Fitness Seller

Vermijden van oestrogenen

.Der zijn er die gaan zeggen overkill .

Oke bij deze dan, overkill. De logs over letro die ik las zijn niet om vrolijk van te worden. Als je vanaf d1 aromasin meepakt doe je al meer anti gyno dan ik aan zou raden. 5mg Aromasin is meer dan genoeg.

Over tren a dat dat meer sides zou hebben dan tren e. Waar staat dat? De werkzame stof is hetzelfde alleen is tren a als je wil in een week je lichaam uit en duurt dit bij tren e een week of 3-4. Sommige ervaren tren a als sterker dan tren e maar 75mg EOD is niet een overdreven dosis als ik kijk naar je kuurverleden.

• Topic Starter Topic Starter
Een simpel rekensommetje. 75mg eod is dus bijv maandag, woensdag, vrijdag, zondag en dan weer dinsdag, donderdag, zaterdag

In die twee weken heb ik dus 4x75mg + 3x75mg = gelijk aan tren e 300mg en de volgende week 225mg tren e? (Aantal injects optellen van die week)

Dosis lijkt mij ook niet te hoog dan. Ik dacht aan rond de 250mg tren e per week.

Ik reken altijd EOD is 3.5 injecties per week en dus 3.5 x 75 = 262.5mg per week. Natuurlijk kan je 1mg tren e niet helemaal vergelijken met 1 mg tren a want een acetate ester weegt minder dan ethanate ester. Relatief is 262.5mg tren a dus meer dan 262.5mg tren e maar nee het is geen overdreven dosis. 75 mg is echt heel standaard. 100mg test ook. Deze combi is veel gebruikt. Een knal kuur voor 8 weken.

Laatst bewerkt:
Oke bij deze dan, overkill. De logs over letro die ik las zijn niet om vrolijk van te worden. Als je vanaf d1 aromasin meepakt doe je al meer anti gyno dan ik aan zou raden. 5mg Aromasin is meer dan genoeg.

Over tren a dat dat meer sides zou hebben dan tren e. Waar staat dat? De werkzame stof is hetzelfde alleen is tren a als je wil in een week je lichaam uit en duurt dit bij tren e een week of 3-4. Sommige ervaren tren a als sterker dan tren e maar 75mg EOD is niet een overdreven dosis als ik kijk naar je kuurverleden.

Voor mij doet aromasin geen ruk zelfs ari geeft mij nog problemen hangt ervan af hoe gevoelig je bent zeker,en ik heb al onder het mes geweest. 1.25 letro eod lost op,bij mij althans.Het enige waar ik nolva voor nodig heb is sd.

Voor mij doet aromasin geen ruk zelfs ari geeft mij nog problemen hangt ervan af hoe gevoelig je bent zeker,en ik heb al onder het mes geweest. 1.25 letro eod lost op,bij mij althans.Het enige waar ik nolva voor nodig heb is sd.

Voor jou dus DE oplossing maar letro standaard aanraden gaat mij gezien de sides te ver. 99.999999% stopzetten van alle oestrogeen is heel vaak overbodig heftig. Stel het is nodig en je bestelt ter plekke letro dan heb je een dag of 5 letro in huis. Dat lijkt mij vroeg zat. Weten waar je letro kan vinden in noodgevallen is wel handig ;)

Hmm, na wat research etc heb ik een eventuele aanpassing..

1-8 test p 100mg EOD
1-8 Mast p 100mg EOD
1-3 Methyl tren 1-2mg ED
1-8 Aromasin 2-5mg ED (Al denk ik dat deze in deze kuur al minder een rol zal spelen?)
9-12 Aromasin 1 cap ED

1-8 test p 100mg EOD
1-8 Mast p 100mg EOD
1-3 Methyl tren 1-2mg ED
1-8 Aromasin 2-5mg ED (Al denk ik dat deze in deze kuur al minder een rol zal spelen?)
9-12 Aromasin 1 cap ED

Ja dat is een hele andere kuur. Ik zou dan alleen MT aan het eind doen, er zijn meer mensen op DBB die zeggen MT was zo heftig dat mijn kuur daarna niks meer opleverde (oa Pleister maar ook Sprutte dacht ik). Ik overweeg ook MT en die pak ik zelf ook aan het eind van mijn kuur of helemaal los een keer, dat moet ik nog zien. Ik dacht aanvannkelijk ook MT is een ideale kickstart maar als de progressie vervolgens stilligt kan je het beter omdraaien.

