XXL Nutrition

Vanaf het begin

SpKev

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Ik vind mezelf wat te dik en die commentaar krijg ik ook soms uit mijn naaste omgeving. Vooral omdat ik enkele jaren terug geen grammetje vet had en mijn buikspieren goed afgetekend stonden op mijn buik.

Maar de laatste jaren vliegen de kilo's er bij, ik eet niet anders dan vroeger. De leeftijd zeker?
Maar ik zal het vanaf nu aanschouwen als het bulken en vanaf vandaag zal ik het proberen wegwerken.

Ik ben ong. 1m86 en weeg iets meer dan 80kg.
Mijn streefdoel zou 70kg zijn en een duidelijk zichtbare spiermassa.

Ik begin vandaag en dit zijn de startfoto's

(Foto's weg)

Laatst bewerkt:
hoe oud ben je nu dan?

• Topic Starter Topic Starter
24 jaar

Anders zou ik hier vragen of ik aanleg heb voor een mooie aftekening van de spieren, maar ik had ze vroeger wel. Denk dus dat ze gewoon onder dat laagje vet zitten.

Ik denk dat het beter is als je eerst gaat beginnen met een tijdje keihard te gaan kracht trainen met een normaal cleanbulk schema voordat je gelijk al de cut ingaat.

Je bent dus nog best jong. Wel raar dat je toch nog wat kgs aangezet hebt terwijl je naar eigen mening zelfde eetpatroon hebt. En hoe zit dat met de beweging dan?

Je bent dus nog best jong. Wel raar dat je toch nog wat kgs aangezet hebt terwijl je naar eigen mening zelfde eetpatroon hebt. En hoe zit dat met de beweging dan?

Ik eet nog steeds evenveel zoals toen ik 16-17 was. M'n beweging is ietwat gedaald.

Maar ik begin nu met een basis
- 20x opdrukken + 30 sec. plank + rust
- Herhaling.

Dit doe ik 2 dagen lang en dan rust ik een dag om te herstellen. Vanaf week 2 wil ik de oefeningen uitbreiden.

Beetje cardio erbij misschien?

Ik eet nog steeds evenveel zoals toen ik 16-17 was. M'n beweging is ietwat gedaald.

Maar ik begin nu met een basis
- 20x opdrukken + 30 sec. plank + rust
- Herhaling.

Dit doe ik 2 dagen lang en dan rust ik een dag om te herstellen. Vanaf week 2 wil ik de oefeningen uitbreiden.

tsja, hier ga je echt nieteens 'een beetje' gespierd van worden.

Daarnaast is je vetpercentage te hoog

Stap 1: Sportschool abo nemen

Als je thuis geen 'gerief' hebt zal je toch naar een sportschool moeten.

Deze oefeningen zijn amper beweging te noemen.. Je wilt duidelijke spiermassa zichtbaar hebben en vet verliezen. Vet wil je dus gaan verliezen door onder je kcal behoefte te eten aangezien je geen cardio doet? Dit zal je VVM ook laten dalen. Conclusie: sportschool of homecardio = abs zonder massa.

Ik zal cardio doen hoor, weet iemand goeie oefeningen voor buikspieren.
Ik ben nl. nogal begaan met het correct uitvoeren van oefeningen en 'gezonde' oefeningen, dus geen balast op het lichaam.

Als je spiermassa wilt aanzetten moet je geen push-ups/sit-ups doen want daar heb je niet veel aan, ga naar de gym en dan zal je al veel sneller/beter resultaat zien.

Buikspieren = crunch, maar buikspieren zijn zichtbaar als je een lage vet% hebt dus cardio is een betere optie :o

Najah, succes iig.

Waarom zit ik in godsnaam naar een stuk onderbroek te kijken ?!
wat is dat toch :o

Nou ja, succes met je doelen maat ;)

groet Ray........

ik zou direct een sportschool abbo nemen, 3 a 4 x per week trainen met een goed train- en voedingsschema(stickies lezen) en als je niet genoeg vet verbrandt naar je zin, na de training een halfuurtje cardio, gegarandeerd dat je na paar maanden resultaaat ziet!

Terug
Naar boven