Fitness Seller

Verenigde Staten

hij ging toch minister president worden ?
Dat was een beroemde uitspraak van hem. Of hij dat werkelijk zou zijn geworden is onbekend. Ik ben wel geneigd te geloven dat hij veel meer dan 26 zetels had gehaald als hij niet was omgelegd. Het CDA haalde er 43, en Balkenende werd premier.

Dat was een beroemde uitspraak van hem. Of hij dat werkelijk zou zijn geworden is onbekend. Ik ben wel geneigd te geloven dat hij veel meer dan 26 zetels had gehaald als hij niet was omgelegd. Het CDA haalde er 43, en Balkenende werd premier.

ik vraag dat omdat Wilders vorige keer zo'n 1miljoen stemmers had op hem, hoeveel zou hij er nodig hebben voor minister president te worden?

de reden dat Clinton niet opdaagde op de avond van haar verlies,ze zat te zuipen en was zat en geweldadig,en dan te bedenken dat ze zoiemand de nuclaire lanceercodes wilden geven :roflol:

BREAKING: THE REAL REASON HILLARY DISAPPEARED ON ELECTION NIGHT JUST LEAKED! THIS IS BAD

:roflol:

Nog erger is dat er mongooltjes zijn die dit soort dingen geloven :chocoslag:

ik vraag dat omdat Wilders vorige keer zo'n 1miljoen stemmers had op hem, hoeveel zou hij er nodig hebben voor minister president te worden?
Je zal moeten onderhandelen met andere partijen om een coalitie te vormen en wanneer je er samen uit kan komen is het gebruikelijk in NL om als grootste partij de minister president te leveren, maar dit hoeft niet. Ik weet niet hoeveel partijen de PVV boycotten maar ik geloof wel een aantal. Er zijn 150 zetels te verdelen in de tweede kamer, bij 76 heb je een meerderheid. Het aantal stemmen dat je nodig hebt voor een zetel heet een kiesdeler. De kiesdeler hangt af van het aantal stemmen in totaal :150 zetels.

Dus blanco stemmen helpt om de kiesdeler te vergroten zodat Denk geen of minder zetels krijgt ;)

Denk dat PVV het ook verpest heeft bij de VVD door weg te lopen. Misschien 50 plus en SGP. Samen kom je dan nooit op de 76.

Nou ja PVV steunde het gedoogakkoord niet het regeringsakkoord. PVV nam niet deel aan de regering, dat waren alleen de VVD & CDA. Hij was er dus niet aan gebonden, evenmin voor verantwoordelijk. Voor het gedoogakkoord had hij wel enige verantwoordelijkheid maar omdat hij geen ministers leverde legde hij geen verantwoordelijkheid af aan het parlement. Nogal warrig.

Trump ofc

-

Laatst bewerkt:

Heb Einstein altijd graag gemogen.

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.415
Het gaat echt nergens meer over aldaar.

Laatst bewerkt:
Is die h**r van msnbc niet ontslagen?

Dus blanco stemmen helpt om de kiesdeler te vergroten zodat Denk geen of minder zetels krijgt ;)
Nee, een blanco stem is als een nul, daar gaat geen enkele partij van profiteren.
Alle niet uitgebrachte stemmen, daarmee bedoel ik de stemmen van de mensen die niet naar het stembureau gaan, worden percentage gewijs verdeeld over de partijen die zich verkiesbaar hebben gesteld. Daardoor krijgt de partij die het grootste aantal stemmen heeft gekregen een groter percentage van de niet uitgebrachte stemmen.

Nee, zie het. Weer wat geleerd :)

Roggel Maddow

Terug
Naar boven