MuscleMeat

Veel of weinig herhalingen

swatsch

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m71
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
reeds ben ik begonnen met een nieuw schema op te stellen, na een half jaar hetzelfde schema aan te houden, mijn vraag is moet ik per setje veel of weinig herhalingen maken? het is een simpel schema:

dag 1+3= Borst, Schouders, Triceps Buik
dag 2+4= Rug, Biceps, Benen

met om de 2 trainingsdagen één dag rust

mijn doel is massa, kracht maakt mij niet veel uit

ik zie op het forum dat er veel meningsverschillen zijn over veel of weinig Herhalingen? wat is jullie mening

groeten

ik zie dat je alles op 2 dagen traint. post je schema is, want ik denk dat je daar al enkele problemen hebt.

• Topic Starter Topic Starter
dan moet ik er wel bij zeggen dat ik eerst al mijn spieren 1x trainde per week in mijn vorig schema (met 3x in de week trainen) waarbij ik mijn spieren niet meer zo voelden als op het begin toen.

nu 4x in de week alle spieren worden 2x per weeek getraind

dag 1+3
borst:
- Bench Press
- Cable Crossover
- Incline Dumbbell Press

schouders:
- Arnold / Dumbbell Press (een combinatie ervan geld als 1 herhaling)
- Side / Front Raise (links Raise Rechts Raise Beide Front Raise geld als 1 herhaling)

Triceps:
- Lying Triceps Extension
- Dippen

Buik:
- Machine Crunches
- Sit ups
- Sit ups Sides

Dag 2+4
Rug:
- Front Pulldown
- Cable Row
- Deadlift
- Upright Row

Biceps:
- Scott Curl
- Overhead Cable Curl

Onderarmen:
- Wrist Curl
- Reverse Wrist Curl

Benen:
- Squat
- Leg Extension
- Seated Leg Curl
- Seated Calf Raise

Je traind al een half jaar?
maar je vraagt nu pas of je veel of weining herhalingen wilt maken per set ?
Dit komt een beetje raar over.

wat is je doel? als je namelijk teveel reps per set gaat doen train je meer voor uithoudingsvermogen van die spier, en niet zo zeer kracht,massa.

14 is wel wat hoger , maar echt niet veel hoor?
dat begint pas minimaal bij 15+

als je nu 10 doet doe dan eens 5 of 15 doe je nu 8 ga dan eens wat hoger, snap je? gewoon afwisselen en wat voor jou goed werkt vaak op terugkomen! ik blijf vaak wat lager in herhalingen 6-8-10 ongeveer. nooit hoger als dat.

Veel herhalingen imo. Zeker als je elke spiergroep 2x per week traint hoef je niet te zwaar te gaan. Ik zou iets doen als: 15,12,10,8,15, alles tot failure, gewicht opbouwen en laatste setje weer lichter pakken. Zo train ik zelf het liefst, ideaal voor hypertrophie imo.

dit bedoel ik nou eigelijk, veel verschillende reacties/antwoorden. komt dit erop neer dat het eigelijk niet veel uitmaakt? dat het per persoon scheelt? wat zegt de wetenschap hierover?

doel = massa (was al gezegt:rolleyes:)

dit bedoel ik nou eigelijk, veel verschillende reacties/antwoorden. komt dit erop neer dat het eigelijk niet veel uitmaakt? dat het per persoon scheelt? wat zegt de wetenschap hierover?

doel = massa (was al gezegt:rolleyes:)

Ik denk dat je globaall gezien rond de 8 herhalingen de beste kans van slagen is op massa en kracht... boven de 12 zou ik niet komen voor het boven lichaam

als je massa wilt moet je gewoon tussen de 6 en de 10 herhalingen per set blijven. let wel op de afwisseling..........

Terug
Naar boven