Fitness Seller

Van Starting Strength naar German Volume Training?

Flyingant

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hey,
Ik doe nu al een maandje SS en heb een vraagje.
Nadat ik klaar ben met de routine voel ik helemaal niets en vind het ook nogal weinig oefening en reps.

Heb even rondgezocht en kwam uit op German Volume Training waar je dan 10 sets en 10 reps doet voor elke oefening. Het principe is vooral voor in een korte tijd veel spieren te kweken, wat mij dus erg aanspreekt aangezien ik nogal smal ben :p
Ik vind het ook een goed principe aangezien je waarschijnlijk kapot bent op het einde van de training ( geeft me een kick :D )

Kan ik misschien zo'n schema volgen ook al ben ik een beginner van 15-16?

En kan iemand me misschien zo'n voorbeeldschema geven? , weet er niet echt veel van. Ook nog wat tips en algemene info zijn altijd welkom ;)

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Nee!

German volume training is een programma waar je ten eerste je techniek erg goed moet zijn en je moet je lichaam goed aan kunnen voelen. Jij als beginner gaat hier zeker weten geblesseerd uitkomen. Zeker doordat je aan ons vraagt om zo'n schema voor je uit te typen weet ik dat je je niet voldoende ingelezen hebt en alleen maar snel wilt gainen.

Starting strengths/rippetoe word aangeraden wegens de basis oefeningen die erin zitten, je leert heel veel qua techniek, vooral in het begin omdat het zo "licht" is!

Als je je gewoon aan de regels van SS houd zal het steeds moeilijker gaan worden om je gewichten te blijven verhogen maar het is nu eerst het belangrijk voor jou om je techniek goed onder de knie te krijgen en om je lichaam te leren kennen.

Film je squat/deadlifts/bps en post ze hier op het forum en dan wijzen wij jouw op verbeteringen, je zal je verbazen hoeveel er fout word gedaan door de meeste.

• Topic Starter Topic Starter
Nee!

German volume training is een programma waar je ten eerste je techniek erg goed moet zijn en je moet je lichaam goed aan kunnen voelen. Jij als beginner gaat hier zeker weten geblesseerd uitkomen. Zeker doordat je aan ons vraagt om zo'n schema voor je uit te typen weet ik dat je je niet voldoende ingelezen hebt en alleen maar snel wilt gainen.

Starting strengths/rippetoe word aangeraden wegens de basis oefeningen die erin zitten, je leert heel veel qua techniek, vooral in het begin omdat het zo "licht" is!

Als je je gewoon aan de regels van SS houd zal het steeds moeilijker gaan worden om je gewichten te blijven verhogen maar het is nu eerst het belangrijk voor jou om je techniek goed onder de knie te krijgen en om je lichaam te leren kennen.

Film je squat/deadlifts/bps en post ze hier op het forum en dan wijzen wij jouw op verbeteringen, je zal je verbazen hoeveel er fout word gedaan door de meeste.

Ok bedankt zal even een vriend meevragen naar de gym om me te filmen.
Nog wel 2 vraagjes, ten eerste: in welke categorie moet ik de filmpjes plaatsen?
En ten tweede weet jij misschien een tip om mijn rug recht te houden bij de squat en de power clean?

Bedoel je bij de squat dat je kont onder je rug zakt (buttwing)? Daar heb ik zelf nog geen oplossing voor, ben daar ook erg mee bezig.als je bedoelt dat je er een halve goedmorning van maakt > Borst vooruit , ellebogen naast je lichaam , goed spanning houden(overal, niet alleen je buik) en de beweging goed uit je heupen proberen te halen.

De clean heb ik 0,0 verstand van.

De filmpjes kan je het beste in het topic : filmen van lifts een idee? Posten, of een nieuw topic maken met als naam techniek check in de powerlift sectie ( daar is qua techniek wat meer kennis aanwezig).

Terug
Naar boven