XXL Nutrition

Vegetariër en vette vis

KevfNL

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben zo'n 6 weken geleden vrij abrupt vegetariër geworden. Ik ben principieel tegen de bio-industrie en vind het voor mezelf niet te verantwoorden dat ik een industrie spek die op een dergelijke manier met dieren omgaat. Ik weet het geen vlees eten is slechts 1 onderdeel, maar wel een grote en een mens moet toch wat doen

Ik heb er echter nooit goed bij stilgestaan wat dit voedingstechnisch met me zou doen. Ik heb gewoon altijd veel gegeten en ook aardig wat vlees, waardoor ik netjes elke dag wel aan mijn eiwitten kwam (kom nog steeds, alleen zonder vlees).

Kom ik nu bepaalde stoffen tekort en kan ik dit bijvoorbeeld opvangen met 2-3 in de week een blikje sardientjes van John West? En weet iemand hier toevallig hoe 'vriendelijk' de vis van John West nou echt gevangen is? Ik weet het, een echte vegetariër eet ook geen vis, echter met vis heb ik minder moeite omdat die nog altijd een normaal leven hebben geleid tot aan de consumptie.

misschien een idee maar ga voor gekweekte vis?

of wat dacht je van valess?
http://www.lekkervegetarisch.nl/

is vlees gemaakt uit zuivel! eiwitjes en ziet er lekker uit ook! als je er dan visolie bij neemt, dat heb je alle essentiele vetten ook!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Valess is idd goed te doen..... visolie ooit eens gehad en daar ga ik zo enorm van stinken..... lijnzaad, heeft dat hetzelfde effect?

nope, maar lijnzaad is niet zo goed omdat het lichaam het ni zo goed kan omzetten
probeer anders levertraan? bevat omega 3, vitamine d en a, alleen mag je er niet te veel van nemen voor de vitamine a

nope, maar lijnzaad is niet zo goed omdat het lichaam het ni zo goed kan omzetten
probeer anders levertraan? bevat omega 3, vitamine d en a, alleen mag je er niet te veel van nemen voor de vitamine a

Zijn er anders caps die minder stinken? En welke zijn goed?
Daarnaast: Ga ik nog andere dingen missen door geen vlees te eten?

wat leuk dat je de vraag 2 keer stelt
op dbb en op bodynet.nl
heb je niet aan 1 antwoord genoeg???

..Ik ben principieel tegen de bio-industrie..
Je zou kunnen overwegen om scharrelvlees te kopen. Ik doe dat zelf regelmatig. Ja, het is duurder, maar ik heb dat er graag voor over. Niet dat deze dieren wél een normaal leven hebben gehad, maar wel iets diervriendelijker. Als je tegen de de bio-industrie bent lijkt me dit een beter idee dan helemaal geen vlees kopen. Op deze manier namelijk steun je de scharrelbedrijven waardoor deze qua prijzen steeds beter tegen de bio-industrie kunnen concurreren. Zo zullen uiteindelijk meer mensen over de streep worden getrokken.

Overigens, je zult echt geen essentiële stoffen tekort komen als je geen vlees eet. Je eiwitten haal je uit andere producten, en essentiële vetten moet je sowieso uit vette vis/noten halen.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook vegetarier (moet je nog wel even de vis weglaten;) ) om dezelfde reden als jij bent.
Ik ben dit halverwege mijn bodybuilding 'carriere' geworden en weet dus wat een enorme omschakeling dit is.
Ik heb erg veel gehad aan het e-book 'vegetarian muscle menu's', te bestellen op http://www.muscletalk.co.uk/vegetarian-bodybuilding-recipes.asp.
Daar staan allemaal vegetarische maaltijden voor bodybuilders en krachtsporters in, van ontbijt tot avondeten tot tussendoortjes.

Het is echt even doorbijten want je moet een levenslange gewoonte van vlees en vis eten overboord gooien, maar het is dubbel en dwars waard.
En... je gaint net zo makkelijk massa als met vlees, laat je niks anders wijsmaken!

Het gaat dan ook niet om een vegetariër ;)
ik ben idd geen vegetariër in de zin van dat ik geen vlees wil eten, ik zou met plezier mijn eigen vee houden en opeten. Echter ik ben tegen de bio-industrie en eet daarom geen vlees.

Ik ben zelf ook vegetarier (moet je nog wel even de vis weglaten;) ) om dezelfde reden als jij bent.
Ik ben dit halverwege mijn bodybuilding 'carriere' geworden en weet dus wat een enorme omschakeling dit is.
Ik heb erg veel gehad aan het e-book 'vegetarian muscle menu's', te bestellen op http://www.muscletalk.co.uk/vegetarian-bodybuilding-recipes.asp.
Daar staan allemaal vegetarische maaltijden voor bodybuilders en krachtsporters in, van ontbijt tot avondeten tot tussendoortjes.

Het is echt even doorbijten want je moet een levenslange gewoonte van vlees en vis eten overboord gooien, maar het is dubbel en dwars waard.
En... je gaint net zo makkelijk massa als met vlees, laat je niks anders wijsmaken!

Vis eet ik vooralsnog ook niet. Zit alleen een beetje in dubio omdat ik mijn gains niet wil kwijtraken. Maar ik krijg steeds meer het idee dat ik het ook wel red zonder vlees.
Thanks trouwens voor de boektip! :D

Je raakt je gains niet kwijt, zo lang je maar op onderhoud blijft eten. Zelfs met relatief lage plantaardige eiwitinname valt er nog te gainen. Belangrijkste is dat je kwaliteitsvoer binnen krijgt, opneembaarheid van voeding wordt ook bepaald door aanwezigheid van micronutrienten in de voeding.

vlees is vlees, vis is vis. Ik snap het probleem niet egt!?

Is creatine uit een pot eigenlijk synthetisch?

Tegenwoordig wel ja, maar als je het zekere voor het onzekere met creatine wil nemen gewoon creatine aanschaffen met het Creapure logo. Wordt gemaakt door Degussa en is 100% synthetisch.

Hieraan verbonden: ik heb de laatste tijd last heel af en toe last van extreme duizelingen. Zo erg dat ik het gevoel heb bijna van mijn stokje te gaan. Heeft dat hiermee te maken? (ga sowieso volgende week naar de dokter)

Klinkt meer als een te lage bloedsuikerspiegel of te lage onderdruk. Zou het laten nakijken.

Terug
Naar boven