Ik kan niet inschatten hoe gyno gevoelig jij bent maar test p mast p dan lijkt me aromasin echt niet nodig. Tijdens de MT weken is het te overwegen.

Nakuur is niet aromasin maar de combinatie cap nolva aromasin die arofixen heet. Of als je Aromasin hebt 20mg kan je er 20mg nolva bijkopen. Nakuren met Aromasin is na MT broodnodig maar niet zonder nolva.

Kan iemand anders hier ook op reageren, ik ben zowat de enige die TS adviseert. En dus hoort hij alleen eenzijdige info.

Voor jou dus DE oplossing maar letro standaard aanraden gaat mij gezien de sides te ver. 99.999999% stopzetten van alle oestrogeen is heel vaak overbodig heftig. Stel het is nodig en je bestelt ter plekke letro dan heb je een dag of 5 letro in huis. Dat lijkt mij vroeg zat. Weten waar je letro kan vinden in noodgevallen is wel handig ;)

Zijn testen bij vrouwen,bij mannen zijn de resultaten minder en het duurt wel even voor het inwerkt als je het dan ook nog eens moet bestellen ben je te laat,maar ik geef je wel gelijk dat het zeker niet standaard bij iedereen moet.

1-8 test p 100mg EOD
1-8 Mast p 100mg EOD
1-3 Methyl tren 1-2mg ED
9-12 Aromasin 1 cap ED

Ik heb het niet voor korte esters ik zou de mast p en test p gewoon vervangen door enanthaat op 500 t en 400 m,de rest zo laten maar inderdaad nakuur met nolva,aro weet ik niet zo nolva lijkt mij genoeg maar zou het wel doornemen tot je hersteld bent en geen tijd op plakken.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 21:57 ----------

En als het even kan 12 weken kuur ipv 8 maar dat moet je zelf uitmaken.

Pff ik raak echt de weg kwijt met al die verschillende AI's, welke wanneer geschikt is enzo.

Is er niet ergens een duidelijk overzicht? Vind de wiki maar onduidelijk wat dat betreft.

Ik twijfel ook nog of ik

8 weken test p
8 weken tren a

Of

8 weken test p
8 weken mast p
Laatste 3 weken methyl tren

Of enanthaat esther en dan langer? Fijne is bij korte esthers is dat bij vervelende sides je snel van een middel af stapt. En ik ken zowel tren als mast niet.

Mijn doel is paar kilo gainen en droger worden, liever een paar kg degelijk en definitie dan buff en vet. Vooral met de zomer in aantocht.

Kracht boeit me echt niet, dat zou een reden zijn om niet voor tren te kiezen.

Naar aanleiding hiervan nog aanvullingen cq tips?

Bedankt voor alle advies iig!

Of enanthaat esther en dan langer? Fijne is bij korte esthers is dat bij vervelende sides je snel van een middel af stapt. En ik ken zowel tren als mast niet.

Vanwege mogelijke sides een korte ester nemen is alleen van toepassing bij tren. Mensen reageren allemaal heel anders op tren. Sommige krijgen een heel kort lontje maar ikzelf helemaal niet. Andere hebben last van een gyno niet veroorzaakt door tren maar wel verergert omdat tren net als deca prolactine verhoogt...Daarom adviseren velen hier op DBB de eerste keer tren a. Dat geldt niet voor mast, van mast krijg je hooguit puisten of wat minder libido noemen enkelen. Niks ernstigs en daar kan je dus lange esters veilig nemen.

Je zou optie 2 bijvoorbeeld 8-10 weken met lange esters kunnen doen eindigend met MT. Dan zou ik MT pakken in de laatste week test mast en in het "gat" tussen laatste inject en pct. Meteen na de laatste cap MT de volgende dag nakuren met aromasin + nolva of arofixen.

