XXL Nutrition

Vast geroest aan Whey

Carth

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
1m80
Massa
85kg
Ik verander vaak mijn voedingsschema omdat ik van variatie hou, ik het langer wil volhouden, ik vind het leuk om mee te spelen en omdat ik veel experimenteer.

Nu kom ik eigenlijk altijddd uit op teveel eiwitten.. snel richting de 250 terwijl ik genoeg heb aan 200gr.
Dit komt omdat ik een schep Whey door me kwark fl**ker voor de smaak.. jup i suck at zuivelsmaakshizzle.
En omdat ik nog steeds het gevoel heb dat ik een shake nodig heb na mijn sporten.
"voor die snelle eiwitten" ook al geloofd niet iedereen meer dat dit echt nodig is.

Anderen die dit ervaren?
Gewoon shake wegflikkeren? want ik krijg al genoeg, of is een teveel aan eiwit niet zon ramp?
Qua geld interesseert het met niet.. ik vind whey namelijk niet duur en me kip doe ik ook niet weg.
Tzijn ook zakjes van musclemeat en dus standaard 200gr

Teveel eiwit kan slecht zijn voor je nieren dus zou die shake uit je kwark halen en gewoon wat slimpie in fl*kkeren ofzo. Verder shake na trainen vind ik zelf wel fijn iig en heb het gevoel dat ik beter herstel. Dus dat moet je zelf maar even beslissen.

Teveel eiwit kan slecht zijn voor je nieren dus zou die shake uit je kwark halen en gewoon wat slimpie in fl*kkeren ofzo. Verder shake na trainen vind ik zelf wel fijn iig en heb het gevoel dat ik beter herstel. Dus dat moet je zelf maar even beslissen.

Teveel eiwitten slecht voor je nieren komt vooral wanneer personen al nierproblemen hebben. Wetend of onwetend.

'Eiwitten worden door de nieren afgebroken tot ureum, wat vervolgens via de urine wordt uitgescheiden. Voedingswetenschappers beweren nog steeds dat een dagelijkse eiwitinname boven de 2 gram per kilo lichaamsgewicht de nieren kan overbelasten. Deze ongerustheid is echter theoretisch, want geen enkel wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat hoge eiwitinname tot nierschade of nierfalen heeft geleid bij mensen met gezonde nieren. Als je voldoende water drinkt, voorkom je namelijk een (te) hoge concentratie eiwitten in je nieren en urine. Let wel: hoge eiwitconsumptie kan wel schadelijk zijn voor mensen die reeds aan een nieraandoening lijden. '

Genoeg water drinken dus, wat alleen maar goed is voor je nieren (spoelt zo lekker door). Ik beschouw deze 'mythe' op dezelfde manier als teveel ei eten (wat met je cholesterol zou gaan ****en): Als je de lichaamsproblemen al niet hebt zul je ze hierdoor ook niet krijgen.

Bron: http://www.salusi.nl/teveel-eiwitten-wat-gebeurt-te-veel-eiwit-eet/

Verder ben ik ook wat in whey (en sowieso supplementen) gaan minderen, anabolic window en dergelijke, ik weet het allemaal niet meer. Hier en daar lees ik dat het bullshit is, dat je lichaam sowieso 24h uur lang na inspanning hogere opname vertoont, maar wat nou BroScience is en wat echt zo is: geen idee.

Het zal uiteindelijk op je eigen voorkeur aankomen. Houd je van je whey, blijf het lekker drinken. Je hoeft je naar mijn idee in ieder geval geen zorgen te maken om je nieren.

2 kg eiwit per lichaamsgewicht is gewoon veilig. Echt totaal geen zorgen over maken.

Ik zou me geen zorgen maken om het feit dat je zoveel eiwitten eet. Is alleen maar goed. Wel belangrijk om te kijken of je dan wel genoeg van andere stoffen binnen krijgt. Hoe zit het bijvoorbeeld met je (goede) vetten? Ook erg belangrijk voor je lichaam.

• Topic Starter Topic Starter
2 kg eiwit per lichaamsgewicht is gewoon veilig. Echt totaal geen zorgen over maken.

Ik zou me geen zorgen maken om het feit dat je zoveel eiwitten eet. Is alleen maar goed. Wel belangrijk om te kijken of je dan wel genoeg van andere stoffen binnen krijgt. Hoe zit het bijvoorbeeld met je (goede) vetten? Ook erg belangrijk voor je lichaam.

maar ik zit al snel op 3gr per kg lichaamsgewicht ;)
Mijn voeding is op orde / goed genoeg.

zon 80gr op rustdagen en zon 60/65 op trainingsdagen uit noten, vis(olie), olijfolie, ei, etc..

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Gooi die shakes er gewoon uit joh, denk dat ik er binnekort ook gewoon mee stop.
Wat meer eiwitten kan geen kwaad, het geeft je wel de ruimte om dingen te kiezen die jij lekker vindt. Zo ervaar ik eiwitrijke producten.

ik vind whey juist lekker en zeker door de kwark. Dus ik zou het niet laten vanwege de smaak of het geld.
Ik ervaart het niet als "too much"
maar dat is 3gr per kg lichaamsgewicht in theorie wel.

Maar zolang het niet schadelijk is eet ik veel liever meer eiwit dan carbs of nog meer vet.
ik eet al pasta/rijst en noten zat..

Ik zit dus puur met het gezondsheids principe, ik ervaar ook weinig negatiefs met me nieren.
Hier en daar misschien een puistje wat ik oplos met biergist.

