MuscleMeat

vechtsport

thaiboksen (eigenlijk muay thai maar dat wil ik niet zeggen omdat elleboog technieken bijna niet gegeven werden)
ben langzaam aan geinteresseerd aan het raken in win chun

overigens, martial arts hebben me van jongs af aan al geboeid en om eerlijk te zijn vind ik het een leukere sport dan bodybuilding

ik doe dit dan ook als tussenfase begin over een tijd denk ik wel weer met vechtsport met krachttrainingen op de achtergrond

4 jaar karate gedaan ( shotokan )
nu al 1 jaar en enkele maanden Muay Thai

Is wel leuk als je technicken van beide sporten combineerd heb je soort eigen sTtje :p

Ik doe al zo'n elf jaar jiu-jitsu, heb bruine band en ga na de zomer voor zwart gaan.

ook 3 jaar karate (maar vond het niet echt boejend) :P
ouwe zwetende manne in de grond proberen duwen ;P

doe nu zo'n 1 jaar TKD....en ik ben er gewoon verliefd op.....de MA...

Sinds jaar of 4 gestopt met Judo, heb dit wel 7 jaar volgehouden en had dan ook blauwe gordel. Nu enkel basket en fitness.

shoto zei:
wie doen er allemaal aan vechtsport ?

Ja.

Maar mijn leraar zegt dat bodybuilding niet echt handig is voor deze zelfverdedigingskunst. Het gaat vaak om lenigheid, snelheid en posities. Als je met (BB) kracht gaat werken, doe je de verdedigingsvorm vaak fout. Je moet ontspannen zijn om je spieren optimaal te gebruiken. Met kracht werken geeft spanning. En in feite is weinig pure kracht nodig om een tegenstander naar de andere wereld te slaan.

ben net begonnen met kickboxen en vind het heel erg lekker vooral de warmping up! en ik dacht nog wel dat mijn conditie redelijk wag pffff

Heb in het verleden tae kwon do gedaan, en gebokst. Ben nu net begonnen met Krav Maga.

ik doe aan bodybuilding omdat vechtsporten er voor mij niet inzitten en ben nu blij ook ..hou helemaal nie van knokken al ken ik een aardid tikkie geven :p

oh vergat te zeggen. ik heb -6 en draag brilleke vandaar. lenzen kan niet omdat ik te wenig traanvocht heb en die schop je er zo uit

Tommyboy zei:
ik doe aan bodybuilding omdat vechtsporten er voor mij niet inzitten en ben nu blij ook ..hou helemaal nie van knokken al ken ik een aardid tikkie geven :p

Imo dient vechtsport niet zozeer om te leren knokken, maar eerder om je discipline bij te brengen, je lichaam onder controle leren houden (kun je wel als je 1mm van iemands gezicht kan meppen), en jezelf te verdedigen indien nodig. Vechte vroeger ook graag, maar toen/sinds ik karate volgde probeer ik bij confrontaties gewoon de andere te overhalen dat het geen zin heeft, en probeer me er gewoon uit te lullen. Heeft niets met bang zijn te maken ook, eerder met rationeel denken en situaties inschatten

Tommyboy zei:
oh vergat te zeggen. ik heb -6 en draag brilleke vandaar. lenzen kan niet omdat ik te wenig traanvocht heb en die schop je er zo uit

Ik trainde gewoon met bril. Op training gaan ze echt niet op elkaar kop zitten motten kerel ;)

vanaf me 13e al martial arts gedaan...begonne met shotokan karate, taewkondo, Shorinji Kenpo, Iga Ryu ninjutsu, Shaolin Kung Fu( helaas ging ie dr vandoor na 4 jaar:() en nu All style Kung fu met kickboxen dr gratis bij... mooie combinatie:D

10 jaar shaolin kempo ch'uan fa = 1ste dan
1 jaar judo = oranje gordel
2 jaar freestyle combat = gele gordel maar wel hulptrainer

ben nu ongeveer al 1,5 jaar met vechtsporten gestopt. Ben 2x Europees kampioen geweest freestyle kata zonder wapens.

jiu-jitsu doe ik een slordige 9 jaar.

2 jaar judo
3/4 jaar thaiboksen
en hopelijk deze maand freefight erbij

Terug
Naar boven