XXL Nutrition

Verhouding verlies vet-spieren?

Huubke

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
19%
Weet iemand wat de verhouding vet-spiermassa is die men verliest als men te weinig calorieen zou eten?

grt

Snap je vraag niet helemaal.
Maar als je te weinig eet verlies je idd spiermassa omdat je lichaam het niet kan onderhouden

Valt te zien hoeveel je onder onderhoud eet, maar dit zal ook niet zo erg veel zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Snap je vraag niet helemaal.
Maar als je te weinig eet verlies je idd spiermassa omdat je lichaam het niet kan onderhouden

Wel, als ik 500 cal onder onderhoud zou eten en ik verlies 1 kilo vet hoeveel spiermassa ben ik dan kwijt?

Wellicht is er geen eenduidig antwoord?

grt

Hangt van je voeding af oa of het superclean is of niet, of je een refeed doet, je genen, ...

Hangt van je voeding af oa of het superclean is of niet, of je een refeed doet, je genen, ...

OK, er is dus geen gemakkelijk antwoord.

Ik ben pas twee maand bezig met KT en cardio en eet momenteel op onderhoud. Ik heb de typische bierbuik (niet van bier want dat lust ik niet) en die mag er sneller af. Ik verlies 0.8 kg per week wat wel goed is maar sneller mag ook. Ik zit aan 2X VVM eiwit per dag. Dat is ongeveer 120 gr. Ik veronderstel dat ik , zoals ik in de sticky's gelezen heb, dan vet verlies en geen spieren. Oftewel minimaal spierverlies. Maar ik dacht omdat ik toch al niet zo gespierd ben is het misschien beter om gewoon eerst snel af te vallen en daarna de spieren die ik wil terug op te bouwen. En als ik bijvoorbeeld 8 kilo afval en daarvan is 2 kilo spieren dan denk ik dat het in mijn geval niet zo erg is. Dat zal in mijn geval niet echt zichtbaar zijn.

Of ga ik toch maar beter voor het traag afvallen met spierbehoud? Wellicht is dit voor iedere mens anders.

grt

OK, er is dus geen gemakkelijk antwoord.

Ik ben pas twee maand bezig met KT en cardio en eet momenteel op onderhoud. Ik heb de typische bierbuik (niet van bier want dat lust ik niet) en die mag er sneller af. Ik verlies 0.8 kg per week wat wel goed is maar sneller mag ook. Ik zit aan 2X VVM eiwit per dag. Dat is ongeveer 120 gr. Ik veronderstel dat ik , zoals ik in de sticky's gelezen heb, dan vet verlies en geen spieren. Oftewel minimaal spierverlies. Maar ik dacht omdat ik toch al niet zo gespierd ben is het misschien beter om gewoon eerst snel af te vallen en daarna de spieren die ik wil terug op te bouwen. En als ik bijvoorbeeld 8 kilo afval en daarvan is 2 kilo spieren dan denk ik dat het in mijn geval niet zo erg is. Dat zal in mijn geval niet echt zichtbaar zijn.

Of ga ik toch maar beter voor het traag afvallen met spierbehoud? Wellicht is dit voor iedere mens anders.

grt
Doe toch maar hoger aantal eiwit ...

Je kan ook snel afvallen met spierbehoud hoor. En zoals je zegt, dat is voor iedereen iets anders ...

Ik zit aan 2X VVM eiwit per dag. Dat is ongeveer 120 gr.

Doe eens 2x vvm in ponds (1 kg x 2.2 = 2.2 pond x 2 = 4.4gr per dag)

En lees eens wat van Lyle Mcdonalds. Die gozer weet waar hij over praat wat betreft diëten. Via google kom je wel aan zijn e-books.

Wel, als ik 500 cal onder onderhoud zou eten en ik verlies 1 kilo vet hoeveel spiermassa ben ik dan kwijt?

Wellicht is er geen eenduidig antwoord?

grt

Daar is idd geen eenduidig antwoord op te geven. Je traint ook, daarbij komen veel vetten vrij die je afbreekt tot vetzuren die je dan weer als energiebron gebruikt, dus al met al zit je dan niet zo heel erg ver meer onder je onderhoud.

De intensiteit van je trainingen bepaalt ook voor een erg groot deel hoeveel vet je verbrand.
Dan heb je nog de verhoudingen in voedingstoffen die moeten kloppen.

Begin maar met in je schema rekening te houden met hoog eiwit laag KH en redelijk hoog vet.
begin dan maar met ca 3 tot 4 gram eiwit per kilo bw, dus ca 250 tot 300gr eiwit per dag, ca 175gr KH en 80gr vetten.
Daarmee moet het lukken. Dan zit je iets boven de 2400 cal. Dat is redelijk laag voor KT, maar de eiwitten zijn hoog genoeg om de spieren genoeg te beschermen en laten herstellen en groeien dus gaat wel lukken.

Je kan hiermee nog wat schommelen met de KH als je dat nodig vindt, maar ik verwacht dat je hier goed mee uitkomt. iig met vetverbranden en spierbehoud.
KH is relatief evengoed nog vrij hoog, maar is wel nodig voor de KT + cardio en weet verder niet wat je doet per dag.

Het vetverbanden zal niet mega-snel gaan, omdat er een klein deel van de eiwitten toch zal worden omgezet naar glucose.

Dit voedingschemaatje is optimaal voor KT en wat vetverbranden, het is beter om gelijk aan je spieropbouw te werken ipv eerst te snel en teveel te willen afvallen. De spiermassa komt wel snel terug, maar je zakt gwoon erg in kracht en conditie, je moet weer helemaal opnieuw beginnen.
Beste manier van vetverbranden is spieren opbouwen in een intensieve training.

succes.

Terug
Naar boven