MuscleMeat

Fastfood Hamburger versus Rundergehakt en Kip

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meloen IJs

Cool Novice
Lid geworden
11 jul 2019
Berichten
31
Waardering
3
Het begint me echt tussen de oren te komen. Maar als ik een Fastfood Hamburger heb gegeten lijkt het alsof ik meer spiermassa aanmaak (gemeten met Omron BF-511). Echter, ik weet niet of dat klopt.

Ik heb rundergehakt (restvlees) geprobeerd in plaats van kip maar kom niet op hetzelfde resultaat. Daarnaast kijk ik ook raar bij het idee dat ammoniak en ander Fastfood spul zou kunnen bijdragen aan snellere spieraanmaak.

Verder is het zo dat ik de hele tijd last heb van 'bumps' (zie eerste afbeelding). Misschien is het wel de afwijking van de Omron BF-511. Echter, mijn voormalige trainer vond het ook al raar dat ik zomaar kilo's aan spiermassa kon aankomen.
Na bij te hebben gehouden wat ik at, dronk en hoe laat ik naar bed ging blijft het voor mij een raadsel waar die bumps vandaan komen.

Ik meette elke ochtend 30 minuten na het opstaan rond ongeveer 07.30.
Wat voornamelijk opviel is dat wanneer ik rund at ik bumps kreeg. Maar dat na enige tijd ook de bumps weer ophielden na continu eten van rund.
Ook kwam ik vaak vet aan na 'nachthongers te hebben' en eet niet s'nachts. Richters eet wel dag en nacht (zie tweede afbeelding), ik weet niet wat logisch is (ik eet niet die hoeveelheid als van Richters natuurlijk).
Mijn hoofd assumptie is dat mijn voeding niet volledig is en dat mijn lichaam elke keer moet wachten totdat het alle voedingstoffen heeft om zo'n boost te maken.

Bestaat er een verband tussen perfecte spieraanmaak en type vlees?
Fastfood Hamburger versus Rundergehakt en Kip

Nee, ik at niet voor elke bump een hamburger en het is mij ook niet bedoelt om reclame te maken voor fastfood hamburgers. Laat ik zeggen '1 van de 3' bumps als in de afbeelding kwamen na hamburger vlees te hebben gegeten.
En denk niet dat fastfood hamburgers leiden tot spiergroei, misschien waren het wel de houdbaarheidsstoffen die ze er in spuiten; ook heb ik een keer fastfood gegeten en kwam uit op 'meer vet.'

Misschien komen de afwijkingen wel door 'vochtverplaatsing' in het lichaam.
Misschien komt het wel doordat ik op sommige dagen rundvlees en kip at, echter lijkt dat niet altijd zo te kloppen.
Welke stoffen doen het hem dan?
Soms lukt het me continuiteit te behouden van ongeveer -0.50 vet en +0.40 spier. Maar, dat is zo moeilijk, en ik weet niet wat het h'm doet. Nachthongers?


image14.JPG

Eerste afbeelding

image15 copy.png

Tweede afbeelding
 
Laatst bewerkt:
Ben jij 200kg dat je zoveel kcal naar binnenwerkt. Zou zelf ie geval nooit zo hoog zitten. Iets boven behoefte is mijns inziens zat voor spieraanmaak.
 
Ben jij 200kg dat je zoveel kcal naar binnenwerkt. Zou zelf ie geval nooit zo hoog zitten. Iets boven behoefte is mijns inziens zat voor spieraanmaak.
Dat is niet het voedingschema van TS, maar van Olivier (van MM).
Denk niet dat TS zijn dagelijkse kcal inname heeft vermeld.
 
Dat is niet het voedingschema van TS, maar van Olivier

Nee, ik eet niet dat. Wat is TS?
Weet jij welk soort vlees het makkelijkst is om voor het lichaam te gebruiken voor de aanbouw van spiermassa?
 
Hoeveel van dit soort topics gaan we nog krijgen ...
 
Ben jij 200kg dat je zoveel kcal naar binnenwerkt. Zou zelf ie geval nooit zo hoog zitten. Iets boven behoefte is mijns inziens zat voor spieraanmaak.

Nee, ik weeg niet 200KG (zie afbeelding hieronder). En ik eet ook niet wat Richters eet. Spieraanmaak met lage vettoename lukt me wel, maar het lijkt er naar mijn idee op dat het bepaalde voedingstoffen betreft van vleestype die het hem goed doen.
Echter, wat zou het anders kunnen zijn die die 'bumps' veroorzaken? Mijn eetschema is zeer continu doorlopend. Het enige dat echt verschilt is het vlees.

image18.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ACE
Hoeveel van dit soort topics gaan we nog krijgen ...

Heb ik iets verkeerds gezegd?
Is het 'niet de bedoeling' van dit forum dat gebruikers zulke dingen vragen?

