XXL Nutrition

Verkeerde houding

Nee geen leg raise. Dan ga je juist je heupflexoren (inclusief je quads want die is ook gedeeltelijk een heupflexor) optrainen terwijl je die juist moet stretchen.

Zoals de poster hierboven aanhaalt moet je je transversus abdominus (core) optrainen. Ik heb het wat kort over de boog gegooid mbt die 'buikspieren' in mijn post.
Een sixpack wilt niet zeggen dat je core goed is. Er kan nog altijd een onevenwicht zijn met je rugspieren.

x2

Ik denk dat de transversus abdominus het belangrijkste is om te trainen op dit moment. Al is het wel belangrijk dat je het eigenlijk even onderzoekt of er een verkorting is van de heupflexoren. Het beste kun je naar de fysiotherapeut toe gaan maar je kunt het zelf ook onderzoeken.

probeer dit eens:
http://fysiovaardig.boom.nl/?id=bju240407.3007200813107107

Je afhangende been zou in ieder geval op een lijn moeten kunnen hangen met de rest van je lichaam. Is dit niet het geval dan is er waarschijnlijk sprake van een verkorting van de heupflexoren en kun je deze gaan rekken.
Als je pijnklachten heb door je houding zou ik je sowieso aanraden meteen naar de fysio te gaan.

Ok, dan heb je je buik idd wel goed genoeg getraind ;) Meestal gaan bolle buik en holle rug bij anterior pelvic tilt goed samen.

Echt je buik proberen in te trekken en dat gaat het best als je juist geen lucht in je longen hebt. Zoek even op Stomach Vacuum, het is nogal een vergeten oefening tegenwoordig, Arnold dit het vroeger ook ;) Volgens mij zijn er zelfs trainingsschema's voor.

Gecombineerd met zweedse planken of plankhoudingen
(pomphoudingen maar dan op je ellebogen)

x2

Ik denk dat de transversus abdominus het belangrijkste is om te trainen op dit moment. Al is het wel belangrijk dat je het eigenlijk even onderzoekt of er een verkorting is van de heupflexoren. Het beste kun je naar de fysiotherapeut toe gaan maar je kunt het zelf ook onderzoeken.

probeer dit eens:
http://fysiovaardig.boom.nl/?id=bju240407.3007200813107107
Een andere, makkelijker test is 1 knie op een stoeltje/kruk zetten en dan je voorste been naar voorbrengen (zoals de stretchhouding) zodat het achterste been een hoek maakt van ongeveer 45 graden met het andere been (of 135 graden met de romp)

Een andere, makkelijker test is 1 knie op een stoeltje/kruk zetten en dan je voorste been naar voorbrengen (zoals de stretchhouding) zodat het achterste been een hoek maakt van ongeveer 45 graden met het andere been (of 135 graden met de romp)

Wanneer is er dan sprake van verkorting? wanneer hij die 45 niet haalt?

Wanneer is er dan sprake van verkorting? wanneer hij die 45 niet haalt?

Jep
De houding is zoiets:
24q4t8p.png

Bedankt voor de nuttige links/info.

Heb hier zelf al enige tijd last van, kdenk door men slaaphouding en bijgekomen gewicht.

Ga de stretchoefeningen eens proberen en buikspieren nu ik terug ga trainen.
Hopelijk werkt het want soms lijk ik wel een zwangere pens te hebben ...

Terug
Naar boven