Fitness Seller

Verhoudingen voedingsschema

ttlf

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Ik ben net beginnen trainen en heb al een hoop gelezen in verband met voedingsschema's, maar
heb toch nog een aantal vragen specifiek op mij gericht.

Ik ben 1m75 en weeg 80 kilo. Geen idee wat m'n vetpercentage is, maar ik schat tussen de 25 a 30%.
Ben niet echt een tenger persoon, eerder wat breder qua borst en schouders, maar heb altijd een
buikje gehad en het laatste jaar is er wel wat extra vet bijgekomen. Wat ik wil bereiken is
diezelfde 80 kilo maar dan vrij droog.

Als ik het goed begrepen heb is het als beginner best mogelijk om vet te verbranden terwijl je
traint voor spiermassa, en hoef ik niet eerst te gaan cutten of veel cardio doen. Daar hoort dan
wel een goed voedingsschema bij en in mijn geval eentje met lage vetinname.

Aangezien ik wil gaan naar 80 kilo met een vetpercentage van 15-18 percent dacht ik te beginnen
met 2800 kcalorieën onderverdeeld in 40% eiwitten (280g), 35% koolhydraten (245g) en 25% vet (78g).
Gaan jullie hiermee akkoord of kan ik nog wat zakken in vetten en stijgen in eiwitten of kh?

Dan een tweede vraag, is het echt nodig om op niet-trainingsdagen evenveel te eten? Ik ben niet echt
iemand met een grote eetlust, en soms lijkt het wel of ik mezelf moet forceren om het allemaal
binnen te krijgen.. Wat is in dat geval beter, de shake weglaten of minder kcalorieën innemen maar
wel de verhoudingen kh/eiwitten/vet blijven volgen?

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken

Terug
Naar boven