Vanwege mogelijke sides een korte ester nemen is alleen van toepassing bij tren. Mensen reageren allemaal heel anders op tren. Sommige krijgen een heel kort lontje maar ikzelf helemaal niet. Andere hebben last van een gyno niet veroorzaakt door tren maar wel verergert omdat tren net als deca prolactine verhoogt...Daarom adviseren velen hier op DBB de eerste keer tren a. Dat geldt niet voor mast, van mast krijg je hooguit puisten of wat minder libido noemen enkelen. Niks ernstigs en daar kan je dus lange esters veilig nemen.

Je zou optie 2 bijvoorbeeld 8-10 weken met lange esters kunnen doen eindigend met MT. Dan zou ik MT pakken in de laatste week test mast en in het "gat" tussen laatste inject en pct. Meteen na de laatste cap MT de volgende dag nakuren met aromasin + nolva of arofixen.

Ok nogmaals bedankt voor de vele en duidelijke uitleg! Is er veel voordeel aan 10 weken tegenover 8? Het zijn wel lange esters he, dus langer voor hij inkickt.

Ik denk wel dat dit voor nu een betere keus zal zijn.

1-8 (10) test e 375mg EW
1-8 (10) mast e 375mg EW
8-10 MT 1-2mg ED
11-14 Arofixen 1cap ED

Mijn laatste vraagjes en dan vind ik dat je me echt uitstekend geholpen hebt!

1. Dosissen goed? Ik hoef geen overkill en ga liever voor iets minder met groeipotentieel overhoudend!

2. Moet ik nog aromasin tegen bloat pakken ofzo? Ik had gelezen dat mast de receptor voldoende bezet?

3. Wat voeding betreft, een recomposition is voldoende? +20% op trainingsdagen en -20% op rustdagen. Of drastisch omhoog gooien? Ik wou eigk eerste paar weekjes nog cutten en dan paar weekjes bulken. Maja dan is 10 weken test e + mast e Miss beter?

Ik heb nog een drie kwart doosje Roa liggen voor acne eventueel :) hoop niet dat die te extreem wordt.

In ieder geval erg bedankt voor de info!

Zal ik me er eens kort mee bemoeien dan;) Voeding wel 500 kcal verhogen oid. Aanpassen wanneer nodig. Roa 10 mg per dag als je last krijgt van acne. Dosis zou ik persoonlijk wat hoger zetten.

Ja dosis van test is goed, mast e zou ik op 500 of 600 nemen. Dat spul zorgt voor hardheid maar is verder helemaal niet sterk. 500mg test kan ook prima maar dat is aan jou de keuze.

Ik zou gokken op dat mast een gyno ook wel tegenhoud maar ik ben jou niet :) Bloat vind ik echt volslagen onbelangrijk zeker als ik bloat vergelijk met iets ernstigs als gyno. Een AI tegen gyno JA tegen bloat NEE.

Wat ik wel zou doen is aromasin in week 7 of 8 erbij pakken. Zoals ik al schreef is tren en MT mogelijk via prolactine instaat een gyno te verergeren. Aangezien je dit met deca ook al had zou ik een paar mg aromasin erbij nemen, heb je bovendien al aardig wat oestrogeen voortijdig omzeep geholpen en een aromasin bloedspiegel opgebouwd als je pct begint.

Roa vind ik een heel vervelend middel maar heb er geen persoonlijke ervaring mee. Wel genoeg over gelezen dat ik het niet wil voor zoiets kleins als wat puisten. Bij puisten evt. een hoge dosis B5.

Vitamine B5 slik ik preventief gedurende de kuur.

Ik denk dat ik test e op 375mg laat staan en dan de mast e op 600mg (vanwege de dosering per ml) kan ik altijd de test verhogen naar 500mg.

Ik wil de MT wel hier hebben en dan gedurende de kuur beslissen of ik hem alsnog neem of niet. Als ik dat niet doe zal nolvadex volstaan voor pct? Zorg sowieso dat ik genoeg heb liggen van Arofixen.

Zou het eventueel een optie zijn om na de laatste inject van test e 2 weken test p te zetten? Om de tijd te overbruggen tot pct, vanwege de korte esters.

Vitamine B5 slik ik preventief gedurende de kuur.

Ik denk dat ik test e op 375mg laat staan en dan de mast e op 600mg (vanwege de dosering per ml) kan ik altijd de test verhogen naar 500mg.

