MuscleMeat

Verkeerde houding

Ano_91_0

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
29
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
15%
Niet veel onderuitgezakt in een stoel of bank zitten, maar gewoon recht. Of er oefeningen voor zijn weet ik niet.

heb hetzelfde ook, scoliose?
heb je dus ook een buik die naar voren steekt waardoor het lijkt alsof je een 'bierbuikje' hebt.

veel buikspieren trainen met bekken naar voren kantelen, onderbuik ook belangrijk.
die oefeningen zijn mogelijk het zwaarst voor je, zoals leg raise.

als je niet weet wat bekken naar voren kantelen betekent;

billen samenknijpen en pik naar voren, voelt btje als een neukbeweging hehe

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Niet veel onderuitgezakt in een stoel of bank zitten, maar gewoon recht. Of er oefeningen voor zijn weet ik niet.

en dat moet je idd ook niet doen nee :) evenmin als op je buik slapen, want daar wordt het erger van, of kan het door gekomen zijn?!

• Topic Starter Topic Starter
Slaap eingelijk altijd op me buik

denk dat prone bridges wel goed zijn en heb best een gespierde kont dus als ik billen samenknijp kan ik bijna niet meer lope:P

Slaap eingelijk altijd op me buik

denk dat prone bridges wel goed zijn en heb best een gespierde kont dus als ik billen samenknijp kan ik bijna niet meer lope:P

probeer mijzelf nu ook een slaaphouding op me zij aan te leren, maar is lastig zat.. heb ook altijd op me buik geslapen, maar daar werd mn rug en houding niet beter van. als je op je buik slaapt zonder kussen er onder bijv, dan zakt je rug door in je slaap.

als je je snikkel naar voren brengt, span je automatisch je billen aan..
je kan die oefening gwn staand doen jonguhh ;)

probeer mijzelf nu ook een slaaphouding op me zij aan te leren, maar is lastig zat.. heb ook altijd op me buik geslapen, maar daar werd mn rug en houding niet beter van. als je op je buik slaapt zonder kussen er onder bijv, dan zakt je rug door in je slaap.

als je je snikkel naar voren brengt, span je automatisch je billen aan..
je kan die oefening gwn staand doen jonguhh ;)

ok ik ga gewoon paar keer per dag me snikkel naar voren hange en proberen op mijn rug/zij te slapen

ik weet het klinkt debiel, maar dat je houding zo is komt gewoon puur door je naar achter gekantelde bekken door te slappe (onder)buikspieren.

heb mijn houding al wel verbeterd door fitness, maar nog niet zoals het wezen moet..
des te vaker je het doet, des te mindr hoef je je billen aan te spannen en gaat het natuurlijker aanvoelen :) succes ermee

Het heet niet scoliose maar lordose.. Iedereen heeft een lordose (natuurlijke houding)
Wanneer deze lordose gewoon te diep wordt dan wordt het een hyperlordose wat een retroversie van de bekken te weeg brengt of veroorzaakt wordt door een retroversie van het bekken.

Anteversie van het bekken is op zijn beurt veroorzaakt door een onevenwicht van spieren:

Te strakken rugspieren (m erector spinae) bij verzwakte/minder sterke buikspieren
Te strakke heupflexoren (m. iliaca + m psoas major) bij minder sterke hamstrings
Te strakke glutes bij minder sterke quadriceps

Te strakke spieren strechten, minder sterke spieren optrainen (buikspieren door plankhoudingen)

Deze houding wordt ook wel "LOWER CROSSED SYNDROME" genoemd. Meer info: google

edit: Leg raise is geen oefening voor je abs maar voor je heupflexor. als je leg raises gaat uitvoeren dan ga je je probleem nog wat verergeren.
Buiklig bij slaap kan dit ook veroorzaken. als je niet anders kan, trek dan 1 been omhoog naar de kant waar je hoofd naartoe draait.
Anders zijlig en nog beter ruglig.

Laatst bewerkt:
Dus toch geen leg raise?

in dat andere artikel staat dat ik een bepaalde stretch meot doen, volgns mij is dat ookvoor de heup?
http://forum.body-fitness.nl/Buik-weg-op-3-weken----m403593.aspx

nu spreken dus 2 dingen elkaar tegen

Heb een zichtbare en harde six pack
ook mijn glutes en quads zijn hard en groot
dus die 3 spieren zijn allemaal niet zwak

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook, vind het zelf énorm storend... Het lijkt alsof je een buikje hebt.

