- Waardering
- 3.208
Mensen kunnen geen diervoeder eten. Daar stopt dit verhaal dan...ramonovietsj zei:dan wil ik je toch wijzen op onderstaand citaat uit het artikel:
Het wereldvoedseltekort. Het wereldvoedseltekort bestaat niet. Honger ontstaat doordat het eiwit slecht verdeeld is over de wereld. Ieder jaar sterven 10 à 20 miljoen mensen aan ondervoeding, terwijl de aarde een veelvoud van de huidige bevolking kán voeden. Om 1 kilo uit een bio-industriële koe te halen moet je er eerst 21,4 kilo instoppen. Ruwweg is 1 kilo vlees eerst 7 kilo graan geweest. Wat dat betreft mag je niet alle vlees over één kam scheren. Koeien zijn wat zuiniger dan varkens, en niet overal waar gras groeit, kan graan groeien. Veel van dat graan komt uit de Derde Wereld. Dat is een structureel probleem: zolang een Nederlandse kat koopkrachtiger is dan een Peruaanse visser gaat de vis naar de kat en niet naar de ondervoede Peruanen. Maar je hoeft er niet aan mee te werken.
En idd er zijn ook overschotten op bepaalde plaatsen, maar nog steeds zijn er gebieden waar er veel tekorten zijn.
Ik heb er laatst nog een reportage over gezien op National Geographic Channel waar men proffesoren ed liet spreken en er blijkt ondanks de massaproductie die elke dag zijn gang gaat nooit voldoende voedsel te zijn voor deze wereld populatie, laat staan zonder de dierlijke producten.

.
! Joepie!
Pas sinds nieuwjaar ben ik echt continu weer aan het trainen, 3 keer in de week meestal. En daarvan zit ik tegenwoordig alleen de zondag middag op de ACLO. De overige keren ben ik op de ALO, alwaar ik jou ook 1 keer zag maar jij mij niet