Ik wil de MT wel hier hebben en dan gedurende de kuur beslissen of ik hem alsnog neem of niet. Als ik dat niet doe zal nolvadex volstaan voor pct? Zorg sowieso dat ik genoeg heb liggen van Arofixen.

Zou het eventueel een optie zijn om na de laatste inject van test e 2 weken test p te zetten? Om de tijd te overbruggen tot pct, vanwege de korte esters.

Later ophogen kan niet want dan duurt het 3 weken voor je effect hebt en dan is het met een vrij korte kuur zoals jij hebt al einde kuur. Nu beslissen dus. Persoonlijk zou ik voor 500mg gaan, toch maar wel, het is niet je eerste kuur tenslotte. Probeer zelf altijd zo min mogelijk te pakken en te adviseren maar 375 is krap 500 zeker genoeg.

Gedurende de kuur beslissen of je MT neemt is precies wat ik nu ook doe. Als je geen MT pakt kan je denk ik alle aromasin voor on cycle en arofixen voor na je kuur bewaren voor een andere keer en volstaan met nolva 4 weken 20mg.

Tijd overbruggen met test p heb ik zelf ook gedaan en dat bevalt mij prima. Even uitrekenen hoe je precies 1 vial opmaakt hoe lang welke dosis.

Ymir, ik zie je 2 a 5 mg aromasin aanraden, waarom zo enorm laag? Mis ik een studie? Weet alleen dat 25 mg ED bijna even sterk is als 50 mg ED.

Laatst bewerkt:
Ymir, ik zie je 2 a 5 mg aromasin aanraden, waarom zo enorm laag? Mis ik een studie? Weet alleen dat 25 mg ED bijna even sterk is als 50 mg ED.

Ik raad die dosis aan ON cycle en niet PCT. Waarom ik dat doe?

Dat is lang geleden dat ik dat echt opgezocht heb. Ten eerste was het Krieltje die altijd schreef dat Aromasin enorm zwaar gedoseerd was en dat veel minder net zo goed werkt.

Dit schrijft Anabolics 2009 en dan gaat het over -85% oestrogeen en dat vind ik ON cycle al behoorlijk veel vermindering, vrij zwaar al zelfs.

Exemestane was developed by Pharmacia & Upjohn (Pharmacia), which gained FDA approval for sale of the drug in late 1999. They introduced it under the Aromasin brand name in early 2000. Although the drug proved to be effective in doses as tow as 2.5 mg per day in some patients , the company developed it in a standard and near universally effective dosage of 25 mg per tablet.
Had nog meer profiles gelezen van Exemestane waar ook gesproken werd dat de effectiviteit bij een lage dosis gelijk is aan hoge dosis. Wat je ook vind als je googled op exemestane on cycle dat me zo 6-12 mg aanraad en best vaak 12,5 mg EOD omdat de stof een lange halfwaarde schijnt te hebben.

Er waren in het verleden ook meerdere discussies op DBB hoe een cap van 20mg te verdelen en daar waren tips van in een borrel doen en in 4-en of 5-en delen. TS heeft een heel nauwkeurige weegschaal en vandaar mijn tip om toch profijt te hebben van gyno preventie maar niet meer geneesmiddel dan strikt nodig. In het kader van better safe than sorry wellicht 10mg per dag maar ik zou zelf 5 nemen.

Laatst bewerkt:
Verchil letro en aromasin is ruim 80% vs 99.9% minder oestrogeen. Dat is voor zaken als gewrichten en mogelijke osteoporose echt een verschil.

Ik zie niet dat mijn quote uit Anabolics vrouwen waren. Maar gezien de dosis in het mannen onderzoek heb je denk ik wel gelijk. Dan is het toch anders als we altijd beweerden in topics over aromasin en anders als Krieltje beweerde. En anders als op de US boards want daar noemen ze dikwijls 6,25mg on cycle (een kwart amerikaanse tab denk ik).

@TS zou kunnen dat ik je verkeerd geadviseerd heb over de dosis Aromasin. Lees zelf de onderzoeken en bepaal je dosis. Zou het niet EOD gaan doen want het mannen onderzoek dat XXL noemt noemt een halfwaardetijd van 9 uur itt de 27 uur waardoor mensen dachten dat EOD ook kon.

Terug
Naar boven