MuscleMeat

Van Split naar Fullbody

Arjanheidema

Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
82kg
Hey Bodybuilders

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben arjan 30jaar 1,90 en weeg 83 kilo train nu ongeveer een jaar 5jaar terug heb ik ook 1jaar getraint.en ben nu10kilo aangekomen.
Ik heb altijd split getraint en wil nu eens full body proberen, ik heb alleen geen ervaring met fullbody, en heb
Geprobeert zelf een schema optestellen eigenlijk heb ik 2schemas en zou ik graag jullie mening hier over
Willen vragen.

Schema 1

Maandag
Bench Press
Staande Militairy Pres
barbel upright row
Wijde grip Pulldowns
Smalle reverse grip pulldown

Woensdag
Squat
Calf Raise
Leg Curl
Leg Extension

Vrijdag
Decline smalle grip Bench Press (smith Machine)
Shoulder press achter de nek met Smith Machine (zittend)
Shrugs(Stang)
Bent over Row
Dumbel rows

Of Schema 2

Maandag
Squat
Bench Press
Staande Militairy Press
Wijde Grip Puldown
Deadlift

Woensdag
Leg Extenion
Leg Curl
Incline Bench Press
Bent Over Row
Barbell Upright Row
Shrugs

Vrijdag

Calf Raises
Decline Smalle Grip Bench Press
Shoulder Press achter de Nek
Smalle Grip Reverse Pulldowns
Dumbel Row

Wat vinden jullie van dit schema en wat zou ik eventueel kunnen veranderen in volgorde
Of zit ik bijvoorbeeld totaal naast

Groetjes Arjan

Wat zijn je huidige gewichten op je squat, deadlift, overhead press, bench en bent over row? Wat is je doel? Kracht? Massa? Hypertrofie? Full body is namelijk vooral gericht op kracht en massa.

Voor full body workouts (ongeacht je doel) raad ik iedereen eigenlijk aan om te beginnen met SS of SL, daarop volgend Madcow, Wendler 5/3/1, Bill Starr 5x5 of een vergelijkbaar programma.

Als je graag je eigen schema wilt samen stellen zou ik te compound movements beter verdelen. Je maandag bij schema 2 ziet er bijvoorbeeld zwaar uit ivm andere dagen.

• Topic Starter Topic Starter
Squat 120x8
Bench 80x8
Overhead 45x8
Row 50x5
Deadlift 120x5

Stronglift zat ik ook aan te denken maar misschien wat later, als jij het schema anders zou indelen hoe zou jij dat doen?Deadlifg naar de woensdag, en shrugs naar de maandag?

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Row is trouwens 60x5

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Of voor benen alleen squats maar dan elke training met squats beginnen net zoals het stronglift programma?

Maandag:
Squat
Bent-Over Row

Calf Raises
Leg Curl
Leg Extension

Woensdag:
Military Press
Deadlift

Smith Machine Bench
BB Upright Row
Shrugs

Vrijdag:
Bench
Pulldowns

Smith Machine Shoulder Press
DB Rows
Reverse Pulldowns

Zo iets zou ik er van maken. Elke dag is nu ongeveer even zwaar. Je zou nog van alles kunnen omdraaien (misschien heb je een voorkeur of vind je zelf bepaalde dagen zwaarder/minder zwaar) en eventueel nog wat oefeningen toevoegen/verwijderen (smith machine = poep). Squaten is absoluut de beste oefening voor je benen/massa/groei-stimulatie. Elke dag squaten zal erg zwaar worden met zo veel volume in je training, dat is ook de reden waarom SL naast de squat maar 2 andere oefeningen per workout adviseerd. Met dit schema zul je absoluut progressie boeken.

Mijn advies is gewoon doen wat je wilt. Stronglifts en dit schema zijn beide prima schemas. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar SL. Ik denk trouwens dat je bijna sterk genoeg bent om Madcow of Bill Starr te gaan volgen. Je row OHP en deadlift lopen een beetje achter op je squat en bench. Als je dit hebt bijgewerkt met SL kan je zo door naar eerder genoemde geadvanceerdere schemas.

Terug
Naar boven