XXL Nutrition

Verbeteringen voedingsschema??

Svr88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Hallo

Net zoals velen, ben ik bezig met het cutten. Ik heb een voedingsschema opgesteld, zoveel mogelijk rekening houdende met persoonlijke ervaringen en opzoekingswerk.

Ik ben lactose-intolerant, dus zuivelproducten staan helaas niet op mijn menu. De vakken met groenten heb ik open gelaten, aangezien deze elke dag veel verschillen. Je kan er van uitgaan dat deze wel "clean" zijn.. Ik train meestal tussen 15 en 18 uur.

Wat is er slecht in dit schema, of waar kan het beter? Ik zit vrij veel onder mijn verbruik (een 700kcal), is dit niet té veel? En waar kan dit dan bijgeschaafd worden?

Bedankt alvast voor de reacties..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik 700kcal onder onderhoud iets te veel, dan zal je onnodig spier verliezen.
Probeer het te houden op 300-500 kcal.

Verder zou ik zorgen voor wat meer vetten, min. 1gr vet per kilo lichaamsgewicht.

Respect voor je ontbijt man, dit zou ik echt niet weg krijgen om 6 uur s'morgens :p

Persoonlijk vind ik 700kcal onder onderhoud iets te veel, dan zal je onnodig spier verliezen.

Verder zou ik zorgen voor wat meer vetten, min. 1gr vet per kilo lichaamsgewicht.

Respect voor je ontbijt man, dit zou ik echt niet weg krijgen om 6 uur s'morgens :p

Dit is een topic waar ik zelf veel research naar gedaan heb. Lyle mcdonald claimed dat wanneer eiwit verhoogt wordt, je weg kan komen met een hoger kcal tekort op basis van wat voorwaarden.

• Topic Starter Topic Starter

En waar zou ik dan best die vetten uit halen? Meer noten eten?
Haha, thx.. is wel wat duwen hoor 's morgens, maar kan wel flink eten ^^

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Dit is een topic waar ik zelf veel research naar gedaan heb. Lyle mcdonald claimed dat wanneer eiwit verhoogt wordt, je weg kan komen met een hoger kcal tekort op basis van wat voorwaarden.

En wat zijn die voorwaarden mss? :cool:

1. Huidig vetpercentage. Hoe hoger, hoe groter het tekort kan/mag zijn. 2. Lengte van de cut, hoe hoger het tekort aan kcal en hoe langer je cut, hoe groter de rol gaat spelen van hormonen en andere belangrijke zaken. 3. Eiwit inname per dag, hoe lager in kcal, hoe hoger je eiwit inname moet zijn. Bron: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/setting-the-deficit-small-moderate-or-large.html/

Ik heb vorig jaar ook een groot calorie tekort aangehouden voor ongeveer 2 maanden, en daarbij heel weinig koolhydraten, maar veel eiwt. Hier ben ik toen veel massa/kracht mee verloren, dus deze mening op basis van ervaring.

Ik ben van mening dat je als natural zijnde beter wat langer over je cut kan doen met een kleiner kcal verschil. Er zal altijd spierverlies zijn als je natural cut, dus ik zou het niet riskeren. Maar goed dat is mening :P Bedankt voor de link, zal het eens doorlezen.

Wat betreft de vetten, inderdaad uit noten of olijfolie bijvoorbeeld

Terug
Naar boven