XXL Nutrition

Veel snelle carbs tijdens training = massive PR's?

Ano_88_7

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
207
Beesten,

Sinds een paar weken hebben ze bij ons nieuwe drankjes van het merk MP3, met een shitload aan carbs erin (100gr carbs, dus 400 kcal). De laatste trainingen van mn bulk trainde ik hier telkens erg goed op, en zette ik telkens dikke PR's neer. Uiteraard dacht ik dat dit toeval was.

Sinds een paar weken ben ik beginnen cutten, echter deze morgen had ik examen en had ik dus een wispelturige dag qua voedingsschema, dus besloot ik maar om een refeed te houden.

Dus ik kom aan in de gym, doe 2 setjes incline bench, en ik zit op mn oude PR te benchen en voel dat er niet meer in zit dan 8 reps op dat gewicht.

Vervolgens ga ik naar de automaat en haal een carbdrankje. Ik drink de helft leeg terwijl ik een praatje maak, en ga verder schuin benchen.

Vervolgens merk ik dat het volgende setjes met hetzelfde gewicht , maar dan op 10 reps veel makkelijker gaat. Ik besluit er 5kg bij te hangen en BOOM, opnieuw 10 reps met die 5kg extra.

Op de fiets ging ik het even na in mn hoofd en ik kwam tot de conclusie dat ik telkens ik dit dronk, altijd monsterlijke trainingen heb neergezet. Ook in de bulk waar ik op ongeveer 300gr trage carbs per dag zat...

Nu is mijn vraag, is deze shit een wetmatigheid, train je beter en zwaarder op grote hoeveelheden snelle carbs? Of moet ik er vanuit gaan dat mn drankje vervuild is met speed?

Het is wel zo dat snelle suikers je meer energie geven, ik weet het niet zeker maar mishcien reageer je gewoon wat heftigger op bepaalde stoffen in dat drankje.

Doe ik nu ook. Drink BCAA + een mix van snelle suikers tijdens mijn training. Kan echt meer heffen en langer doorgaan.

Trainen zonder carbs is echt niks, drie keer niks.

Andersom is het effect super, daarom ja.

• Topic Starter Topic Starter
MP3 carbo en MP3 energized. Dacht eerst dat het door de caffeine kwam in de energized, maar na een paar keer de carbo had ik door dat het door de carbs kwam.

Van de burner voel je dan weer niet veel.

Terug
Naar boven