MuscleMeat

verandering van schema

Het stomste wat je kan doen is Triceps met Biceps/Rug zetten en Biceps dan met Borst/Triceps. Borstspieren en Triceps worden heel vaak in combinatie getrained doordat er een aantal borstspieroefeningen ook Triceps meetrainen en vice versa. Hetzelfde geldt voor de rugspieren. Veel Bicepsoefeningen werken ook op de rug. Mijn schema ziet er als volgt uit:

Dag 1:
Borstspieren & Triceps
Dag 2:
Rugspieren & Biceps
Dag 3:
Rust of beenspieren
Dag 4:
Borstspieren & Triceps
Dag 5:
Rugspieren & Biceps

Week-end = Rust, maar voor de freaks mag je op zondag nog eens de benen gaan trainen als je wil :cool:

Ik denk dat je oefeningen wel snor zitten. Een viertal oefeningen per spiergroep (8 per bezoek), telkens met een opwarming en vervolgens 3 reeksen van tussen de 8 en 12 reps.

YungOne zei:
Het stomste wat je kan doen is Triceps met Biceps/Rug zetten en Biceps dan met Borst/Triceps. Borstspieren en Triceps worden heel vaak in combinatie getrained doordat er een aantal borstspieroefeningen ook Triceps meetrainen en vice versa. Hetzelfde geldt voor de rugspieren. Veel Bicepsoefeningen werken ook op de rug. Mijn schema ziet er als volgt uit:

Dag 1:
Borstspieren & Triceps
Dag 2:
Rugspieren & Biceps
Dag 3:
Rust of beenspieren
Dag 4:
Borstspieren & Triceps
Dag 5:
Rugspieren & Biceps

Week-end = Rust, maar voor de freaks mag je op zondag nog eens de ben
n gaan trainen als je wil :cool:

Triceps met rug en biceps met borst trainen is alles behalve stom, IMO is het zelfs beter dan triceps borst, biceps rug. Dit omdat je dan biceps op hogere intensiteit kan trainen omdat deze nog niet voor vermoeid zijn emt rug oefeningen, ook train je je biceps zo eigenlijk 2x per week, zelfde geld voor triceps, alleen maar beter dus.

Met dat schema van jou ben je trouwens aardig bezig je benen te verwaarlozen...

AlexT zei:
Triceps met rug en biceps met borst trainen is alles behalve stom, IMO is het zelfs beter dan triceps borst, biceps rug. Dit omdat je dan biceps op hogere intensiteit kan trainen omdat deze nog niet voor vermoeid zijn emt rug oefeningen, ook train je je biceps zo eigenlijk 2x per week, zelfde geld voor triceps, alleen maar beter dus.

Met dat schema van jou ben je trouwens aardig bezig je benen te verwaarlozen...

Met rugspieren en biceps, triceps en borstspieren op aparte dagen te trainen geef je je spieren te weinig rust. En benen verwaarlozen? Je traint je benen volledig, intens, 2 maal per week, zodat ze voldoende tijd hebben voor te rusten. Dit is belangrijk bij jongeren, die veel nevenactiviteiten doen. Om nog maar te zeggen de afstand die ik al moet fietsen voor naar mijn fitness te gaan.

AlexT zei:
ook train je je biceps zo eigenlijk 2x per week, zelfde geld voor triceps, alleen maar beter dus.

Ik denk dat je mijn schema niet volledig hebt begrepen :rolleyes:
Kijk nog eens goed, tel eens op hoeveel maal Biceps, Triceps, rugspieren en borstspieren voorkomen?

YungOne zei:
Met rugspieren en biceps, triceps en borstspieren op aparte dagen te trainen geef je je spieren te weinig rust. En benen verwaarlozen? Je traint je benen volledig, intens, 2 maal per week, zodat ze voldoende tijd hebben voor te rusten. Dit is belangrijk bij jongeren, die veel nevenactiviteiten doen. Om nog maar te zeggen de afstand die ik al moet fietsen voor naar mijn fitness te gaan.

