uit, alleen moet het wel kloppen.
de dag na je biceps rug pakken is niet heel verstandig omdat je met rug weer je biceps pakt. zorg dat als je een spiergroep hebt getraind die de volgende dag rust krijgt.

Terug
Naar boven