AndroidHealthClinic

Vegetariërs

Big T zei:
HAHAHAHAHAHA!!!

Dieren zijn er in verschillende soorten en maten, klein en groot, sterk en zwak. Waarom is dat? Zodat soorten elkaar kunnen opeten. (circel)

Waarom moet de mens hier weer een uitzondering op zijn? Ik zal het zeggen: de mens schept "waarden" en "rechten" voor zichzelf terwijl dieren leven volgens instinct. Vegetariërs leven dus niet volgens instinct maar volgens onnatuurlijke en kunstmatig geschapen regels.

I rest my case...

Ik wil niet graag met een dier vergeleken worden... vegetaries leven niet volgens instinct maar via een natuurlijke gedachtengang.

De mens heeft een 'ik" gekregen wat dieren, planten en mineralen niet hebben,.. want die zitten in een toestand van het moeten.
Dat betekend dat wij kunnen na-denken,.. vooruit en achteruit kunnen denken.

En verder denk ik niet dat het ooit de bedoeling is geweest dat we aan de bio industrie gingen.

Big T zei:
Het onnodig pijnigen van dieren is ontoelaatbaar, helemaal me eens. Het enige waar ik problemen mee heb is dat men het vegetarisch eten probeert op te dringen aan mensen die dierlijk eten. Laat de keuze vrij aan iedereen en respecteer die keuze dan ook.

Het is niet echt een vergelijking maar meer een manier om erop te wijzen dat het argument kant noch wal raakt.

Die massaproductie waarover jij het hebt is zelfs nog lang niet voldoende om iedereen op deze aardbol eten te geven. Laat deze productie vallen en heel wat mensen zullen nog veel meer honger lijden.
Allemaal heel gemakkelijk spreken dus, maar de realiteit is dat de mens gewoon een veel te grote populatie heeft, waardoor het vegetarisch voedsel gewoon niet voldoende zou zijn. Komen we terug bij de omnivoor die de keuze moet hebben tussen meerdere bronnen...

Vlees wordt meer opgedrongen,.. doe de tv aan en er vliegt wel weer een biefstuk of pakje croma voorbij.

En die massaproductie komt door de overbevolking,.. dus we zijn denk ik allemaal schuldig aan het probleem,... aan elke probleem.

Red devil zei:
Zag dat je linkte naar een site met allerlei facts over veganistisch/vegatarisch eten e.d.
Ben benieuwd of het je lukt om zonder supps en vlees wat kilootjes aan te zetten. Denk dat wel wat mensen dit interessant vinden maar vergeet niet dat men hier vrij skeptisch is tegenover vegatarisch BB... dat je je daardoor extra gemotiveerd mag voelen :)

Mijn voornaamste reden om te beginnen is eigenlijk ook geweest om aan te tonen dat je als veganist best een goed gespierd lichaam kunt hebben. Aan de andere kant wil ik gewoon niet heel ver gaan, omdat ik dat zelf niet mooi vind. Als ik met mijn 1.88m 90kg weeg dan ben ik *denk ik* heel tevreden.

ramonovietsj zei:
ok dan!!!!!!!

houd ons op de hoogte van je vorderingen!

I will :)

Fabels zei:
Mijn voornaamste reden om te beginnen is eigenlijk ook geweest om aan te tonen dat je als veganist best een goed gespierd lichaam kunt hebben. Aan de andere kant wil ik gewoon niet heel ver gaan, omdat ik dat zelf niet mooi vind. Als ik met mijn 1.88m 90kg weeg dan ben ik *denk ik* heel tevreden.
Succes er mee en zeker goed haalbaar als veganist of vegetarier. Zelf ben ik vegetarier, ook al leef ik hoofdzakelijk op plantaardige voeding. Aantal jaren terug woog ik 92 Kg bij 1,79 m, was toen puur alleen met KT/BB bezig. Nu in combi met aantal andere sporten dus blijf ik liever iets lichter.

Hey, daar ben ik weer... en ik vroeg me af of de vegetarische BBers hier ooit gehoord hebben van quinoa? 't Is een soort zaad en wordt gebruikt als graan. Maar quinoa is een leuk goedje omdat het een bijna perfecte eiwitsamenstelling heeft. En per 100gr bevat quinoa dus zo'n 14-15 gr aan eiwit.

Ik was verheugd toen ik het hoorde en ik ging gelijk quinoa proberen. Ik vond het echter niet te eten. Maaaar, quinoa moet je dus eerst goed spoelen en vervolgens voldoende lang koken (15 min). Ik was in beide nogal lui. Nu combinbeer ik het met rijst of pasta. Het zou ook bijv. door een salade kunnen (maar wel gekookt dus :) )

Meer info over quinoa is hier: [Link niet meer beschikbaar]

Het lijkt me ook voor de niet-vegetariers/veganisten wel een aardig goedje.

Ook qua mineralen is het trouwens interessant. Quote:

In vergelijking met andere granen is quinoa rijk aan de vitamines B2 en E en de mineralen ijzer, koper en magnesium.

Terug
Naar boven