Weet jij welk vleestype goed is voor het lichaam om het makkelijkst spiermassa op te bouwen en zulke 'bumps' te krijgen?
Ik kon het continu volhouden, maar wel met een lagere continue spiermassa toename.

Dan zijn er van die systeembiologen die makkelijk spreken over een revolutie met hun 'routeplanner' voor het menselijke lichaam (2013). Maar, echt voedingsadviezen gebaseerd op genen zijn er nog niet.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ngt-revolutie-teweeg-in-geneeskunde~b0799bf9/
Duurt een beetje lang.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik iets verkeerds gezegd?
Is het 'niet de bedoeling' van dit forum dat gebruikers zulke dingen vragen?

Weet jij welk vleestype goed is voor het lichaam om het makkelijkst spiermassa op te bouwen en zulke 'bumps' te krijgen?
Ik kon het continu volhouden, maar wel met een lagere continue spiermassa toename.

Dan zijn er van die systeembiologen die makkelijk spreken over een revolutie met hun 'routeplanner' voor het menselijke lichaam (2013). Maar, echt voedingsadviezen gebaseerd op genen zijn er nog niet.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ngt-revolutie-teweeg-in-geneeskunde~b0799bf9/
Duurt een beetje lang.


op\ich ben je goed bezig. Gewoon uitproberen dus wat werkt voor jou. Ik reageer bv beter op aardappel dan op rijst.
 
Vorig topic ging ik nog serieus op in (hoe krijg je abs zoals op onderstaande foto), maar nu lijkt het mij toch wel een trol.
 
Nee, ik weeg niet 200KG (zie afbeelding hieronder). En ik eet ook niet wat Richters eet. Spieraanmaak met lage vettoename lukt me wel, maar het lijkt er naar mijn idee op dat het bepaalde voedingstoffen betreft van vleestype die het hem goed doen.
Echter, wat zou het anders kunnen zijn die die 'bumps' veroorzaken? Mijn eetschema is zeer continu doorlopend. Het enige dat echt verschilt is het vlees.

Bekijk bijlage 460604
RIP Roger the kangaroo :treuren:
 
Keep the trolls cumming
 
Ben jij 200kg dat je zoveel kcal naar binnenwerkt. Zou zelf ie geval nooit zo hoog zitten. Iets boven behoefte is mijns inziens zat voor spieraanmaak.
Dat jij zoiets als dit serieus neemt..
 
Meloen IJs met alle respect maar als ik nu eens je postgeschiedenis teruglees en je stats bekijk

bp 70kg ; ohp 35kg; sq 120 kg ; dl 100 kg ; row 70kg

Stop dan aub met dit soort topics over " grote buns " en een abdominal machine met 97,5 op de max , op zoek naar vervanger & fastfood hamburger vs kip

Zorg eerst eens dat je je basiskracht op orde hebt , je hebt al een waarschuwing te pakken had ik gelezen
 
Meloen IJs met alle respect maar als ik nu eens je postgeschiedenis teruglees en je stats bekijk



Stop dan aub met dit soort topics over " grote buns " en een abdominal machine met 97,5 op de max , op zoek naar vervanger & fastfood hamburger vs kip

Zorg eerst eens dat je je basiskracht op orde hebt , je hebt al een waarschuwing te pakken had ik gelezen
Met alle respect? Ik draag een Duitse biefstuk in mijn slipp tegen zadelpijn.. En ja, het werkt!
 
Zelfs voor een troll is dit een raar figuur. Eén of ander Excel bestandje met daarin dagelijkse updates over fluctuaties in zijn vet- en spiermassa die op geen enkele manier betrouwbaar kunnen zijn en dit dan linken aan het wel of niet naar binnen werken van Big Macs en aan nachtelijke cravings. Jezus.
 
Zelfs voor een troll is dit een raar figuur. Eén of ander Excel bestandje met daarin dagelijkse updates over fluctuaties in zijn vet- en spiermassa die op geen enkele manier betrouwbaar kunnen zijn en dit dan linken aan het wel of niet naar binnen werken van Big Macs en aan nachtelijke cravings. Jezus.

Het gaat hier om een nocebo effect.
Ik zit niet Big Macs naar binnen te werken.

Ik heb het over een zeer constant eetpatroon, verandering van vlees, en welk soort vlees mogelijk tot fluctuaties werkt betreft voedingstoffen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier om een nocebo.
Ik zit niet Big Macs naar binnen te werken.

Ik heb het over een zeer constant eetpatroon, verandering van vlees, en welk soort vlees mogelijk tot fluctuaties werkt betreft voedingstoffen.
Het gaat hier om onbetrouwbare data die daarom niet bruikbaar is om er ook maar enige conclusie aan te verbinden. Verschil in micronutriënten zal er zeker zijn, grass fed rundvlees bijvoorbeeld zal er een stuk meer bevatten dan een stuk kipfilet. Maar dat heeft verder nergens iets mee te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven