MuscleMeat

Vermijden van oestrogenen

Qtime

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hallo, ik heb aanleg voor gyno. Daarbuiten bloat ik best snel dus wil oestrogenen zoveel mogelijk vermijden.

Nu dacht ik eventueel aan:

Test e 8 of 10 weken
Tren e 6 of 8 weken
Arimidex gedurende hele kuur.
Nakuur Arofixen

Ik wou de tren 6 weken zetten en de test 8 weken. (Omdat ik lees dat de meeste winst in het begin van de kuur behaald wordt, waarom zou je dan langer kuren?) En anders 8 weken tren en 10 weken test

Ik weet dat ik door het blokkeren van de oestrogenen minder gains zal hebben maar dit neem ik op de koop toe. Zijn er andere dingen waarmee ik rekening mee moet houden? Of wat ik over het hoofd zie?

heb je al wel eens nolvadex tijdens je kuur geprobeert? Hoe ging dat?

Aromasin pakken eod tijdens je test tren cycles, heb hetzelfde meteen een vochtkop en gyno erg irritant. Aromasin helpt goed bij mij.

Laatst bewerkt:
Aromasin werkt wel aardig inderdaad. Jammer dat ik me er altijd zo emo op voel :P

• Topic Starter Topic Starter
heb je al wel eens nolvadex tijdens je kuur geprobeert? Hoe ging dat?

Ik dacht dat je met nolvadex een rebound kon krijgen als je die puur gebruikte voor oestrogeen. En hierdoor dus nog sneller gyno kon ontwikkelen (als je die aanleg hebt)

Iets met receptoren die anders bezet werden ofzoiets. (Kan het zo snel niet vinden)

Buiten dat, stel ik ontwikkel progest. gyno zal nolvadex me niet veel helpen, een ander middel zal dan toch beter zijn. Waarom niet direct dat middel dan al op voorhand hebben? Beter dat dan meerdere verschillende te pakken.

Dus Aromasin is beter iig :) thx :) Wat is het wezenlijk verschil met arimidex?

Ow dat is nieuw voor mij.
Maar goed ik moet zeggen dat ik beide middelen zowel aromasin als arimidex echt te heftig vind. Side effects zijn nog erger dan de kuur zelf.

Persoonlijk zou ik zelf een kuur nemen die je gunstiger uitkomt dan het zo te proberen op te lossen. Maar goed de keuze is aan jezelf.

Dus Aromasin is beter iig :) thx :) Wat is het wezenlijk verschil met arimidex?

Belangrijk punt is dat je al nakuurt met arofixen, als je on cycle arimidex pakt en nakuurt met arofixen wissel je van middel en deze middelen werken pas goed nadat ze een stabiele concentratie hebben (na een week oid)

Voor mij zou belangrijk zijn dat ari = -20% IGF en Aromasin is +20% IGF. Ik zou geen zin hebben in 20% lagere IGF waarden in mijn kuur. Ben overigens geen voorstander van een AI of nolva in je kuur tenzij echt in eerdere kuren aangetoond is dat het een noodzaak is. Geen preventief gebruik en al helemaal niet slechts vanwege van bloat.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Mar 2012 om 07:29 ----------

Ik wou de tren 6 weken zetten en de test 8 weken. (Omdat ik lees dat de meeste winst in het begin van de kuur behaald wordt, waarom zou je dan langer kuren?)

Mijn ervaring op basis van 2 kuren met test/tren is dat mijn topweek week 6 op 7 was, na week 8 werd het idd minder. 8 a 9 weken tren 10 a 11 weken test vind ik beter.

Laatst bewerkt:
hmm, ja ik ben er wel bang voor dat ik dalijk als een tonnetje rond loop. Of nog erger gyno ontwikkel.

Maar daarom ook de keus voor tren, die heb ik nog niet eerder gezet. In welke mate 'neutraliseert' tren de oestrogenen van test? Omdat tren zelf niet converteert naar oestrogeen leek het me een betere keus dan deca.

Dosis?
200mg tren
250mg test

Of wordt dat vanwege makkelijkere dosissen (Aantal ml uit vial)
250mg test
375mg test

Test moet twee weken langer, moet deze ook hoger?

Of kan ik ook het volgende?
250mg tren
250mg test

Deze volg ik even ;)

Bloaten met tren is praktisch onmogelijk, maak je niet druk.

En de test? Of doet de tren het bloaten van de test 'teniet'?

En de test? Of doet de tren het bloaten van de test 'teniet'?

Heb je nooit eerder met test only een kuurtje gedaan, dan weet je toch precies wat het bij jou doet? Hoeveel mg wil je nemen? En zoals al gezegd van de tren heb je geen last van bloat.

Hallo, ik heb aanleg voor gyno.

Voor we het over bijzaken als bloat gaan hebben. Bloat is geen vet maar wat vocht vasthouden. Dat is tijdelijk dus niet zo boeiend verder. Opletten met zout eten en een keer een sauna pakken doet wonderen als je er last van hebt.

Waaruit blijkt de aanleg voor gyno?

Tweede vraag; hoeveelste kuur is dit en hoeveel ervaring heb je tot nu toen met de producten test en tren?

Laatst bewerkt:
Post is je kuurverleden.

tren heb ik geen ervaring mee.

Kuurverleden:

Test 500mg 12 weken
Winny 50mg 6 weken

Test 500mg 10 weken
Deca 250 mg 8 weken

Bij die test deca had ik al last van opkomende gyno, nolvadex liet het weg gaan. Bloat had ik bij beide. Ook al was mn zoutinname erg laag. Geen brood, alleen alles zelf koken zonder toevoeging van kruiden, zout enzo.

Ik zou dan ook echt graag iets pakken tegen de bloat, ook dat ik dan niet zo opgeblazen ben tijdens de zomer en daarna weer kilo's verlies. Iets wat opvalt bij andere en tjah, ik zit nu niet in een sociale omgeving waar AAS openlijk geaccepteerd wordt.

Welke adviseren jullie van onderstaande? Moet test ook hoger gedoseerd worden dan tren?

Dosis?
200mg tren
250mg test

Of wordt dat vanwege makkelijkere dosissen (Aantal ml uit vial)
250mg test
375mg test

Test moet twee weken langer, moet deze ook hoger?

Of kan ik ook het volgende?
250mg tren
250mg test

Oke gyno issue is dus wel op basis van echte ervaring met deca en neit helemaal preventief. Ik vroeg dit omdat vele voorstellen oestrogeen remmers zuiver prefentief pakken (zoals ik ook deed mijn eerste keer)

Ik zou dan een heel klein beetje aromasin adviseren maar het punt is dat 20mg in een cap veel te veel is. 2 a 5 mg is zat maar hoe verdeel je een cap. Er zijn al mensen geweest die een cap oplossen in een borrel en een zoveelste deel per dag nemen. Het spul is in de VS ook als research chem te vinden vloeibaar maar de concentratie per ml is onbetrouwbaar aangezien dat spul zo vaak ondergedoseerd is....Poeder in een lijntje leggen en een 1/4 of een 1/5 deel is niet super nauwkeurig en lastig met het poeder van de andere dagen per portie bewaren.....Ik heb de ideale oplossing van een mini dosis aromasin nog niet bedacht.

Stel dat je toch 6 weken tren wil pak dan tren a, dat is bovendien veiliger dan tren e omdat het als je sides hebt het sneller uit je systeem is. Wel EOD prikken. Als je dan ook test p pakt heb je minder bloat sowieso omdat test p minder omzet in oestrogeen. Tja dat is dus wel 8 weken om de dag prikken. Tren a werkt bij mij na een dag of vier al, dan heb je aan 6 weken wel genoeg, met tren e is dat echt wel (te)kort vind ik.

w1-6 tren a 75mg EOD
w1-8 test p 100mg EOD
w1-w8 2 a 5 mg Aromasin ED
w9-12 Aromasin 1 cap per dag.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je advies. Wat ging er dan mis bij jou toen je ook direct preventief pakte?

Pfoeh, EOD prikken is wel veel. Zo gewoon ben ik toch nog niet met prikken. Ook om dit te doen zonder dat je ouders het merken.. 1x per week is makkelijker te verdoezelen dan EOD.

Kan misschien wel beginnen met tren a om te kijken of ik het verdraag? En dan overschakelen naar tren e?

Ik heb een 0,001 weegschaal. Dan zou ik daar toch wel kleinere dosissen van kunnen maken lijkt me? Op dealxtreme kosten die je rond de 20 euro. Zullen geen laboratorium grade zijn maar toch precies genoeg voor dit werk..

Bedankt voor je advies. Wat ging er dan mis bij jou toen je ook direct preventief pakte?

Dat ik aan 400mg tren en 500mg test zat en mijn gains mij heel erg tegenvielen. Daarna zonder AI gekuurd ook met tren en ging het veel beter. Soms wat jeuk en een gevoelige tepel wat sommige hier al een beginnende gyno noemen maar nooit een vervolg zoals een schijf vorming....Kortom bij mij was preventief vooral overbodig.

Die weegschaal volstaat denk ik wel.

En EOD prikken zonder dat ouders dat merken is zo moeilijk niet. Naalden en wat vials stop je zo weg en prikken daar ben je zo aan gewend. Als je toch tren a pakt dan kan test p gewoon in 1 spuit. Voor jou doelen vind ik tren a en test p in een korte kuur echt het meest geschikt. Overschakelen van tren a naar tren e is geen otpei want dan duurt het 3-4 weken voor het werkt, dan heb je een gat in je kuur en je wil bovendien maar kort kuren.

Test e en tren e is:
- risicovoller voor gyno omdat tren het kan verergeren en tren e weken duurt voor het weg is net als test e
-de overige sides van tren zijn jou nog onbekend
- je wil kort kuren en dus dat het snel inkickt
- je wil minder bloat en korte esters zijn daar ideaal voor

hmm ik zal het eens gaan bedenken. Ik dacht net te lezen dat de sides op tren a heftiger zijn dan op tren e?

Als je gevoelig bent voor gyno en tren gebruikt zou ik gewoon voor letro gaan.Der zijn er die gaan zeggen overkill maar liever dat dan een lekker koppel vrouwentietjes.

Terug
Naar boven