MuscleMeat

Verenigde Staten

Niet zo negatief doen over the god emperor.

Ik moet altijd denken aan het volgende plaatje over Obama wanneer men zegt dat Trump niet representatief overkomt vanwege zijn taalgebruik.
ohdnw3ydlp9y.jpg

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat jij Obama de bom vond (pun intended), maar velen die Trump ruk vinden vonden dat wel.

Obama heb ik niks mee. Maar dan kunnen we nog wel wat kritischer zijn op de huidige, of de volgende. Bij mij is het niet of of. Het is ook niet zo dat Trump heel veel macht heeft, het apparaat dat voor hem werkt heeft dat grotendeels. Dus het zal tot op zekere hoogte meevallen qua clusterfucks. Maar die optredens, keiharde leugens keer op keer zijn weinig origineel meer. Toch leuker dan Biden. Dat dan weer wel. Maar nuchter bekeken is Trump eigenlijk ongeschikt.

• Like
Waarderingen: 040B
Heb het idee dat Turkije al sinds vorig jaar niet meer tegen te houden viel en media/Trump het maar brengen alsof het Trump's idee was om de troepen naar huis te halen. Denk ook aan toen die amerikaanse basis in Turkije omsingeld werd. Erdogan heeft echt geen groen licht van Trump nodig :o

Ondertussen nog genoeg waar ze wel bezig blijven. Zou wat dit betreft ook dom zijn om publiekelijk het echte plaatje naar buiten te brengen.

Van Obama kan je zeggen en vinden wat je wilt. Wat hij heel goed kon is verbinden. Halve wereld wilde graag langs komen op de koffie en op de foto. Dan wordt het ook makkelijker om samen te werken. Dat heeft hij heel sterk gezien en lopen uitbuiten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.607
Obama was een geweldige president!
- Obamacare
- ISIS/Irak
- Syrische Burgeroorlog
- Benghazi
- Raciale Spanning (grootste piek sinds 1992)
- Veto 9/11-bill
- [Link niet meer beschikbaar] op een totaal van 19.4 biljoen. (ondertussen 19,8)
- Patriot Act 2x verlengt
- Stijging Misdaadcijfers
- Nucleaire Deal (Iran)
- Twijfelachtige rol in e-mail schandaal
- Misbruik veto's (?)
- ...
Obama keurde meer geheime missies goed, tijdens zijn eerste vier jaar als president, dan W. Bush in 8 jaar. Obama trok daaropvolgend het Amerikaanse leger terug uit Irak. Waardoor binnen x aantal tijd IS het achtergelaten machtsvacuüm met veel plezier opvulde.

Goed stuk.

Hilarisch met lijstje van @Arminius in gedachten.

Je bedoelt "president while black", als variant op driving while black of walking while black.
Ik denk dat bijna alles in dat lijstje gebeurde nadat hij de prijs kreeg. Desalniettemin is het een gekke toekenning geweest* door Jagland (overigens best gek dat een persoon dat kan beslissen). Zelfs vanuit het WH kwam er een onwelwillig geluid. Voor Obama moet de prijs ook ongemakkelijk geweest zijn. https://www.theguardian.com/world/2014/may/15/obama-nobel-peace-prize-norway-rebuke-war

* Al zijn er gekkere toekenningen geweest. Arafat? Henry Kissinger? De lijst is lang.

Laatst bewerkt:
Zelfs Obama wilde onder de prijs uit en niet naar de uitreiking. Oud directeur heeft ook deels spijt van de toekenning. Heeft onvoldoende het effect gehad. En wat zei Obama toen hij de prijs in ontvangst nam? “Ik heb niet het gevoel dat ik thuishoor in het gezelschap van de mensen die de prijs eerder al wonnen." Eigenlijk is elke aanval op hem ook onzinnig, het heeft met de mensen te maken die hem die prijs hebben gegeven.

• #9.616
Het is sowieso geen prijs die je aan politici moet geven. :o Laat staan aan de president van 'murica. Die zijn doorgaans altijd wel bij iets onguur betrokken.

• #9.618
De winnaar van 2012: EU

"De Unie en haar voorlopers hebben meer dan zes decennia bijgedragen aan de bevordering van vrede en verzoening, democratie en mensenrechten in Europa."

1571050259943.png

De winnaar van 2012: EU

"De Unie en haar voorlopers hebben meer dan zes decennia bijgedragen aan de bevordering van vrede en verzoening, democratie en mensenrechten in Europa."

1571050259943.png
Maar is wel waar.

Als er een ding is wat de EU en daarvoor de EEG heeft gebracht is het een historisch lange vrede op een continent vol landen die nog wel een paar rekeningen te vereffenen hadden. Nog los van de ongekende welvaart.

Ook als tegenstander van een (politieke) unie kun je dat niet ontkennen.

Maar is wel waar.

Als er een ding is wat de EU en daarvoor de EEG heeft gebracht is het een historisch lange vrede op een continent vol landen die nog wel een paar rekeningen te vereffenen hadden. Nog los van de ongekende welvaart.

Ook als tegenstander van een (politieke) unie kun je dat niet ontkennen.
Een oorlog met een paar miljoen doden zal dat besef doen laten groeien. Goed voor het moraal. Veel is misschien wel te vanzelfsprekend geworden.

Terug
Naar boven