XXL Nutrition

Vaticaan keurt dragen hoofddoek af

Vroeger zag je ook veel hollandse vrouwen met een hoofddoek of sjaaltje lopen. Daar zei nooit iemand wat van.

Zoiets, of op een zonderlinge monnik in een dorp in Afrika.

We lezen dan in het nieuws dat er een non of monnik is vermoord in een plaggenhutje in Afrika als wraak op de uitspraak van de Paus....

Hoe zielig kun je zijn.
Niks gaat er meer met woorden, alle openlijke kritiek op Islam wordt beantwoord met geweld.

Dit toont weer eens te meer hoe bevooroordeeld jullie zijn. Er is nog niks gebeurd wat betreft deze uitspraak en jullie zitten al terug op de kap van de moslims.

Tevens, het is niet omdat je een hoofddoek draagt dat je de tradities van dat land niet respecteert/ Tevens zijn er veel Nederlandsers die deze zelf niet respcteren. EN... het Vaticaan heeft het over immigranten, Moslimvrouwen die hier geboren en getogen zijn, zijn geen immigranten he. LEER DE TAAL!

En dan nog zoiets: waar moeit deze kardinaal zich mee? Laten we eens deze uitspraak dan toepasen op de katholieke nonnen in Marokko:" Gelieve deze kap af te doen want het past niet in onze cultuur!" T'is belachelijk. Maar ja, alles aan het katholicisme is belachelijk.

en tevens, het is niet het Vaticaan die deze onzin uitkraamt maar een kardinaal die misschien wel gewoon zijn eigen persoonlijke opinie uitdrukt; en nogmaals hij heeft het over mensen die naar een land trekken, niet mensen die er reeds geboren zijn. Dus als je een topic start, check dan eerst eens de feiten he!

"Moslims die emigreren naar Europa moeten de daar geldende wetten naleven, ook wanneer die in strijd zijn met hun religieuze overtuiging.
Dat heeft kardinaal Renato Raffaele Martino, voorzitter van de Pauselijke Raad Justitia et Pax, dinsdag verklaard bij de presentatie van de jaarlijkse boodschap van de paus over migrantenkwesties.

Islamitische immigranten in niet-islamitische landen moeten 'tradities, symbolen, cultuur en religie van de landen waar ze heen trekken respecteren,' aldus de Roomse geestelijke. En daarbij zijn de eigen religieuze voorschriften ondergeschikt.

Als voorbeeld gaf de kardinaal het verbod op sluiers dat in enkele Europese landen van kracht is. Als moslims zich aan dergelijke regels niet houden, moeten de autoriteiten naleving van dit verbod kunnen afdwingen, vindt Martino."

Door Bas Benneker

En nog zoiets: een sluier is geen hoofddoek! Het wordt eens tijd dat men de termen juist leert gebruiken he!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja man die hoofddoeken ook altijd....damn hypocrites.

Je doet toch ook je schoenen af als je een moskee binnen gaat, waarom doen zij hun hoofddoek niet af als ze in onze leefwereld komen?

Wat is dat nu voor een belachelijke vergelijking. In de moskee doe je je schoenen af omdat mensen hun hoofd tegen de grond drukken tijdens het bidden. Het gaat dus om hygiene. Men het dragen van de hoofddoek doe je niemand kwaad en ontneem je niemands vrijheid; Het verbieden ervan ontneemt wel iemands vrijheid, namelijk de keurze om te kiezen.

Moet die aap maar ook alle kerken sluiten en het hele katholieke boeltje meenemen, want di hoort ook niet bij de oorspronkelijke pre-christelijke cultuur die de germaanse volkeren kenmerkte.
Mensen zijn zo verstokt met hun traditionele waarden en normen dat ze blind zijn voor het relativiteit van de traditionele cultuur die een regio kenmerkt met al zijn waarden en normen, zoiets is flexibel en verandert constant dor de eeuwen heen.

Moet die aap maar ook alle kerken sluiten en het hele katholieke boeltje meenemen, want di hoort ook niet bij de oorspronkelijke pre-christelijke cultuur die de germaanse volkeren kenmerkte.
Mensen zijn zo verstokt met hun traditionele waarden en normen dat ze blind zijn voor het relativiteit van de traditionele cultuur die een regio kenmerkt met al zijn waarden en normen, zoiets is flexibel en verandert constant dor de eeuwen heen.

Idd. Maar als je de vergelijking maakt tussen christenen en moslims in BE/NL merk je dat de christenen veel gematigder zijn. Hoewel ik gedoopt ben zul je me nooit mezelf horen beschrijven als christen. Vertel me over Jezus, God en de paus wat je wil het kan me niet echt schelen, net zoals het overgrote deel van de westerlingen. Deze maatschappij heeft niet echt plaats meer voor diepgaande beleving van je geloof en al helemaal niet meer voor extremisme.

Iedereen doet wat ie wil maar begin toch geen rel te schoppen als iemand eens een cartoon in de krant plaatst!