In een 3 dag split geef je bi's & tri's op aparte dagen heus wel genoeg rust. Verder geef je aan dat je zelf je benen enkel soms op woensdag traint, die ben je dus wel degelijk aan het verwaarlozen dan.

Punt is dat rug/triceps en borst/biceps gewoon een goede combinatie is in een 3 dag split schema. Tuurlijk kun je wel alles vaker trainen, maar we hebben het in dit geval over een 3 dag split van de TS.

Oh g, mijn schuld. Hij traint maar 3 dagen per week, dacht dat ie dat aan een stuk deed.

Anyway, ik ben inderdaad niet zozeer gefocused op mijn benen, mede omdat ik al helemaal kapot ben wanneer ik in de gym toekom.
3 dagen per week trainen vind ik toch persoonlijk maar weinig hoor, tenzij je al aardig wat gewicht heft waardoor je langere rustpauzes nodig hebt.

lol wat een discussie :D Praten over de lak van een auto, terwijl het onderstel half vast is geschroefd...

maar goed:

mooi dat je begint met benen op maandag!!
kick de legpress (iig niet iedere week doen) en de leg ext. Legcurls zijn oke.
wissel om de paar weken van squat oefening: backsquats, frontsquats, OH squats etc. Goodmornings zijn ook erg goede oefeningen!
schouders imo niet apart trainen.

op woensdag mis ik de deadlift en BOR en chins. maw: kick de zooi die er nu staat, plaats bovengenoemde. + supplementatie oefeningen

op vrijdag:
pressen (bijv bankdrukken, dips etc) + supplementatie oefeningen (RC oefeningen (rotator cuff) doen! zoek even, 30.000 topics over)
Je zou hier nog wat extra squatwerk kunnen doen.

voor de suppelementatie oefeningen kun je de keuze maken of je het eerder besproken 'borst-biceps-bla-bla-bla' verhaal wilt gaan aanhangen of het 'borst-triceps-bla-bla-bla' verhaal. Imo beide beetje jammer om over na te denken. Maar goed.... In deze categorie vallen voor mij zaken als curls, extensions etc.)

Wissel redelijk vaak van oefening, je schema is een leidraad. UNILATERAAL (find out what it is, kom je er niet uit, PM me maar ff) werk doen. Imo erg belangrijk en erg vaak vergeten.

verder kan ik je aanraden om de volgende artikelen door te lezen:

[Link niet meer beschikbaar]

YungOne zei:

Dag 1:
Borstspieren & Triceps
Dag 2:
Rugspieren & Biceps
Dag 3:
Rust of beenspieren
Dag 4:
Borstspieren & Triceps
Dag 5:
Rugspieren & Biceps

Week-end = Rust, maar voor de freaks mag je op zondag nog eens de benen gaan trainen als je wil :cool:

Ik denk dat je oefeningen wel snor zitten. Een viertal oefeningen per spiergroep (8 per bezoek), telkens met een opwarming en vervolgens 3 reeksen van tussen de 8 en 12 reps.

Is helemaal niet verkeerd. Vraag me ook af waar je die info op baseert. Wul is het verstandig om niet altijd hetzelfde te doen, wissel biceps/triceps af met borst/rug om de zoveel tijd. Verder is je schema niet echt ok in mijn ogen: benen OF rust??? en waar zijn je schoudertrainingen???

On Topic:
Bij borst zou ik die laatste, de machine bench press, eruit halen en een bijvoorbeeld dippen of incline flye's. Bij biceps zou ik die overhead cable curl eruit halen en incline dumbbell curls doen

Schouderoefeningen mag je zelf plaatsen waar je wil, maar aangezien ze mij verteld hebben dat schouders heel vaak onbewust bij andere oefeningen ook gebruikt worden, train ik ze niet apart.

En borstspieren-triceps, rugspieren-biceps, dat is toch logisch....

