Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

YungOne zei:Het stomste wat je kan doen is Triceps met Biceps/Rug zetten en Biceps dan met Borst/Triceps. Borstspieren en Triceps worden heel vaak in combinatie getrained doordat er een aantal borstspieroefeningen ook Triceps meetrainen en vice versa. Hetzelfde geldt voor de rugspieren. Veel Bicepsoefeningen werken ook op de rug. Mijn schema ziet er als volgt uit:
Dag 1:
Borstspieren & Triceps
Dag 2:
Rugspieren & Biceps
Dag 3:
Rust of beenspieren
Dag 4:
Borstspieren & Triceps
Dag 5:
Rugspieren & Biceps
Week-end = Rust, maar voor de freaks mag je op zondag nog eens de ben
n gaan trainen als je wil![]()
AlexT zei:Triceps met rug en biceps met borst trainen is alles behalve stom, IMO is het zelfs beter dan triceps borst, biceps rug. Dit omdat je dan biceps op hogere intensiteit kan trainen omdat deze nog niet voor vermoeid zijn emt rug oefeningen, ook train je je biceps zo eigenlijk 2x per week, zelfde geld voor triceps, alleen maar beter dus.
Met dat schema van jou ben je trouwens aardig bezig je benen te verwaarlozen...
AlexT zei:ook train je je biceps zo eigenlijk 2x per week, zelfde geld voor triceps, alleen maar beter dus.
YungOne zei:Met rugspieren en biceps, triceps en borstspieren op aparte dagen te trainen geef je je spieren te weinig rust. En benen verwaarlozen? Je traint je benen volledig, intens, 2 maal per week, zodat ze voldoende tijd hebben voor te rusten. Dit is belangrijk bij jongeren, die veel nevenactiviteiten doen. Om nog maar te zeggen de afstand die ik al moet fietsen voor naar mijn fitness te gaan.
YungOne zei:Het stomste wat je kan doen is Triceps met Biceps/Rug zetten en Biceps dan met Borst/Triceps.

Praten over de lak van een auto, terwijl het onderstel half vast is geschroefd...YungOne zei:Het stomste wat je kan doen is Triceps met Biceps/Rug zetten en Biceps dan met Borst/Triceps. Borstspieren en Triceps worden heel vaak in combinatie getrained doordat er een aantal borstspieroefeningen ook Triceps meetrainen en vice versa. Hetzelfde geldt voor de rugspieren. Veel Bicepsoefeningen werken ook op de rug. Mijn schema ziet er als volgt uit:
Dag 1:
Borstspieren & Triceps
Dag 2:
Rugspieren & Biceps
Dag 3:
Rust of beenspieren
Dag 4:
Borstspieren & Triceps
Dag 5:
Rugspieren & Biceps
Week-end = Rust, maar voor de freaks mag je op zondag nog eens de benen gaan trainen als je wil
Ik denk dat je oefeningen wel snor zitten. Een viertal oefeningen per spiergroep (8 per bezoek), telkens met een opwarming en vervolgens 3 reeksen van tussen de 8 en 12 reps.
en waar zijn je schoudertrainingen
YungOne zei:Schouderoefeningen mag je zelf plaatsen waar je wil, maar aangezien ze mij verteld hebben dat schouders heel vaak onbewust bij andere oefeningen ook gebruikt worden, train ik ze niet apart.
En borstspieren-triceps, rugspieren-biceps, dat is toch logisch....
YungOne zei:Triceps met borst en biceps met rug, ben je zeker dat je genoeg rust geeft, vind ik, en is mij ook gezegd geweest, en lijkt voor mij ook logisch.

preword zei:Ik volg de discussie nog steeds. Ik heb begrepen dat mijn oefeningen wel goed zijn, de combinatie borst/biceps en rug/triceps daar zijn de meningen over verdeeld. Ik houd het voorlopig aan. Vandaag ben ik begonnen met aangepaste/veranderde schema. Nu doe ik ipv 4 sets, 3 sets. Heb niet echt het gevoel dat ik getraind heb, maar dat komt doordat ik aan het "zoeken" ben naar de juiste gewichten. Kwestie van tijd.
preword zei:Dat klopt, zo langzaam aan merk ik dat ik meer gewicht kan pakken. Belangrijker nog is dat ik de oefeningen zo "netjes" mogelijk probeer te doen, zonder te smokkelen. Ik pak zo minder gewicht, maar ik ben van mening dat op die manier de spieren beter worden aangepakt. Het is jammer dat de begeleiding op de sportschool niet zo geweldig is.
YungOne zei:Ik bedoelde niet "maar" 3 dagen, ik zei dat omdat ik dacht dat je aan een stuk trainde.
En wat je over mijn benen zegt is wel waar, maar ik vind geen moed om ermee te beginnen![]()
En een 3 dagenschema kan zeker, alles kan, maar ik blijf bij mijn original minischemaatje dat ik nu heb.