Iemand die het ook heeft en het ook werkelijk heeft opgelost?

undefined

Ondanks dat je meeste info al hebt, kan ik het niet laten toch ff wat te posten, ik heb namelijk hetzelfde. Ik moet zeggen dat
exrx.net nogal verwarrend kan werken, onder het kopje posterior tilt laten ze een plaatje zien van een anterior pelvic tilt ???

In ieder geval over je buikspieren, je zegt dat je een hard six pack hebt en als toch een naar voren hangende buik hebt. Naast de oefeningen voor heup en stretchen van rug etc. Is het misschien aan te raden je Transversus Abdominus te trainen, deze is namelijk verantwoordelijk voor het inhouden van je buik en waarschijnlijk is die uitgerekt/verslapt. Trainen is simpel, linkje Liefst uitademen en intrekken die buik +/- 30 seconden vasthouden.

Heb jij dan ook dat als je in de spiegel staat, je corrigeert je houding/bekken, waardoor buik automatisch strak komt te staan, maar als je vervolgens je buikspieren ontspant en buikademhaling doet, dan alsnog een vooruit stekende buik? Ja?, dan valt er zeker wat aan je Transverse abdominus te doen.

Laatst bewerkt:
Dus toch geen leg raise?

in dat andere artikel staat dat ik een bepaalde stretch meot doen, volgns mij is dat ookvoor de heup?
http://forum.body-fitness.nl/Buik-weg-op-3-weken----m403593.aspx

nu spreken dus 2 dingen elkaar tegen

Heb een zichtbare en harde six pack
ook mijn glutes en quads zijn hard en groot
dus die 3 spieren zijn allemaal niet zwak

Nee geen leg raise. Dan ga je juist je heupflexoren (inclusief je quads want die is ook gedeeltelijk een heupflexor) optrainen terwijl je die juist moet stretchen.

Zoals de poster hierboven aanhaalt moet je je transversus abdominus (core) optrainen. Ik heb het wat kort over de boog gegooid mbt die 'buikspieren' in mijn post.
Een sixpack wilt niet zeggen dat je core goed is. Er kan nog altijd een onevenwicht zijn met je rugspieren.

Ondanks dat je meeste info al hebt, kan ik het niet laten toch ff wat te posten, ik heb namelijk hetzelfde. Ik moet zeggen dat
exrx.net nogal verwarrend kan werken, onder het kopje posterior tilt laten ze een plaatje zien van een anterior pelvic tilt ???

In ieder geval over je buikspieren, je zegt dat je een hard six pack hebt en als toch een naar voren hangende buik hebt. Naast de oefeningen voor heup en stretchen van rug etc. Is het misschien aan te raden je Transversus Abdominus te trainen, deze is namelijk verantwoordelijk voor het inhouden van je buik en waarschijnlijk is die uitgerekt/verslapt. Trainen is simpel, linkje Liefst uitademen en intrekken die buik +/- 30 seconden vasthouden.

Heb jij dan ook dat als je in de spiegel staat, je corrigeert je houding/bekken, waardoor buik automatisch strak komt te staan, maar als je vervolgens je buikspieren ontspant en buikademhaling doet, dan alsnog een vooruit stekende buik? Ja?, dan valt er zeker wat aan je Transverse abdominus te doen.

Dus je adem inhouden en 30 sec vasthouden?

Eingelijk van me hele buik heb ik geen last dat die uitsteekt

enkel mijn kont die een stuk naar achter steekt en een overdreve holle rug

Eingelijk van me hele buik heb ik geen last dat die uitsteekt

enkel mijn kont die een stuk naar achter steekt en een overdreve holle rug
Ok, dan heb je je buik idd wel goed genoeg getraind ;) Meestal gaan bolle buik en holle rug bij anterior pelvic tilt goed samen.

Dus je adem inhouden en 30 sec vasthouden?
Echt je buik proberen in te trekken en dat gaat het best als je juist geen lucht in je longen hebt. Zoek even op Stomach Vacuum, het is nogal een vergeten oefening tegenwoordig, Arnold dit het vroeger ook ;) Volgens mij zijn er zelfs trainingsschema's voor.

Terug
Naar boven