Hoe kan het dat sommige mensen moeilijk aan hun eiwitten komen, daar snap ik niks van :P

Genoeg drinken, dat moet sowieso als je veel eiwitten en creatine neemt.

waarom voeg je niet gewoon wat cacao/honing/noten/(bevroren/gedroogd)fruit/appelstroop/kaneel door je kwark? Kun je t ook gewoon lekker mee maken en lijkt me wat verantwoorder...

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

Hoe kan het dat sommige mensen moeilijk aan hun eiwitten komen, daar snap ik niks van :P

Beetje stom commentaar dit, vind ik...Dat ligt ook aan dieetwensen van mensen!! Ikzelf eet geen vlees uit principe (wel vis) en ook geen zuivelproducten ivm lactose intolerantie. Vind het dus vreselijk moeilijk om aan eiwitten te komen. En zeker als een sporter (iedere dag trainen, soms twee keer op een dag), is het belangrijk dat ik aan mijn ADH aan eiwitten kom. Dus smiddags moet ik gewoon twee stukken kabeljauw naar binnen werken om in de buurt te komen. Ook betaal ik me blauw aan vegan/plantaardige eiwitshakes die me gelukkig wel nu uit de brand helpen...

Charlottesaes,

Quinoa, is ook een goede eiwitbron.
Wel aan de prijs omdat het een hype geworden is, maar de voedingswaarde zijn goed.

wat een knuppel is die gast, hij zit zelf altijd zijn mutant gear aan te prijzen en gaat nu een beetje hypocriet lopen doen:rolleyes: met zijn real food is the best.
hier drinkt ie nog 10 shakes per dag en eet hij maar 1 keer vast voedsel
http://www.youtube.com/watch?v=pc7uJ-22bwQ

Toen werd die betaald om daar reclame voor te maken. Volgens mij is die nu bij mutant weg, maar dat weet ik niet zeker.

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

Marketing, daar heeft die het ook over.

'Eiwitten worden door de nieren afgebroken tot ureum, wat vervolgens via de urine wordt uitgescheiden. Voedingswetenschappers beweren nog steeds dat een dagelijkse eiwitinname boven de 2 gram per kilo lichaamsgewicht de nieren kan overbelasten. Deze ongerustheid is echter theoretisch, want geen enkel wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat hoge eiwitinname tot nierschade of nierfalen heeft geleid bij mensen met gezonde nieren. Als je voldoende water drinkt, voorkom je namelijk een (te) hoge concentratie eiwitten in je nieren en urine. Let wel: hoge eiwitconsumptie kan wel schadelijk zijn voor mensen die reeds aan een nieraandoening lijden. '

Dit stuk klopt niet. Eiwitten worden in de lever afgebroken en niet in de nieren, de nieren scheiden slechts de afvalproducten, water en elektrolyten uit en regelen de vocht en zoutbalans,maken hormonen aan en spelen een rol in de botstofwisseling omdat de nieren vitamine D omzetten in de actieve vorm. Om eiwitten te gebruiken voor energie worden deze eerst afgebroken tot aminozuren in het spijsverteringsstelsel zodat ze überhaupt opgenomen kunnen worden. Deze aminozuren worden in de lever eerst ontdaan van de stikstof houdende groep. Wat overblijft is ammonia en een ketonzuur. Ammonia is een schadelijk base dat in de lever wordt gebonden aan een koolstofdioxide molecuul om het te neutraliseren, hierbij ontstaat ureum. Ureum is het afvalproduct en wordt dus door de nieren uitgescheiden.

In hoge concentratie zou dit belastend kunnen zijn voor de nieren. Als je simpelweg genoeg water drinkt en je urine helder is is er niks aan de hand. Kortom het kan geen kwaad veel eiwitten te eten als er maar genoeg water wordt gedronken.

Zou gewoon lekker blijven eten wat je eet nu, het is echter alleen niet nodig zoveel eiwitten maar het is zeker niet schadelijk.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
waarom voeg je niet gewoon wat cacao/honing/noten/(bevroren/gedroogd)fruit/appelstroop/kaneel door je kwark? Kun je t ook gewoon lekker mee maken en lijkt me wat verantwoorder...

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

Beetje stom commentaar dit, vind ik...Dat ligt ook aan dieetwensen van mensen!! Ikzelf eet geen vlees uit principe (wel vis) en ook geen zuivelproducten ivm lactose intolerantie. Vind het dus vreselijk moeilijk om aan eiwitten te komen. En zeker als een sporter (iedere dag trainen, soms twee keer op een dag), is het belangrijk dat ik aan mijn ADH aan eiwitten kom. Dus smiddags moet ik gewoon twee stukken kabeljauw naar binnen werken om in de buurt te komen. Ook betaal ik me blauw aan vegan/plantaardige eiwitshakes die me gelukkig wel nu uit de brand helpen...

Sorry Charlotte, het was sowieso niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stootten.
Persoonlijk heb ik helemaal niks met het vegatarische (me eigen zusje is er één, geen vlees EN vis) maar ik ben zelf wel in zekere mate intolerant. kwark/biogarde kan ik daarintegen wel tegen als het maar blijft op 1 bak per dag.
Maar inderdaad, met deze situatie wordt het moeilijker.

Je verwacht geen tips neem ik aan voor jou situatie dus daar zal ik me niet over uitten ;)

Ik ga inderdaad wat proberen te gooien door me kwark.. heb net de Walden chocolade siroop gekocht van musclemeat met 0kcal om eens te proberen.

Terug
Naar boven