Idd. Maar als je de vergelijking maakt tussen christenen en moslims in BE/NL merk je dat de christenen veel gematigder zijn. Hoewel ik gedoopt ben zul je me nooit mezelf horen beschrijven als christen. Vertel me over Jezus, God en de paus wat je wil het kan me niet echt schelen, net zoals het overgrote deel van de westerlingen. Deze maatschappij heeft niet echt plaats meer voor diepgaande beleving van je geloof en al helemaal niet meer voor extremisme.

Iedereen doet wat ie wil maar begin toch geen rel te schoppen als iemand eens een cartoon in de krant plaatst!

Christenen gematigder zijn? Vraag eens aan je grootvader wat ze in zijn tijd zouden gedaan hebben moesten ze jezus in de krant bespotten.
Christenen geloven momenteel niet meer in het christendom vandaar hun relaxe houding omtrent het beledigen van hun eigen religie. Maar je gaat, we gaan, helemaal off topic.

Het ging over het feit dat een Kardinaal (en dus niet de Paus endus ookniet het officiele standpunt van de Katholieke Kerk) beweerde dat de nieuwkomers in een land (dus ook al niet de moslima die hier geboren en getogen is) zich moet schikken naar de wetten en waarden en normen van dat land waar ze nieuw zijn. ( ja , dat is toch logisch en het dragen van de hoofddoek weerhoudt niemand er van dat niet te doen.) Het is dus een heel lege bewering.

stap maar es als protestant of katholiek in de verkeerde wijk in dublin :)

Christenen gematigder zijn? Vraag eens aan je grootvader wat ze in zijn tijd zouden gedaan hebben moesten ze jezus in de krant bespotten.
Christenen geloven momenteel niet meer in het christendom vandaar hun relaxe houding omtrent het beledigen van hun eigen religie. Maar je gaat, we gaan, helemaal off topic

Bullshit! Het gaat niet om wat zich vroeger in Grootvaders tijd afspeelde. De mensen hebben duidelijk geleerd dat geweld niet de oplossing is. En dat het geloof iets is wat je steun kan bieden in het leven en dat het niet iets is wat je leven volledig bepaald.(ik ben zelf trouwens niet gelovig)

Dat je zover voor je geloof gaat dat je mensen zelfs ervoor zou vermoorden is niet meer van deze tijd.(voor het overgrote % bevolking van westerse landen) Als je dat wel doet of het toejuicht ben je gewoon in gebreke en heb je een ernstige ontwikkelingsachterstand.

Bullshit! Het gaat niet om wat zich vroeger in Grootvaders tijd afspeelde. De mensen hebben duidelijk geleerd dat geweld niet de oplossing is. En dat het geloof iets is wat je steun kan bieden in het leven en dat het niet iets is wat je leven volledig bepaald.(ik ben zelf trouwens niet gelovig)

Dat je zover voor je geloof gaat dat je mensen zelfs ervoor zou vermoorden is niet meer van deze tijd.(voor het overgrote % bevolking van westerse landen) Als je dat wel doet of het toejuicht ben je gewoon in gebreke en heb je een ernstige ontwikkelingsachterstand.

Nationalistiche relnichten zijn het, en ook nog IN Nederland........:eek:

Christenen geloven momenteel niet meer in het christendom vandaar hun relaxe houding omtrent het beledigen van hun eigen religie. Maar je gaat, we gaan, helemaal off topic.

Het ging over het feit dat een Kardinaal (en dus niet de Paus endus ookniet het officiele standpunt van de Katholieke Kerk) beweerde dat de nieuwkomers in een land (dus ook al niet de moslima die hier geboren en getogen is) zich moet schikken naar de wetten en waarden en normen van dat land waar ze nieuw zijn. ( ja , dat is toch logisch en het dragen van de hoofddoek weerhoudt niemand er van dat niet te doen.) Het is dus een heel lege bewering.
Je zegt al vroeger, maar we leven nu, niet in de tijd.
En dan nog, hun gingen niet vlaggen in de fik steken en als stel debielen op straat rennen om een tekeningetje.
Zijn gewoon allemaal kontekruipers. Ze zien op tv dat in het oosten de rakkers op straat gaan relle schoppen en vlaggen in de fik steken.
Wat doen die hersenloze kneusjes hier dan? Juist ook de straat op om zonder een fatsoenlijke reden (jaar of 14 oud) en dan dingen plunderen en vlaggen in de fik steken :rolleyes: en elkaar heel stoer aankijken..

Gister ben ik naar de wedstrijd Nederland-Engeland geweest. Voor me komt een groep jongens zitten met een grote Marokkaanse vlag bij zich. Toen Nederland scoorde begonnen ze met die vlag te zwaaien, heb er nu alweer spijt van dat ik ze er niet op heb aangesproken, waarom dat nou weer nodig is zo'n vlag.. Roept alleen maar irritaties op.

Ik heb zo'n gevoel dat het in principe met die hoofddoekjes dezelfde situatie is, het dragen ervan wordt alleen maar gedaan om een soort trots te tonen voor je afkomst..

dat heb je dan verkeerd gedacht :cool:

Terug
Naar boven