XXL Nutrition

Vegetarisch, veganistisch, rauw?

jonakaas

Cool Novice
Waardering
9
Hoi Dbb,

Ik train nu 3 en half jaar en heb naar mijn idee goede resultaten geboekt. Het dieet dat ik momenteel aanneem is een typisch bodybuilding dieet. Veel vlees, vis, eieren, shakes etc. Nu kwam ik op youtube het volgende filmpje tegen wat me op de een of andere manier heel erg aansprak (ff afkijken om een goede indruk van de filosofie te krijgen): http://www.youtube.com/watch?v=bx_aAjxEHLw&feature=relmfu&fb_source=message

Wat mij vooral aanspreekt is dat het niet om de kwantiteit van eiwitten gaat, maar om de opname en kwaliteit ervan. En ik heb zelf het gevoel dat die enorme hoeveelheden granen en vlees en vis ook niet zo gezond kunnen zijn.
Zijn er mensen die en dergelijk schema gevolgd hebben en er iets over kwijt willen?
En als je het zoals mijn trainingsmaatje f*cking b*llshit vind, vermeld dan even waarom!

Greetz!

Hoi Dbb,

Ik train nu 3 en half jaar en heb naar mijn idee goede resultaten geboekt. Het dieet dat ik momenteel aanneem is een typisch bodybuilding dieet. Veel vlees, vis, eieren, shakes etc. Nu kwam ik op youtube het volgende filmpje tegen wat me op de een of andere manier heel erg aansprak (ff afkijken om een goede indruk van de filosofie te krijgen): http://www.youtube.com/watch?v=bx_aAjxEHLw&feature=relmfu&fb_source=message

Wat mij vooral aanspreekt is dat het niet om de kwantiteit van eiwitten gaat, maar om de opname en kwaliteit ervan. En ik heb zelf het gevoel dat die enorme hoeveelheden granen en vlees en vis ook niet zo gezond kunnen zijn.
Zijn er mensen die en dergelijk schema gevolgd hebben en er iets over kwijt willen?
En als je het zoals mijn trainingsmaatje f*cking b*llshit vind, vermeld dan even waarom!

Greetz!

Ik ben het met je trainingsmaatje eens. De meeste voedingsmiddelen worden beter opgenomen als ze bewerkt zijn. We zijn geen vegetariërs met een ellenlang darmstelsel maar omnivoren die hun voedsel voorgekookt dienen in te nemen.

En "enorme hoeveelheden" .. dat heb je altijd zelf in de hand.. varieer eens wat.

Dat deel waar hij praat over die kolossale beesten die ook leven op alleen gras en mos, zit wel wat in, maar OMG, die kerel vertelt het alsof hij het hele verhaal een prei in zijn kont heeft zitten ofzo.

Net zoals met bijna alles in de wereld... de waarheid ligt in het midden. Nee je hoefte niet perse iedere dag een kilo kip te eten, en ja, je kunt ook goede resultaten halen als vegegatier. Maar waarom niet het beste combineren van 2 werelden? Gezonde voeding die gevarieerd is en in balans will do the trick.

Aan het einde van dit filmpje dacht ik even dat hij nog zou gaan beginnen over stoppen met roken, drinken en je je moest bekeren tot weet-ik-veel wat voor geloof!

Dat deel waar hij praat over die kolossale beesten die ook leven op alleen gras en mos, zit wel wat in, maar OMG, die kerel vertelt het alsof hij het hele verhaal een prei in zijn kont heeft zitten ofzo.

Altijd idioot om de mens te gaan vergelijken met planteneters. Ja, die beesten zijn reusachtig maar het is niet zo dat ze een beetje mos en gras eten zoals die kerel zegt. Zo'n eland eet 30 kilo plantaardig voedsel per dag, zo'n 10000 kcal in totaal en is veel beter in staat ze te verwerken dan mensen. En de grootse, sterkste beesten zijn nog altijd omnivoren :d.

Ik ben zo'n 6 jaar veganist geweest, waarvan ik de laatste twee jaar aan krachttraining heb gedaan. In die tijd aangekomen van 65 met 14% tot 74 met 9%. Mijn doel was echter nooit om veel gespierder te worden (alleen sterker en explosiever voor MMA) kan dus niet echt zeggen hoe effectief het precies is. Voelde me wel gezonder destijds, altijd fit en vol energie wakker worden enzo.

Als je meer wilt weten kun je wellicht eens kijken op: http://veganbodybuilding.com/

Terug
Naar boven