AndroidHealthClinic

Verhouding eiwitten, khl en vetten

stephanovic

Cool Novice
Waardering
20
Lengte
1m94
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Hey!

Ik heb m'n voeding in de gaten gehouden en ik krijg ongeveer dit binnen per dag:
Eiwitten: 108,5 gram
Khl: 236,8 gram
Vet: 69,6 gram

Komt dit in de buurt van de juiste verhoudingen? Waarschijnlijk nog niet helemaal, en wat moet er dan omhoog/omlaag? Ben 67 kilo

Alvast bedankt

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Oh en khl zijn koolhydraten

ik zou persoonlijk eiwitten ophogen, wat is je hele schema? incl berekeningen?

De juiste verhouding voor wat? Gezien je lengte/gewicht gok ik er op dat je wil bulken, kan je dat bevestigen?
Persoonlijk vind ik dat je je koolhydraten wel wat kan verlagen en je eiwitten iets omhoog. Maar alleen deze getallen zeggen zo weinig.
Kom eens met wat meer volledige informatie zodat we je kunnen helpen:

- wil je cutten of bulken?
- geef eens wat meer informatie over wat je daadwerkelijk eet, 69 gram aan verzadigde vetten en 236 gram aan puur suikers gaat natuurlijk niet werken
- wanneer eet je? Prop je alles in 1 maaltijd naar binnen of verspreid je het over de dag?
- enz. enz.

Met 2 zinnen informatie kan je onmogelijk verwachten dat je bruikbare informatie terug krijgt.

Eiwitten en koolhydraten mogen flink omhoog.
Heb je jouw caloriebehoefte al berekend?

Waarom zo weinig kcal?

• Topic Starter Topic Starter

khal zijn de koolhydraten hé, kcal had ik nog niets over gezegd.

@Joostdt
Voedingsschema heb ik nog niet echt, ik probeer daar mee te beginnen en kijk daarom even hoeveel ik van alles binnen krijg en wat er beter moet. Daar kan ik dan een schema van maken.

@Rzr
Bulk inderdaad. Suikers en vetten zal ik vanavond nog is uitzoeken en ik verspreid dit over 6 maaltijden.

@Dehaantje
Kcal behoefte is 2765. Hoeveel ik momenteel binnenkrijg zal ik zo ook even berekenen.

Nee maar je krijgt ongeveer 1700 kcal binnen als je zo veel V/K/E eet..

Ah oké, kcal zitten inderdaad ook nog te laag. Kwam zelf rond de 2200. Zal dus het nodige aan moeten passen.
Nog tips voor voedsel waar veel eiwitten maar ook veel kcal in zitten?

Je koolhydraten mogen ook flink omhoog hoor.
Neem bijv. iets van rijst met kip/tonijn.

Flink aan lopen sleutelen en ik zit nu op deze aantallen.
147,1 gram eiwitten
341,7 gram koolhydraten
100,4 gram vet

Eiwitten zitten op ongeveer 2,3*lichaamsgewicht, heb bij vet 1,5*lichaamsgewicht gebruikt en ik zit daar ietsje boven. Ben toch vrij mager dus dat is volgens mij niet echt een probleem. Enige waar ik niet over uit ben zijn de koolhydraten, zitten die een beetje goed?

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

En oja 2837 kcal op dit moment.

Van 2300 naar 2800. Maar die 2300 was een indicatie van n dag he. Ik had toen nog geen vast schema en keek hoeveel ik ongeveer at op een normale dag, dus ene keer iets minder en andere dag misschien iets meer. Die 2837 is nu het precieze aantal kcal op een voedingsschema wat ik heb gemaakt.
Maar is die stap te groot? Van circa 2300 naar 2800?

En bedankt voor de tip, zal is wat gaan lezen

wellicht je vetten n beetje minderen/halveren 100 gr met je gewicht is wel wat veel, beter is meer KH en minder vet in n normale /bulk dieet
Als je zorgt bij elk maaltijd KH E V is het prima
Kwestie van uitproberen voor 2 weken, kijk in de spiegel en op de weegschaal en KLEINE aanpassingen doen

Ja ik had 1,5*lichaamsgewicht aangehouden bij de vetten. Maar dat is dus te veel?

Kan prima.

De enige juiste tip die ik je kan geven: lees de sticky's.

Bereken jouw caloriebehoefte en stem daar je voeding op af.

1.5 gram vet per kg lichaamsgewicht kan prima inderdaad

Terug
Naar boven