YungOne zei:
Schouderoefeningen mag je zelf plaatsen waar je wil, maar aangezien ze mij verteld hebben dat schouders heel vaak onbewust bij andere oefeningen ook gebruikt worden, train ik ze niet apart.

En borstspieren-triceps, rugspieren-biceps, dat is toch logisch....

Ik zou toch echt de schouders in het schema opnemen. Heb bij mij weten nog nooit een schema gezien, of zelf gehad, waarbij alle spiergroepen specifiek getraind worden behalve de schouders.

En waarom vindt jij borst-bi en rug-tri logisch? ik ben het met je eens dat het voor de hand liggend is, maar dat wil niet zeggen dat je ze niet mag omdraaien. Afwisseling is goed voor nieuwe prikkels...

Afwisseling in oefeningen zelf is ook goed voor prikkels, om gewenning tegen te gaan.

Waarom het zo logisch is? Veel borstspier- en tricepsoefeningen worden in combinatie getrained, geldt ook voor biceps- en rugspieroefeningen.
Triceps met borst en biceps met rug, ben je zeker dat je genoeg rust geeft, vind ik, en is mij ook gezegd geweest, en lijkt voor mij ook logisch.

omg...

preword zeg eens wat? snap je het allemaal wel? je bent zo stil :rolleyes::D

YungOne zei:
Triceps met borst en biceps met rug, ben je zeker dat je genoeg rust geeft, vind ik, en is mij ook gezegd geweest, en lijkt voor mij ook logisch.

Ik belast mijn triceps, biceps,borst etc etc 3 keer per week en ik vlieg momenteel vooruit. Snap er niets van, dat heeft mijn instructeur nooit gezegd ???

Tip: lees de links van BuilderB eens door :D

preword zei:
Ik volg de discussie nog steeds. Ik heb begrepen dat mijn oefeningen wel goed zijn, de combinatie borst/biceps en rug/triceps daar zijn de meningen over verdeeld. Ik houd het voorlopig aan. Vandaag ben ik begonnen met aangepaste/veranderde schema. Nu doe ik ipv 4 sets, 3 sets. Heb niet echt het gevoel dat ik getraind heb, maar dat komt doordat ik aan het "zoeken" ben naar de juiste gewichten. Kwestie van tijd.

Precies. Als je je eigen maximum hebt gevonden dan wordt het knallen. Hou wel bij hoeveel je over de weken in gewicht vooruit gaat bij iedere oefening. Is een goede motivator

preword zei:
Dat klopt, zo langzaam aan merk ik dat ik meer gewicht kan pakken. Belangrijker nog is dat ik de oefeningen zo "netjes" mogelijk probeer te doen, zonder te smokkelen. Ik pak zo minder gewicht, maar ik ben van mening dat op die manier de spieren beter worden aangepakt. Het is jammer dat de begeleiding op de sportschool niet zo geweldig is.

Daar heb je helemaal gelijk in als is af en toe cheaten om nog een maap resp eruit te persen soms niet verkeerd.Maar idd over algemeen geldt: beter met minder gewicht de oefening goed doen, dan met veel gewicht de oefening slecht doen.

Ik bedoelde niet "maar" 3 dagen, ik zei dat omdat ik dacht dat je aan een stuk trainde.
En wat je over mijn benen zegt is wel waar, maar ik vind geen moed om ermee te beginnen :(

En een 3 dagenschema kan zeker, alles kan, maar ik blijf bij mijn original minischemaatje dat ik nu heb.

YungOne zei:
Ik bedoelde niet "maar" 3 dagen, ik zei dat omdat ik dacht dat je aan een stuk trainde.
En wat je over mijn benen zegt is wel waar, maar ik vind geen moed om ermee te beginnen :(

En een 3 dagenschema kan zeker, alles kan, maar ik blijf bij mijn original minischemaatje dat ik nu heb.

3 dagen HST schema is lekker. Doe je dit Fullbody train je iedere keer ook je benen

Terug
Naar boven