- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 82kg
In januari ben ik begonnen met trainen. Ik heb op advies van de instructeur een 3-way splitschema gebruikt. Dag 1: Borst, triceps, dag 2: rug, biceps. dag 3: schouders, benen, core. Allemaal 4 sets 10 reps. In de loop der tijd ben ik wel krachtiger geworden. Nu na 3 maanden heb ik een evaluatie gedaan en ik vind dat ik te weinig progressie heb geboekt qua massa/postuur (gewoon een gevoel).
Ik ben 28, 182cm, en weeg 82kg en mijn vetpercentage heb ik niet gemeten maar ik ik gok zo'n 20% te hebben; veelal om de buik.
Ik eet zes keer per dag:
Ontbijt: Zonnatura muesli met rode vruchten/ magere yoghurt/ 30 gr. whey shake met 300ml magere melk.
Tussendoor: Twee Zonnatura pindarepen (veel goede vetten) of fruit
Lunch: 3 grof volkoren sneetjes brood met kipfilet of zalm (1x per week pindakaas)
Tussendoor 2: Fruit
Pre-workout: Brinta Wake-up icm 30gr. whey en 300ml magere melk
After-workout: 30gr. whey met 300ml magere melk
Maaltijd: 200gr kip/vis/mager vlees icm voornamelijk groene groenten (400gr)
Ik drink alleen water en thee; niets suikerhoudend meer (2 a 3 liter per dag).
Ik sluit de dag af met 250ml magere franse kwark.
Mijn doel is mijn buikvet weg te krijgen, gespierder te worden, krachtiger te worden en gewoon een mooi postuur te hebben. Met name wil ik de komende tijd nadruk leggen op de borst. Mijn intentie is niet om op de (heel) lange termijn een beest te worden. Als ik mijn doel bereikt heb, dan is het voornamelijk bijhouden en wie weet verander ik dan wel weer van mening.
Ik zit te denken om een 3-daagse full body schema te gaan volgen icm cutten door 3x 45min cardio te doen. Zo denk ik de (hoofd)spiergroepen vaker te pakken dan met split.
Ik ben nog steeds een beginner maar er serieus mee bezig; ik denk dat mijn eten al goed verbeterd heb na veel lezen hier (eiwitten, trage eiwitten voor het slapen en complexe koolhydraten en vezels uit groene groenten, en goede vetten) (eerst at ik waar ik zin in had/ veel friet/ aardappelen/ suikers etc). Alleen vind ik een trainschema maken nog erg moeilijk.
Wat raden jullie aan/ wie kan mij helpen? (al dan niet met een URL naar informatie).
Ik ben 28, 182cm, en weeg 82kg en mijn vetpercentage heb ik niet gemeten maar ik ik gok zo'n 20% te hebben; veelal om de buik.
Ik eet zes keer per dag:
Ontbijt: Zonnatura muesli met rode vruchten/ magere yoghurt/ 30 gr. whey shake met 300ml magere melk.
Tussendoor: Twee Zonnatura pindarepen (veel goede vetten) of fruit
Lunch: 3 grof volkoren sneetjes brood met kipfilet of zalm (1x per week pindakaas)
Tussendoor 2: Fruit
Pre-workout: Brinta Wake-up icm 30gr. whey en 300ml magere melk
After-workout: 30gr. whey met 300ml magere melk
Maaltijd: 200gr kip/vis/mager vlees icm voornamelijk groene groenten (400gr)
Ik drink alleen water en thee; niets suikerhoudend meer (2 a 3 liter per dag).
Ik sluit de dag af met 250ml magere franse kwark.
Mijn doel is mijn buikvet weg te krijgen, gespierder te worden, krachtiger te worden en gewoon een mooi postuur te hebben. Met name wil ik de komende tijd nadruk leggen op de borst. Mijn intentie is niet om op de (heel) lange termijn een beest te worden. Als ik mijn doel bereikt heb, dan is het voornamelijk bijhouden en wie weet verander ik dan wel weer van mening.
Ik zit te denken om een 3-daagse full body schema te gaan volgen icm cutten door 3x 45min cardio te doen. Zo denk ik de (hoofd)spiergroepen vaker te pakken dan met split.
Ik ben nog steeds een beginner maar er serieus mee bezig; ik denk dat mijn eten al goed verbeterd heb na veel lezen hier (eiwitten, trage eiwitten voor het slapen en complexe koolhydraten en vezels uit groene groenten, en goede vetten) (eerst at ik waar ik zin in had/ veel friet/ aardappelen/ suikers etc). Alleen vind ik een trainschema maken nog erg moeilijk.
Wat raden jullie aan/ wie kan mij helpen? (al dan niet met een URL naar informatie).
Laatst bewerkt: